۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
کد خبر: ۵۹۵۷۳۰
کارشناس مسائل غرب آسیا:

حوزه برای حل بحران فلسطین برنامه ارائه دهد

حوزه برای حل بحران فلسطین برنامه ارائه دهد
سید افقهی با بیان این که حوزه علمیه مغز متفکر انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه ماده و جوهر انقلاب است و باید برای حل بحران فلسطین برنامه ارائه بدهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اولین جلسه یک روزه هم اندیشی «بررسی راهکارهای مبارزه با صهیونیسم» با تأکید بر مبارزه فرهنگی و جنگ نرم روز گذشته در سالن نشست های خبرگزاری رسا در قم برگزار شد.

دکتر سید هادی سید افقهی کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا و فلسطین با اشاره به داخل فلسطین به عنوان یکی از اضلاع محور حل بحران فلسطین و همین طور جریان مقاومت به عنوان ضلع دوم این مثلث گفت: امروز می‌ بینیم شخصیتی همچون سید حسن نصرالله قرار دارد که صرفا نظرات و سخنان او مربوط به حزب الله لبنان نمی شود بلکه او رهبر محور مقاومت است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: محور مقاومت یک منظومه است که در آن می‌ توان از حوزه های علمیه، مراکز دانشگاهی و مراکز مختلف در ایران و عراق و سوریه و فلسطین بحث کرد.

سید افقهی ابراز داشت: ضلع دیگر جریان فلسطین بحث فرامنطقه ای مسأله است چراکه فلسطین یک ظرفیت حقوقی، اخلاقی و رسانه ای دارد که مقداری از آن به مرحله فعلیت رسیده و تجلی آن تنها در روز قدس دیده می‌ شود.

وی با تأکید بر این که هم در شورای امنیت و هم در مجمع عمومی نیز ظرفیت خوبی در ارتباط با فلسطین ایجاد شده است، گفت: بنده سراغ دارم در اکثر مناطق دنیا می‌ توانیم نسبت به مسأله فلسطین یارگیری کنیم.

کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا و فلسطین عنوان کرد: باید از ظرفیت های بکر جهانی را در مسأله فلسطین پیدا کنیم، در هندوستان، پاکستان، آفریقای سیاه، خاورمیانه و حتی برخی از نویسندگان کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس در این باره ظرفیت های خوبی را ایجاد کرده اند.

وی در ادامه یادآور شد: بنابراین سه ضلع از یک مثلث یعنی ضلع داخل فلسطین، ضلع محور مقاومت و ضلع جهان و عرصه بین الملل می‌ توانیم دراین عرصه فعالیت های جدی و عملی داشته باشیم.

سید افقهی با بیان این که حوزه علمیه مغز متفکر انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه ماده و جوهر انقلاب است و اگر در این مرکز چیزی دقیق و روشمند طراحی شود و زبان شناسی خود را تقویت کنیم به نتایج درخشانی خواهیم رسید./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات