۰۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۸
کد خبر: ۵۹۱۴۲۰

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان زنجان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه استان زنجان
برگزاری کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت در مدرسه علمیه الزهرا، جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان زنجان و آشنایی طلاب شهرستان سجاس با بیماری دیابت از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، کارگاه آموزشی ارتقای فرهنگ بهداشت و سلامت به منظور افزایش سطح آگاهی طلاب با بیماری‌های واگیردار با حضور 40 از نفر طلاب مدرسه علمیه الزهرا(س) زنجان برگزار شد.

خانم یعقوبی، کارشناس واحد بیماری‌های واگیردار مرکز بهداشت زنجان با بیان رویکردهای نوین پیشگیری از بیماری ایدز گفت: دراین نوع بیماری که به HIV معروف است سیستم بدن ضعیف‌تر می‌شود. ایدز بیماری غیرقابل درمانی است که از طریق تماس خون یا مایعات درونی بدن فرد بیمار با خون افراد سالم منتقل می‌شود.

به گفته کارشناس مرکز بهداشت زنجان این بیماری "ویروس نقص ایمنی انسان" موسوم به ویروس اچ آی وی سیستم دفاعی بدن را به شدت ضعیف کرده تا حدی که فرد توان مقابله با بیماری‌های جزئی را نداشته و در نهایت به علت بیماری‌های عفونی یا قارچی جان خود را از دست می‌دهد.

جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب استان زنجان برگزار شد

حجت الاسلام صبری نیا، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان زنجام در سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری مسکن طلاب و روحانیان که با حضور سرپرست معاونت مسکن مرکز خدمات همراه بود، گفت: موضوع مسکن یکی از دغدغه‌های اساسی و مهم مردم به شمار می‌رود که طلاب و روحانیان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

مدیر مرکز خدمات استان، همکاری و همفکری اعضای این شورا به منظور رفع بخشی از مشکلات طلاب استان در زمینه مسکن را خواستار شد و با ارائه گزارشی از وضعیت مسکن طلاب و روحانیان استان، بر همکاری بیش از گذشته اعضای شورا با مرکز خدمات تأکید کرد.

کارگروه خیرین استان زنجان تشکیل شد

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه زنجان، در کارگروه خیریت این استان با بیان اینکه عمده‌ترین مشکلات امروزه طلاب و روحانیان بحث مسکن است، اظهار داشت: بررسی وضعیت بیمه درمانی طلاب و نحوه حمایت از طلاب فاقد مسکن از دیگر موضوعاتی است که نیازمند یاری خیرین است.

وی با بیان این‌که خیرین در امر رسیدگی به وضعیت معیشتی طلاب بی‌بضاعت و تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز می‌توانند وارد میدان شوند، گفت: مرکز خدمات حوزه آمادگی تعامل حداکثری در راستای جلب مشارکت‌های خیرین در راستای رفع مشکلات طلاب است.

طلاب شهرستان سجاس با بیماری دیابت آشنا شدند

کارگاه آموزشی بهداشت و سلامت با موضوع خود مراقبتی و آشنایی با انواع دیابت در مدرسه علمیه امام حسن مجتبی(ع) سجاس برگزار شد. کارشناس مرکز بهداشت در این کارگاه، به اهمیت آشنایی مردم با انواع دیابت اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه دیابت یک بیماری مادام‌العمر بوده و درمان قطعی ندارد، مردم باید به علائم پیشگیری این بیماری توجه داشته باشند.

منصوری با بیان اینکه دیابت در اثر افزایش غیر طبیعی قند خون به وجود می‌آید، افزود: این بیماری سوخت و ساز بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد به‌طوری‌که بدن دیگر قادر به استفاده کامل از قند نیست. در هر دقیقه شش نفر در اثر دیابت در دنیا جان خود را از دست می‌دهند.

گفتنی است، از بین 50 نفر شرکت‌کننده در این کارگاه 10 نفر به‌عنوان سفیران سلامت انتخاب شدند./935/ت303/ب1

ارسال نظرات