۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
کد خبر: ۵۹۱۶۹۴
لاریجانی:

حماسه 9 دی ملت ایران نظام اسلامی را تثبیت کرد

حماسه 9 دی ملت ایران نظام اسلامی را تثبیت کرد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نهم دی ماه به این دلیل مهم است که قدرت ملت باعث تثبیت دوباره نظام شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه نهم دی ماه در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی پارلمان با گرامیداشت یوم الله ۹ دی، گفت: قیام مردم در نهم دی ماه به این دلیل اهمیت دارد که برآمده از قدرت حضور مردم است.

وی افزود: علاوه بر سیلی محکمی که در این روز به صورت دشمن زده شد، دوباره مردم با حضور خود چالش‌ها را از بین برده و شرایط را تثبیت کردند.

رییس قوه مقننه یادآور شد: پس از کشمکش‌های بسیار زیادی که در ایام انتخابات و پس از آن به وجود آمد، قدرت مردم جایگزین شد. مردم از زمان انقلاب تا به امروز همواره با حضور خود بحران‌ها از بین برده‌اند.
 
لاریجانی با اشاره به حضور مردم در مقاطع حساس، بیان داشت: همگی می‌دانیم این حضور مردم بود که رژیم پهلوی را ساقط کرد. پس از آن نیز مردم در برابر تحرکات منافقین و بنی‌صدر ایستادگی کردند. برای مثال مردم با حضور خود در جبهه‌های جنگ، آن هم در زمانی که بنی صدر با رهبران حزب جمهوری اسلامی دشمنی می‌کرد، یک معجزه آفرید.

وی ادامه داد: بدون شک حضور مردم و جوانان در عرصه دفاع مقدس بود که توانست کشور و نظام اسلامی را حفظ کند.

رییس قوه مقننه تصریح کرد: نهم دی ماه فضای غبارآلود آن روز‌ها را پایان داد و دسیسه‌های خارجی را نیز رو کرد.

لاریجانی با تاکید بر بصیرت سیاسی، ابراز داشت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌های آن روز‌ها در کشور، عدم تمکین به قانون بود. در حالی‌که همواره و در همه جای جهان به قانون احترام می‌گذارند. بدون شک درس بزرگی نیز که از آن اتفاقات گرفتیم این بود که حتی عدول حداقلی از قانون نیز می‌تواند بحران آفرینی کند.

وی تاکید کرد: راز نهم دی ماه در ایمان و تعصب مردم به اهل بیت (ع) نیز هست. مردم با تعصب خود در مقابل دسیسه‌ای که در روز عاشورا ایجاد شده بود ایستادگی کردند. امروز نیز ملت ما با وجود تمام مشکلات بسیار هوشیار هستند و به تروریست‌های جلاد فرصت ضربه زدن نمی‌دهند.

لاریجانی به تحرکات آمریکایی‌ها و برخی از کشور‌های اروپایی نیز اشاره کرد و گفت: در ایام انتخابات سال ۸۸ شاهد دخالت‌ها و دسیسه‌های متعدد جریان استکبار بودیم. هرچند معلوم شد آن‌ها درک روشنی از مردم و شرایط داخلی کشور ما ندارند. امروز نیز آمریکایی‌ها با آن رییس‌جمهور درهم و برهم خود تنها آروز‌های خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران به زبان می‌آورند.

وی ادامه داد: مردم منطقه همچون ملت ایران آگاه شده‌اند. برای مثال شاهد هستیم که گروه‌های مردمی در عراق در برابر سفر کوتاه رییس‌جمهور آمریکا به این کشور واکنش نشان می‌دهند و حتی خواستار اخراج آمریکایی‌ها هستند. امروز مردم منطقه می‌دانند که آمریکا تنها به دنبال منافع خود است.

وی تصریح کرد: اگر در ایام انتخابات سال ۸۸ برخی از سیاسیون به نصایح و فرمایشات رهبر انقلاب گوش می‌دادند، چنین اتفاقاتی رخ نمی‌داد و بسیار زود فروکش می‌کرد. امروز نیز در دورانی که دشمن شدیدترین تحریم‌ها و علنی‌ترین دشمنی را علیه کشور ما ایجاد کرده است، باید تلاش کنیم تا در ذیل فرمایشات رهبر انقلاب، با اتکا به اقتصاد و نیرو‌های داخلی از پس مشکلات بر بیاییم.

وی در ادامه با تسلیت به خانواده‌های دانشجویان کشته شده در حادثه تصادف اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات، اظهار داشت: کمیسیون آموزش موظف است با جدیت موضوع را از ابعاد مختلف پیگیری و مقصران حادثه را معرفی کند.

لاریجانی در پایان با ارائه گزارشی از جلسه کمیسیون کشاورزی پارلمان با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: قرار بود که آقای حجتی امروز استیضاح شوند که با جلسه روز گذشته مقرر شد هر دو طرف در شرایط کنونی بودجه به مشکلات کشاورزان رسیدگی کنند. به همین جهت نیز این استیضاح منتفی است./۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات