۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
کد خبر: ۵۴۱۶۸۷
مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور خبر داد؛

تولید نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله معرفت» به زبان فارسی و عربی

حجت‌الاسلام حسینی از تولید نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله معرفت» به زبان فارسی و عربی به عنوان جدیدترین اثر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی خبر داد.
نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله معرفت»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیداحمد الحسینی؛ مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره جدیدترین محصول این موسسه گفت: نرم‌افزار «مجموعه آثار آیت‌الله محمدهادی معرفت» شامل متن 30 عنوان کتاب در 56 جلد از آثار حضرت آیت‌الله محمدهادی معرفت به زبان فارسی و عربی است.

وی درباره موضوع این کتاب‌ها نیز اظهار کرد: «تاریخ قرآن، تفسیر، علوم قرآن، معارف اسلامی، پاسخ به شبهات، تحریف، تأویل، قصص قرآنی» از جمله موضوعاتی است که در این کتاب‌ها درباره آنها بحث شده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین الحسینی درباره اسامی برخی از آثار منتشر شده در این نرم‌افزار یادآور شد: «معرفت قرآن، التمهید فی علوم القرآن، تفسیر اثری جامع، آموزش علوم قرآن، تفسیر و مفسران، قرآن و فرهنگ زمانه، فقه در قرآن، مصونیت قرآن از تحریف» برخی آثار آیت‌الله معرفت در این کتاب است.

مدیر ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور، «نمایش، جستجو و آیات در کتب» را به عنوان سه بخش اصلی این نرم‌افزار معرفی کرد و گفت: هر کدام از این سه بخش قابلیت‌های پژوهشی زیادی دارد اعم از: جستجو به روش‌های مختلف در متن، مقایسه بین متون، امکان محدود کردن دامنه نمایش و جستجو، ارتباط واژگان متون با لغت‌نامه‌های مختلف و ... .

وی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار به همت مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم انسانی و با همکاری موسسه التمهید تولید شده است./۹۶۹//۱۰۲/خ

ارسال نظرات