۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۸۹۳۸۹
استاد حوزه و دانشگاه:

مادران در سعادت و تربیت فرزندان نقش‌آفرین هستند

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه زن شاهکار عالم هستی است و وسیله‌ای برای تکمیل و خلقت انسان به شمار می‌رود، گفت: مادران در سعادت و تربیت فرزندان بسیار نقش‌آفرین هستند.
عکس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم کمالی استاد حوزه و دانشگاه، امروز در جلسه گفتمان حوزوی با موضوع «نقش زن در پیشبرد دین و مذهب» که با مشارکت تبلیغات اسلامی شمال غرب تهران در مدرسه علمیه ثامن‌الائمه(ع) برگزار شد، گفت: پیامبراسلام فرمودند: مؤمن بعد از تقوای خداوند بهترین بهره‌ای که می‌تواند ببرد داشتن زن شایسته و باتقوا است.

وی افزود: همچنین حضرت فرمودند: بهترین متاع دنیا همسر شایسته است و در جای دیگر بهترین نتیجه و ثمره مطلوب از حیات انسان را داشتن زن شایسته بیان می‌کنند؛ زن شایسته موجب تکامل مرد می‌شود.

کمالی با استناد به آیات الهی بیان داشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: از جنس خودتان زوج‌هایی را قرار دادیم تا آرامش و ثبات بیابید؛ اگر در کانون خانواده آرامش وجود داشته باشد جامعه ثبات می‌یابد.

استاد حوزه و دانشگاه خانواده را دلیل حیات بشر دانست و اظهار داشت: زن و مرد صالح هر دو به‌وسیله وجود کانون خانواده سبب حفظ عفت اجتماعی می‌شوند؛ بنابراین عطوفت و مهربانی می‌تواند به کانون خانواده ثبات و آرامش ببخشد و موجب تکامل زوجین شود.

وی با تأکید بر اینکه وحدت نظر مهم‌ترین دلیل در حفظ کانون خانواده است، گفت: هماهنگی در عملکردها می‌تواند بستری در خانواده ایجاد کند تا نسلی سالم، خلاق، مؤمن و مقرب به خداوند به وجود بیاید.

کمالی ادامه داد: زن شاهکار عالم هستی است و وسیله‌ای برای تکمیل و خلقت انسان به شمار می‌رود؛ بر همین اساس در کنار انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) ما شاهد حضور بانوانی هستیم که در تربیت و رشد آن بزرگان نقش‌آفرین بودند.

استاد حوزه و دانشگاه ویژگی برجسته مادر حضرت موسی(ع) را ارتباط قوی ایشان با خداوند بیان کرد و اظهار داشت: مادر حضرت موسی(ع) از مقربان درگاه الهی بودند به‌قدری که خداوند به ایشان الهام کرد تا فرزندش را به نیل بیفکند و نگران سلامتی او نباشد؛ مادران در سعادت و تربیت فرزندان بسیار نقش‌آفرین هستند.

وی در خصوص جایگاه حضرت مریم(س) گفت: چنان شخصیت و رفتار این بانوی عظیم الشأن مورد توجه خداوند است که از فضل خود، ایشان را از طعام آسمانی اطعام می‌کند و حضرت عیسی(ع) را به حضرت مریم(س) عنایت می‌فرماید؛ این مقام و جایگاه ثمره الهی بودن حضرت مریم(س) بود./813/پ602/ب1

ارسال نظرات