۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۹۵۳۰۳
رییس هیأت عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران مطرح کرد؛

تاثیر روحانیت در مشارکت و ترغیب مردم برای حضور در صحنه های انقلاب + فیلم

تاثیر روحانیت در مشارکت و ترغیب مردم برای حضور در صحنه های انقلاب + فیلم
سردار افشار گفت: حضور روحانیت جدا از کمک های اجرایی بسیار مهم است زیرا برای ترغیب مردم جهت کمک به نیازمندان قطعاً باید آموزه های دینی خوبی انجام شود.

سردار علیرضا افشار رییس هیأت عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این سوال که از ظرفیت حوزه های علمیه و طلاب در کارگروه تشکل های دینی و مردمی ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب چه استفاده هایی کرده اید و استقبال به چه اندازه بوده است، گفت: درباره مشارکت حوزه های علمیه و مراکز دینی بخصوص مساجد و نمازهای جمعه که ظرفیت عظیمی در کشور را دارند در جلسات کارگروه تشکل های دینی و مردم نهاد در ستاد نکوداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی دعوت کردیم و هماهنگی هایی نیز انجام شد.

وی افزود: اولین هماهنگی با حجت الاسلام نبوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم بود؛ یکی از دستاوردهای انقلاب ما در حوزه تشکل های دینی و مردم نهاد این است که با مشارکت مردم و بدون بودجه دولتی انجام شده است، در واقع مساجد و حوزه های علمیه است که به دست مردم شکل گرفته و اداره می‌شوند.

سردار افشار در ادامه بیان داشت: امروز بسیاری از طلاب با حقوق زیر یک میلیون تومان زندگی می‌کنند که آن هم از محل خمس مردم تامین می‌شود؛ در این مورد هم مشارکت و حضور مردم است که به کمک ما می‌آید.

وی افزود: پشتوانه مالی جریان دینی کشور در اصل مردم هستند و بودجه های دولتی به اندازه بسیار کم در آن دخالت دارند؛ از حوزه های دینی دیگری هم درخواست کردیم تا به کمک ما بیایند و عملکرد خود را در طول چهل ساله انقلاب از نظر توسعه و تشکیلات و مقایسه تطبیقی با قبل از انقلاب ارائه دهند.

سردار افشار در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه این کار باید بسیار هنرمندانه باشد در همین راستا با کمک رسانه ملی و دستگاه‌ها سعی کردیم تولیداتی مانند فیلم کوتاه تبلیغاتی در فضای مجازی (به علت تاثیرات عمیقی که دارد) و شهرها داشته و تابلوهایی را به مناسبت ایام دهه فجر و حتی پس از آن اختصاص دهند.

رییس کارگروه تشکل های دینی و مردمی ستاد مرکزی چهلمین بهار انقلاب ابراز کرد: ان شاءالله لوازم به اندازه کافی در اختیار باشد تا این حرکت دنبال شود؛ آغاز چهلمین سالگرد در واقع دهه فجر است و تا سال آینده این حرکت باید ادامه پیدا کند.

وی در پاسخ به این سوال که تشکل های دینی و مردم نهاد چه اقداماتی در سطح جامعه در رابطه با محرومیت زدایی داشته اند، گفت: یکی از محورهای حضور مردم در حمایت از انقلاب، محرومیت زدایی و کمک به مستمندان است که در مردم سالاری دینی و نظام اسلامی از شعائر اصلی است.

سردار افشار در ادامه بیان داشت: حضور معنوی روحانیت جدا از کمک های اجرایی آنها بسیار تعیین کننده و مهم است زیرا برای ترغیب مردم جهت کمک به نیازمندان قطعاً باید آموزه های دینی خوبی در مناسبت های مختلف صورت بگیرد.

رییس هیأت عالی اندیشه‌ورزی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: استکبارستیزی، محرومیت زدایی، موقوفات و امور خیریه همگی نشان از جریان معنوی و اطلاع رسانی به موقع و درستی است که از سوی روحانیت و حوزه های علمیه انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع مردم برای آخرت خود ذخیره سازی می‌کنند بیشتر این افراد از قشر کم درآمد و رو به پایین جامعه هستند، اما برکت کمک های آنها زیاد است؛ بخش عمده فضای عمومی کشور برای حضور در صحنه، مدیون تعلیمات و آموزه های دینی است./۹۶۹/ت302/ب1

تعداد بازدید : 5
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات