۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۹۱۱۶۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی
آغاز سلسله جلسات فهم زبان قرآن در خانه‌های نور، انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند و اهدای نشان سفیر ورزش همگانی به امام جمعه تبریز از اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌های قرآنی دبیرخانه کانون های مساجد استان برگزاری سلسله جلسات فهم زبان قرآن در خانه‌های نور است.

وی با بیان این‌که 14 باب خانه نور کانون فرهنگی هنری مساجد استان، مجری این طرح قرآنی هستند، خاطرنشان کرد: این جلسات با محوریت آموزش مفاهیم سوره‌های جزء سی‌ام قرآن کریم پیگیری می شود، که کتاب درس‌نامه زبان فهم قرآن سطح متوسطه نوشته حجت الاسلام حمید محمدی به عنوان منبع آموزشی مورد استفاده قرار می گیرد.

محمدپور ادامه داد: پیش از آغاز این طرح؛ 14 مربی برگزیده قرآنی از مجموع 67 باب خانه نور استان در دوره آموزشی ارتقا و توانمندسازی مربیان خانه های نور در شهر مقدس قم شرکت کردند که هم اکنون آموخته‌های خود را در کانون های استان انتقال می دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: قرار است در پایان طرح از سه مربی فعال بر اساس ارزیابی‌های اعلام شده؛ تجلیل بعمل آید، ضمن این‌که به منظور کارآمدی اجرای طرح مقرر شده در سطح کانون های مجری آزمون پایان دوره به صورت الکترونیکی برای شرکت کنندگان برگزار شود.

انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر کوثر مرند

مهران فرجی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند از انتشار فراخوان پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر خبر داد و اظهار داشت: پانزدهمین جشنواره منطقه‌ای شعر کوثر مرند با هدف شناساندن ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه(س)، گسترش فعالیتهای فرهنگی، ادبی مذهبی مرتبط با سیره پاک ائمه معصومین و پاسداشت مقام والای شهادت و فرهنگ مقاومت، گرامیداشت پدیدآورندگان آثار فاخر ادبی در زمینه سیره‌ آسمانی ائمه اطهار(ع) و شناسایی استعدادهای جوان در دو بخش شعر فارسی و ترکی آذری برگزار می‌شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند همچنین موضوع بخش ویژه‌ این جشنواره را ابعاد شخصیتی و توصیف مقام و منزلت والای حضرت فاطمه زهرا(س) و بانوان ذکر شده در قرآن کریم و معصومین(س)، توصیف مقام رفیع مادر و منزلت زن و  موضوع آزاد  عنوان کرد.

وی آخرین مهلت ثبت نام اینترنتی و ارسال آثار به این جشنواره را ٢٨ بهمن ماه سالجاری و زمان برگزاری جشنواره را هفتم اسفندماه عنوان کرد و  اشعار ارسالی تنها به صورت اینترنتی و از طریق سایت اداره فرهنگ و ارشاداسلامی مرند به نشانیmarand.farhang.gov.ir دریافت خواهد شد.

دومین دوره جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه برگزار می‌شود

فرزان قالیچی، رئیس دانشگاه علمی و کاربردی آذربایجان‌شرقی از برگزاری دومین دوره جشنواره سراسری فضای مجازی و رسانه با رویکرد مهارت‌آموزی در تبریز خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با گستره منطقه‌ای با همکاری استان های اردبیل، زنجان و آذربایجان‌شرقی برگزار می شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان با بیان اینکه تاکنون ۱۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است،‌ افزود: ۲۹۰ نفر در سایت جشنواره دانشگاه شرکت کرده که ۲۱ آثار از استان آذربایجان‌شرقی، ۱۸ اثر از مراکز علمی و کاربردی استان و مابقی آثار از سایر دانشگاه‌های کشور به جشنواره واصل شده است.

وی خاطرنشان کرد: پایان زمان تحویل آثار تا آخر آذرماه تعیین شده بود ولی بنابه استقبال تا آخر دی‌ماه تمدید شد که بعد از اتمام زمان، داوری توسط داوران خبره انجام گرفته و آثار برگزیده معرفی خواهد شد.

نشان سفیر ورزش همگانی به امام جمعه تبریز اهدا شد

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، دیدار و گفت‌و‌‌گو کرد. مجدآرا در این دیدار به نقش بی بدیل حجت الاسلام آل هاشم در ترویج ورزش همگانی اشاره کرده، گفت: حاج آقا آل هاشم با حضور خود در همایش‌های پیاده روی و کوهروی استان الگوی خوبی در سطح کشور می باشد که این امر مایه فخر جامعه ورزشی کشور است.

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به توسعه ورزش همگانی در بین آحاد جامعه، حضور علمای دینی در بین شرکت کنندگان در همایش‌های پیاده روی موجب گرایش بیشتر مردم به این مقوله می شود. حجت الاسلام آل هاشم نیز، با تاکید بر ایجاد شور و نشاط اجتماعی از طریق ورزش در سطح جامعه، بر ورزش رایگان و کم هزینه در محلات حاشیه نشین و کمتر توسعه یافته اشاره کرد.

وی افزود: توجه ویژه به شهرهای کم‌جمعیت و کم برخوردار نیز در ترویج ورزش‌های همگانی موثر است که از فدراسیون و هیأت استان انتظار می رود در این رابطه کوشا باشند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات