۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۹۱۲۵۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران تاکید کرد؛

ضرورت پاسخگویی مستدل و منطقی مبلغان دینی به نیازهای روز

ضرورت پاسخگویی مستدل و منطقی مبلغان دینی به نیازهای روز
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران بر ضرورت پاسخگویی مستدل و منطقی روحانیت به نیازهای روز جامعه تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در جمع مبلغان طرح هجرت قائمشهر، تبلیغ دین را یکی از رسالت‌های مهم روحانیت دانست و گفت: مبلغان دینی پرچم دار نشر و گسترش ارزش‌های معنوی در جامعه دینی هستند.

وی با بیان این که دین و ارزش‌های معنوی با نقش آفرینی و مجاهدت‌های علما و روحانیت حفظ مانده و گسترش یافته است، افزود: امروز نیز روحانیت نقشی محوری در حفظ و گسترش معارف دینی در جامعه بر عهده دارد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که روحانیت در طول تاریخ مدافع حقیقی دین و ارزش‌های معنوی در چامعه بوده است، بیان داشت: اگر نقش آفرینی علما و روحانیت در طول تاریخ نبود امروز دین و ارزش‌های معنوی چنین جایگاهی نداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ارزش‌های دینی به برکت حضور و نقش آفرینی علما حفظ مانده است، خاطرنشان کرد: امروز نیز روحانیت باید حضوری پررنگ و ملموس تری در اجتماع داشته باشد.

معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با اشاره به تلاش دشمن در جهت گسترش ضد ارزش‌ها در جامعه اسلامی، وظیفه روحانیت در مقابله با این اندیشه‌های انحرافی را مهم ارزیابی کرد و گفت: روحانیت به دلیل در اختیار داشتن ابزار تبلیغی مناسب می‌تواند مانع از گسترش و نفوذ اندیشه‌های انحرافی در جامعه شود.

حجت الاسلام صادقی بر ضرورت کیفی سازی منبر‌ها و خطابه‌های مبلغان دینی تاکید کرد و گفت: روحانیت برای پاسخگویی به نیاز‌های روز جامعه باید همواره علم و آموخته‌های علمی خود را به روز کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال تبلیغ معارف دینی در جامعه کار مشکلی است، افزود: با توجه رشد روزافزون علم و تکنولوژی ضرورت دارد مبلغان دینی برای موفقیت در عرصه‌ای که در آن قدم نهادند از ابزار‌های کارآمد تبلیغی بهره گیرند.

وی با تاکید بر این روحانیت باید به نیاز‌های روز جامعه مستدل و منطقی پاسخ دهد، افزود: این پاسخگویی نیازمند مجاهدت‌های علمی مبلغان دینی است./۹۵۰/پ310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات