۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۵۹۱۲۸۸

دیدار رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با طلاب اهر

دیدار رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با طلاب اهر
رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی در سفر به منطقه ارسباران با اساتید و طلاب مدارس علمیه شهرستان اهر دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار با اساتید و طلاب مدارس علمیه امام صادق علیه السلام و حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها شهرستان اهر اظهار داشت: بصیرت و هوشیاری حوزویان در برابر توطئه‌های فکری و عقیدتی دشمن لازم و ضروری است.

وی با بیان این‌که استکبار جهانی با همراهی عوامل داخلی در جریان فتنه ۸۸ قصد داشت تا انقلاب اسلامی را به نابودی بکشاند‌، خاطرنشان کرد: آمریکا سعی می‌کرد در منطقه حضور داشته باشد اما حماسه ۹ دی مردم مانع از تحقق برنامه‌های دشمن شد؛ البته رهبر معظم انقلاب در خصوص احتمال ایجاد فتنه در سال آینده هشدارهای لازم داده‌اند.

امام جمعه تبریز ادامه داد: تاکنون فتنه‌های دشمنان با درایت رهبری و غیرت توأم با بصیرت مردم ایران، خنثی‌شده است، بدیهی است دشمنان در ایجاد فتنه‌ها متحمل شکست شده‌اند اما نباید غفلت کرد و فریب لبخندهای دشمن را خورد، رهبری فرمودند؛ شاید نقشه های امسال و سال گذشته برای سردرگم کردن مسؤولان باشد و برای سال آینده توطئه ای بزرگ تر طراحی شده باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ان‌که برخورداری از اخلاص، ترس و خضوع در برابر خداوند متعال و امیدواری نسبت به آینده، از شرایط استجایت دعا نزد درگاه خداوند است، اظهار داشت: دعاها نباید تنها به امور فردی و شخصی معطوف شود.

وی ادامه داد: گاهی دعا مستجاب می‌شود، ولی ما متوجه نمی‌شویم، گاهی نیز درخواست و دعایی که کرده‌ایم، به نفع ما نیست و خداوند مشابه آنچه که خواسته‌ایم را به ما عنایت می‌کند. در برخی اوقات خواستار چیزی هستیم که در این دنیا به صلاح ما نیست و در آخرت مستجاب می‌شود.

رییس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که هنگام دعا نباید تنها به فکر خود باشیم، گفت: اگر در دعاهای خود تنها به مسائل جزئی مالی و دنیوی بیاندیشیم، ضرر کرده‌ایم. در شأن طلبه نیست که اوقات تحصیل در حوزه را به بطالت بگذارند، سعی کنید از تک تک لحظات برای ارتقای سطح معنوی و معرفتی خود بهره جوئید.

گفتنی است، در پایان این دیدار صمیمی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با همراهی امام جمعه اهر از بخش های مختلف مدارس علمیه امام صادق(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) بادید به عمل آورد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات