۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۵۹۶۸۸۲
الحیات عربستان:

تهدید نظامی و اقتصادی آمریکا نتوانست ایران را پس از 40 سال به زانو درآورد

تهدید نظامی و اقتصادی آمریکا نتوانست ایران را پس از 40 سال به زانو درآورد
یک روزنامه سعودی با بیان اینکه ایران توانست آمریکا را به تغییر راهبرد مجبور کند، نوشت: تهدیدهای 40 ساله واشنگتن نتوانست نظام تهران را به زانو درآورد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، یک روزنامه سعودی در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تهدیدهای نظامی و اقتصادی آمریکا علیه ایران در طول این مدت پرداخت.

روزنامه الحیات در یادداشت خود آورد: طی 40 سالی که از پیروزی انقلاب در ایران می گذرد، این کشور توانست علی رغم تهدیدهای نظامی و جنگ اقتصادی آمریکا، به قدرت تسلیحاتی در منطقه تبدیل شود.

ایران توانست بعد از پیروزی انقلاب، نفوذ خود را در عراق، سوریه، یمن و لبنان گسترش دهد و واقعیت راهبردی منطقه را دگرگون کند تا جایی که آمریکا مجبور شد تا راهبردش را در منطقه تغییر دهد.

آمریکا فکر می کرد که فشار اقتصادی و تحریم می تواند ملت ایران را به تغییر نظام سوق دهد، ولی بعد از آن همه تحریم و محاصره اقتصادی، نظام تهران سر پا ماند و مذاکره بدون پیش شرط با غربی ها درباره برجام را همچنان ادامه داد.

الحیات در پایان نوشت: جهان طی 40 سال از عمر انقلاب ایران تغییر پیدا کرد و راهبردها و ائتلاف ها دگرگون شد ولی ما کشورهای عربی در حالی همچنان به ائتلاف های خود وفادار مانده ایم که خون فرزندانمان بهای این ائتلاف ها را می پردازد./983/ب902/ف

ارسال نظرات