۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۹۷۷۷۶
حجت الاسلام امین:

تعیین کنندگان وقت ظهور کذاب هستند

تعیین کنندگان وقت ظهور کذاب هستند
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تعیین کنندگان وقت ظهور کذابان روزگار هستند، گفت: اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) اعتقادی اصیل و ریشه دار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام امین استاد حوزه علمیه امروز در مسجد غدیر خم درباره دوران غیبت امام زمان(عج) اظهار داشت: وجود مقدس امام زمان(عج) از اعتقادات و مبانی محکم فقه شیعی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه بیش از 250 آیه از سوره های قرآن اشاره به وجود مقدس امام زمان(عج) دارد، عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم امام زمان(عج) را بقیةالله معرفی می کند، روزی امام ظهور می کنند و سر به خانه کعبه نهاده و ندا سر می دهند انا بقیه الله.

وی با استناد به آیات الهی، ابراز داشت: قرآن کریم می فرماید: اگر شما دین خدا را یاری نکنید دین خدا بر زمین نمی ماند، خداوند در آینده کسانی را خواهد آورد که حامی دین خداوند باشند و دین الهی را دوست داشته باشند و خداوند نیز آنها را دوست دارد؛ مراد از این آیه امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام امین با اشاره به روایات بیان شده از ناحیه پیامبراسلام، گفت: بیش از 500 روایت دررابطه با نوع رفتار، چهره، قامت و شیوه حکومت امام زمان(عج) از ناحیه پیامبر بیان شده است، همچنین دو هزار 500 روایت از امامان معصوم درباره امام زمان(عج) نقل شده است. بنابراین این اعتقاد به وجود مقدس امام زمان(عج) اعتقادی گرانبها، اصیل و ریشه دار است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه هر کالای گرانبها و نفیسی در معرض خطر و آسیب قرار دارد، اظهار کرد: اعتقاد به مهدویت و وجود مقدس امام زمان(عج) از آن دسته اعتقادات اصیل و ریشه دار است که از همان آغاز با انواع آسیب ها مواجه بوده است.

وی افزود: یکی از آن آسیب‌ها کسانی هستند که شمشیر را از روبرو برای نابودی این اعتقاد اصیل برداشته و منکر امامت و وحی الهی هستند. این دسته افراد حتی به خداوند اعتقاد ندارند در حالی که وجود مقدس امام زمان(عج) از منظر عقلی، نقلی، ادیان الهی و اعتقادات بین المللی اسلامی قابل اثبات است. امام زمان(عج) متولد شدند تا جهان را پر از عدل و توحید کنند.

حجت الاسلام امین ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌های ادعای تشرف به محضر امام زمان(عج) است اینکه گفته می شود تشرف به محضر آن حضرت امکان پذیر است باید به سه نکته توجه شود ابتدا اینکه کسانی می توانند به محضر ایشان مشرف شوند که در قله پاکی ها قرار داشته باشند. کسانی که هر روز گناه و معصیت می کنند نمی توانند توفیق تشرف به محضر مقدس حضرت پیدا کنند. همچنین کسانی که توفیق تشرف پیدا می کنند دکان باز نمی کنند که بگویند ما امام زمان(عج) را ملاقات کردیم و نکته بعدی اینکه ملاقات‌ها کاملا یک طرفه است و دو طرفه نیست اگر افرادی مانند مقدس اردبیلی توفیق ملاقات حضرت را پیدا می کند زمانی این امر محقق می شود که امام زمان(عج) اراده کنند بنابراین کسانی که می گویند ما مدام به محضر حضرت می رسیم دروغ می گویند و خائن به مهدویت هستند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه کسی از هنگام ظهور امام زمان(عج) اطلاعی ندارد، خاطرنشان کرد: تعیین کنندگان وقت ظهور کذابان روزگار هستند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات