۲۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۷۴۱۳
با تجلیل از نفرات برتر صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری

برگزاری مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری
اکبری گفت: مراسم اختتامیه دهمین جشنواره علامه حلی در استان چهارمحال و بختیاری ۲۷ بهمن ماه با تجلیل از نفرات برتر برگزار می‌شود.
طاهره اکبری، معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه یکی از مهمترین سیاست‌های سال‌های گذشته حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه‌های علمیه خواهران توجه به امور پژوهشی است، گفت: در راستای کیفی سازی امور پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است که از آن میان می‌توان به برگزاری جشنواره علامه حلی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه به لطف الهی این جشنواره جایگاه خود را به خوبی در بین طلاب خواهر و برادر پیدا کرده است، افزود: در سال‌های گذشته استقبال طلاب از این جشنواره در استان بسیار خوب و قابل قبول بوده و سال به سال هم بهتر می‌شود.

اکبری با اشاره به اعلام فراخوان دهمین جشنواره علامه حلی در این استان خاطرنشان کرد: پس از اعلام فراخوان از سوی مدارس علمیه خواهران استان، تعداد ۳۲۲ اثر در جشنواره امسال شرکت کردند که در نهایت با بررسی اجمالی آثار، تعداد ۱۱۸ اثر به مرحله ارزیابی تفصیلی راه یافتند.

معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در مرحله ارزیابی تفصیلی در نهایت ۳۱ اثر به عنوان پذیرفتگان نهایی مشخص شدند که از این تعداد ۲۰ اثر مربوط به آثار خواهران و ۱۱ اثر مربوط به آثار برادران است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در بحث جشنواره علامه حلی همیشه خواهران پیشتاز بوده اند، اظهار کرد: از میان آثار پذیرفته شده نهایی خواهران ۶ نفر موفق به کسب رتبه نخست تا سوم و ۱۴ نفر به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شدند.

اکبری با بیان اینکه مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی امسال نیز روز شنبه ۲۷ بهمن ماه با تجلیل از نفرات برتر برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مراسم که دومین جشنواره استانی است، از ساعت ۱۴ روز شنبه آتی با حضور نماینده، ولی فقیه در استان، به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آثار ارسالی در قالب پایان نامه، مقاله، کتاب و تحقیق پایانی بوده است، افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی در راستای تقویت و رشد جایگاه امور پژوهشی در بین طلاب و حوزه‌های علمیه است./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات