۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۷۶۷۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاري:

مسؤولان با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند

مسؤولان با فرهنگ عذرخواهی بیگانه هستند
رييس مؤسسه روايت سيره شهدا گفت: مسؤولان نظام در صورت هرگونه خطا و اشتباهي به اشتباه خود اعتراف و از مردم عذرخواهي كنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شنبه شب در هیات شهدای گمنام کاشان، تجارت با خدا را بدون ضرر و زیان و سودمند‌ترین تجارت دانست و گفت: خداوند در تجارت با خانواده شهدا محصول یک عمر زحمت آن‌ها را با شهادت فرزندان شان به بالاترین قیمت خرید.

وی با اشاره به اینکه معامله با شیطان زیان آور و خسارت بار است، افزود: معامله با شیطان زیان بار است، اما معامله با خدا رستگاری است و مادران شهدا، فرزندان خود را با خدا معامله کردند و خود و فرزندان شان رستگار شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: سالی نیست که انقلاب اسلامی شهیده نداده باشد از این رو هرکس به شهادت رسید با خدا معامله کرده است و خدا خریدار خوبی است و شهدا را به بالاترین قیمت خریداری می‌کند.

به گفته وی، شهادت، پرداخت زکات، ساخت مسجد و موارد بسیاری دیگر معامله با خدا است و معامله با خدا بیشترین سود را برای بندگان خدا به همراه دارد.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به ۳۶ هزار شهد دانش آموز که ۵ هزار شهید دانش آموز زیر ۱۵ سال سن داشتند، گفت: شهید ۱۲ ساله دانش آموزی در وصیت نامه خود می‌نویسد، خدایا تو شاهد باش که شهادت را با علم و آگاهی و با تمام وجود خودم انتخاب کردم که این نشان از تربیت چنین بزرگانی در سن نوجوانی است و مادر چنین فرزندی لیاقت شفاعت شدن را دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تا شهدای کربلا بودند به امام حسین (ع) آسیبی نرسید اظهار داشت: امروز هم مردم ایران اسلامی می‌گویند تا ما هستیم نخواهیم گذاشت به ولایت آسیب برسد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری مشکل امروز کشور را کمرنگ شدن روحیه مجاهدت و خدمت و ایثار دانست و بیان کرد: در دوران پس جنگ نیز باید برای احیای واجبات، خدمت به مردم، فقر زدایی و احیای دین تلاش کرد.

وی در ادامه بر ترویج فرهنگ عذر خواهی از خالق و مخلوق در جامعه تأکید کرد و افزود: یکی از مشکلات امروز خانواده‌ها در جامعه اسلامی عدم توجه به فرهنگ عذرخواهی است در حالیکه قدرت و شجاعت عذر خواهی در برابر هر خطا و اشتباهی را باید داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با اشاره به اینکه اگر از مخلوق عذرخواهی کنیم از خدا هم عذرخواهی خواهیم کرد، گفت: مسؤولان نظام اسلامی هم باید توجه داشته باشند در صورت هرگونه خطا و اشتباهی به اشتباه خود اعتراف و از مردم عذرخواهی کنند تا بتوانند از خدا هم عذر خواهی کنند./۱۳۰۷/پ210/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات