۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۴۳۶۴۰۳

استقرار بیش از ۶۰ صندوق جمع آوری زکات فطره در ارومیه

رییس شورای زکات ارومیه گفت: امسال بیش از 60 صندوق برای جمع آوری زکات فطره در مصلاها و مساجد استقرار می یابد.
شورای زکات ارومیه

حجت الاسلام کریم حسینخانی، رییس شورای زکات ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: دفتر مقام معظم رهبری میزان زکات فطریه سالجاری با قوت غالب گندم را 70 هزار ریال اعلام کرده است که براساس نظر نماینده ولی فقیه در استان این مبلغ به ازای هر نفر 60 هزار ریال تعیین شد.


وی گفت: البته افرادی که قوت غالب آنها برنج بود باید به ازای هر نفر مبلغ سه کیلو برنج را محاسبه و پرداخت کنند.

 

حجت الاسلام حسینخانی تصریح کرد: اولویت نخست پرداخت زکات فطریه به آشنایان و همسایگان فقیر است.


وی خاطرنشان کرد: شورای زکات به عنوان متولی جمع آوری زکات فطریه  امسال بیش از 60 صندوق آرم دار در مصلاها و مساجد مستقر خواهد کرد.


رییس شورای زکات ارومیه خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند، مسؤولان صندوق های جمع آوری زکات فطریه از هر مؤسسه و نهاد زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان تنها با آرم و لوگوی مشخص« شورای زکات» مجاز به جمع آوری زکات فطریه هستند.


حجت الاسلام حسینخانی با اشاره به شرایط پرداخت زکات فطریه افزود: زکات فطریه باید به افراد دین دار و مؤمن پرداخت شود، حتی شرط مذهب نیز در هزینه کرد زکات فطریه مطرح است.


وی گفت: با توجه به اینکه در سالهای گذشته برخی از نهادها و مؤسسات بدون در نظر گرفتن شرایط، زکات را در جاهای غیر هزینه می کردند، امسال این نهادها نیز زیر نظر شورای زکات مبالغ جمع آوری شده را خرج خواهند کرد./302/936/ب1

ارسال نظرات