۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۹۱۰۰۸
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری دو شاخصه مهم روحانیت انقلابی است

تکلیف مداری و مسؤولیت پذیری دو شاخصه مهم روحانیت انقلابی است
عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: روحانیت برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی با کسی تعارف ندارد و همواره در میدان نبرد حاضر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست جامعه روحانیت شهرستان نکا به نقش روحانیت در رشد و تعالی معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت حافظ دین و ارزش‌های معنوی در جامعه است.

وی با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره ملجأ و پناهگاهی امن برای اقشار مختلف مردم بوده است، افزود: همراهی مردم و روحانیت در چهار دهه اخیر نقطه قوت و اقتدار نظام اسلامی بوده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که وحدت و همبستگی مردم و روحانیت عامل پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف بوده است، خاطرنشان کرد: این پیوند و همبستگی متقابل در دهه چهارم انقلاب باید بیشتر تقویت شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که رفتار و اعمال روحانیت با مردم باید جاذب باشد، تصریح کرد: روحانیت به عنوان ادامه دهندگان مسیر انبیا و اولیای الهی باید در همه امور الگویی برای مردم باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که برخی افراد در جامعه تنها به دنبال پیدا کردن نقطه ضعفی از جامعه روحانیت هستند تا از همان ضعف علیه این قشر اثرگذار جامعه استفاده کنند، بیان داشت: روحانیت باید هوشیار باشد تا همواره رفتار و اخلاقی پسندیده داشته باشد.

امام جمعه نکا با بیان این که علیرغم همه توطئه‌ها علیه روحانیت، اما در حال حاضر یک پیوند و ارتباط بسیار خوبی میان مردم و روحانیت برقرار است، خاطرنشان کرد: حفظ این جایگاه نیازمند تعامل سازنده و مستمر مردم و روحانیت است.

حجت الاسلام لائینی با تأکید بر این که روحانیت همواره با کلام نافذ خود مسیر صحیح حرکت را به مردم نشان داده است، بیان داشت: اگر تلاش‌های مجاهدانه روحانیت با بصیرت و انقلابی نبود امروز شرایط به گونه‌ای دیگر رقم می‌خورد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیت برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی با کسی تعارف ندارد و همواره در میدان نبرد حاضر است، خاطرنشان کرد: با وجود این که همه هجمه‌ها ناجوانمردانه به سوی روحانیت است، اما این قشر بی ادعا بدون کوچکترین مطالبه گری شخصی تنها در مسیر اعتلای و صیانت از اسلام و انقلاب گام بر می‌دارند./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات