۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۴۶۲۴۹۱

برگزاری مراسم اربعین حسینی در مسکو

مراسم بزرگداشت اربعین حسینی با حضور تعداد زیادی از مسلمانان از کشورهای مختلف از جمله ایران و افغانستان در مسکو برگزار شد.
مراسم اربعین در مسکو

به گزارش خبرگزاری رسا، سوگواری اربعین با حضور شمار زیادی از مسلمانان کشورهای مختلف به ویژه ایران، افغانستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان در مسکو پایتخت روسیه زیر پرچم حرم امام حسین (ع) اهدایی از کربلا برگزار شد.

در نخستین بخش از این آیین که پس از نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد خاتم الانبیا (ص) سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، پرچم حرم حضرت اباعبدالله حسین (ع) رونمایی و با آیین ویژه ای برای تبرک جویی سوگواران نصب شد.

مهدی انصاری قمی مدرس حوزه در تبیین قیام حضرت سیدالشهدا (ع) و آسیب شناسی جامعه در صدر اسلام گفت: جهل یکی از بزرگ ترین دلایل بی توجهی به آموزه های اسلامی و اهل بیت بود که سبب شد بزرگترین جنایت تاریخ بشریت در کربلا رقم بخورد.

انصاری قمی اظهار کرد: افزون بر جهل، دنیا دوستی و وعده های بسیار به فرماندهان سپاهیان دشمن سبب شد، آنان به روی عزیزترین عزیزان حضرت رسول (ص) تیغ بکشند و با اینکه می دانستند کار باطل انجام می دهند، از آن رویگردان نشدند.

مدرس حوزه تاکید کرد: با وجود این جاهلیت و دنیا دوستی و همچنین اعمال بدترین بی رحمی ها در طول انتقال کاروان اسیران از یک شهر به شهر دیگر، مدت کوتاهی نگذشت که حقانیت قیام حضرت امام حسین (ع) و یارانش با خطابه آتشین حضرت زینب (س) مقابل یزید و سخنرانی حضرت امام سجاد (ع) در مسجد، ارکان حکومت را به لرزه در آورد.

انصاری قمی در پایان گفت: اکنون پس از گذشت قرن ها، میلیون ها نفر با شوق زیارت حضرت امام حسین (ع) پای پیاده راهپیمایی اربعین را انجام می دهند و بزرگترین حماسه پیروی از قیام علیه ظلم را برپا می دارند.

در بخش دیگری از مراسم نیز مداحان با وقایع خوانی روز عاشورا و همچنین کاروانیان اسرا، یاد قیام سیدالشهدا (ع) و یاران آن حضرت را گرامی داشتند.

از سوی دیگر، مراسم اربعین در حسینیه شیعیان جمهوری آذربایجان مسکو نیز با حضور شمار زیادی از مسلمانان این جمهوری و کشورهای دیگر برگزار شد و سخنرانان با اشاره به گستردگی فرهنگ عاشورا و اربعین در جامعه اسلامی، بر اهمیت پاسداشت از این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان تاکید کردند./847/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات