۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۵۹۲۸۲۰
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی:

شیوع اعتیاد به مواد مخدر و الکل در بین جوانان از سیاست‌های استکباری است

شیوع اعتیاد به مواد مخدر و الکل در بین جوانان از سیاست‌های استکباری است
حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: غرق کردن نسل جوان در فسادهایی نظیر اعتیاد به مواد مخدر و مواد صنعتی مضر از سیاست‌های استعمارگران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در دیدار اعضای انجمن الکلی‌های گمنام بجنورد، اظهار داشت: اعتیاد بلای خانمان‌سوزی است که تنها با توکل بر خدا و داشتن اراده قوی و حرکت در مسیر الهی قابل ترک است.

وی در ادامه با اشاره به آیه «ان الحسنات یذهبن السیئات»، افزود: انجام اعمال حسنه، کارهای بد انسان را از پرونده اعمالش پاک می‌کند و یکی از کارهایی که می‌تواند انسان‌های گرفتار به مواد مخدر و الکل‌های صنعتی را از مسیر گمراهی و تباهی، به سمت تعالی برگرداند روی آوردن به نماز و انجام فرایض الهی و دینی است.

امام‌جمعه بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: همه مسؤولان مراکز تربیتی باید روی آوردن افراد در حال ترک به سمت نماز و فرایض دینی را متذکر شوند تا موفقیت آن‌ها بیشتر شود؛ زیرا خداوند در قرآن وعده داده است: «ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر».

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: توبه واقعی هم یکی از مسائلی است که انسان را از گناه بازمی‌دارد و می‌تواند او را از زشتی‌ها و منکرات به سمت هدایت و تعالی سوق دهد، ازاین‌رو افرادی که عزمشان را برای ترک اعتیاد جزم کرده‌اند باید با اراده قوی و توبه واقعی از این منکر دوری کنند.

وی افزود: افرادی که با اراده قوی توانسته‌اند خود را از دام مواد مخدر و دیگر مواد صنعتی مضر نجات دهند، هم طعم لذت مصرف مواد و هم لذت پاک شدن و رهایی از آن را چشیده‌اند و می‌توانند مشاوران خوبی برای افراد گرفتار باشند.

وی در ادامه افزود: انتقال تجربیات تلخ دوران اعتیاد و شیرینی و حلاوت ترک آن یکی از ضروریاتی است که می‌تواند اراده افراد گرفتار برای برگشت از مسیر گمراهی را بیشتر کند، ازاین‌رو وظیفه اصلی اعضای انجمن‌های ترک اعتیاد همین موضوع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: انجمن‌های ترک اعتیاد، اعم از معتادان گمنام و الکلی‌های گمنام که اعضای آن قبلاً گرفتار اعتیاد بوده‌اند و تا آخر خط اعتیاد سفر کرده‌اند و در حال حاضر تجربیات خود را بدون هیچ چشم‌داشتی به دیگران منتقل می‌کنند، کارشان خداپسندانه و انسان دوستانه است و تجربه آن‌ها از علم بالاتر عمل می‌کنند.

وی افزود: افرادی که با نیت خیر و برای نجات انسان‌های گرفتار قدم برمی‌دارند، نباید از سختی‌های کار هراسی داشته باشند؛ به همین دلیل باید تلاش بر تقویت اراده افراد گرفتار باشد تا بتوانند آن‌ها را دام اعتیاد نجات دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در خاتمه با اشاره به آسیب اجتماعی اعتیاد و خطرات آن برای جامعه فردی و اجتماعی گفت: غرق کردن نسل جوان در فسادهای گوناگون و اعتیاد به مواد مخدر و سکرآور، جزء سیاست دولت‌های استعمارگر و مستکبر است./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات