۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۹۱۲۳۷
آیت الله طبرسی:

آیت الله هاشمی شاهرودی از استوانه های فقهی و اصولی حوزه بود

آیت الله هاشمی شاهرودی از استوانه های فقهی و اصولی حوزه بود
نمایده ولی فقیه در مازندران، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی را یکی از استوانه های کم نظیر فقهی و اصولی حوزه های علمیه معرفی کرد.
آیت الله نورالله طبرسی، نماینده، ولی فقیه در مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی از ایشان به عنوان یکی از چهره‌های اثرگذار نظام اسلامی یاد کرد.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی همواره پشتیبان صدیق ولایت و رهبری بودند، افزود: مواضع به حق ایشان در مقاطع حساس انقلاب به ویژه فتنه ۸۸ نشان از بصیرت بالای این فقیه مجاهد داشت.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فقدان شخصیتی همچون آیت الله هاشمی شاهرودی برای نظام و حوزه‌های علمیه ثلمه‌ای بزرگ است، خاطرنشان کرد: عمر با برکت این عالم با بصیرت و انقلابی در دفاع از انقلاب، نظام و رهبری سپری شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی در عرصه علمی نیز جایگاه بسیاری رفیعی داشتند، خاطرنشان کرد: ایشان در علم اصول دارای جایگاه بسیار رفیعی در حوزه بودند.

امام جمعه ساری با تاکید براین که چهره علمی آیت الله هاشمی شاهرودی در پشت جایگاه سیاسی، اجتماعی و مدیریتی ایشان پنهان ماند و کمتر به آن توجه شد، تصریح کرد: این شخصیت برجسته انقلاب اسلامی از چهره‌های کم نظیر حوزه‌های علمیه به شمار می‌رفتند.

نماینده، ولی فقیه در مازندران با بیان این که حضور چنین شخصیت‌های بزرگی در عرصه‌های مختلف موجب عظمت و اقتدار نظام اسلامی است، بیان داشت: مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در عرصه‌های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی یکی از استوانه های نظام محسوب می شد.

آیت الله طبرسی از آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان یار صدیق و وفادار امام و رهبری یاد کرد و گفت: این عالم ربانی از چهره های ماندگار فقهی و اصولی حوزه حوزه های علمیه بود.

امام جمعه ساری با بیان این که مرحوم هاشمی شاهرودی در دفاع از اسلام و انقلاب مجاهدت های بسیاری انجام دادند، خاطرنشان کرد: به طور حتم می توان گفت حوزه علمیه یکی از استوانه های علمی خود را از دست داده است./۹۵۰/ت310/ب1

ایمانی
ارسال نظرات