۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۰۷۲۳
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

سرگرمی بیش از حد طلاب در فضای مجازی آفت‌زا است

سرگرمی بیش از حد طلاب در فضای مجازی آفت‌زا است
حجت الاسلام مطهری‌اصل گفت: طلبه تنها با پوشیدن عبا و عمامه، مبلغ حقیقی مکتب اسلام و تشیع نمی‌شود، بلکه باید در زمینه اخلاق و علم نیز همت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در جمع طلاب حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز با اشاره به این‌که نظام آموزشی حوزه مبتنی بر تحقیق و پژوهش است، اظهار داشت: همت مطالعاتی و تحقیقاتی علمای سلف الگویی برای طلاب امروز است.

وی با اشاره به این‌که بسیاری از کتب ارزشمند تاریخ اسلام و تشیع به برکت مجاهدت علمایی بوده که شب و روز برای پژوهش های علوم مختلف مجاهدت کردند، افزود: اگر طلاب علوم دینی به دنبال اهداف بزرگ باشند و این مسیر با نشاط و انگیزه علمی و پژوهشی توام شود، به یقین نتایج مطلوبی حاصل خواهد شد.

این استاد حوزه علمیه تبریز با بیان این‌که هدفمندی در زندگی نشاط و شادابی را در پی دارد، تصریح کرد: بدون تعیین هدف نمی‌توان در مسیر صحیح گام برداشت؛ به یقین طلبه تنها با پوشیدن عبا و عمامه، مبلغ حقیقی مکتب اسلام و تشیع نمی‌شود، بلکه باید در زمینه اخلاق و علم نیز همت داشته باشد.

حجت الاسلام مطهری‌اصل قانع شدن به حداقل‌ها و تنزل اهداف‌ در مسیر طلبگی را آفتی برای دانشجویان علوم اسلامی در حوزه های علمیه دانست و افزود: سرگرمی بیش از حد طلاب در فضای مجازی و مسائل حاشیه‌ای موجب غفلت از پژوهش و مطالعات عمومی و درون بخشی خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که یکی از رسالت‌های مدارس علمیه ضمن ارائه آموزش‌های لازم را شناسایی استعدادها و توانمندی طلاب علوم دینی در عرصه‌های مختلف دانست و افزود: اگر هدف یک طلبه استخدام در ادارات باشد، مسیر را اشتباه آمده است.

وی رسالت اصلی و اصیل روحانیت را تبلیغ معارف اسلامی خواند و گفت: متأسفانه مدرک‌گرایی و دغدغه اشتغال و استخدام میان طلاب افزایش یافته است، در حالی که رسالت اصلی روحانیت چیز دیگری بوده و است، بنابر این باید در شناخت اصول و اهداف دقت‌نظر بیشتری داشته باشیم./935/پ602/ب1

ارسال نظرات