۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۵۹۷۵۶۸
امام جمعه موقت تهران:

علما مرزداران دین هستند

علما مرزداران دین هستند
آیت الله صدیقی عمامه علما را کفن آنان دانست و گفت: علمای شیعه مرزداران دین هستند و در طول تاریخ همیشه خط مقدم جبهه و آماده بوده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت حوزه علمیه امام خمینی (ره) تهران شامگاه جمعه در مراسم چهارمین سالگرد شهادت طلبه شهید مدافع حرم محمد هادی ذوالفقاری که در حسینیه صاحب الزمان (عج) پاکدشت برگزار شد با اشاره به آیات قرآن کریم درباره تولید علم و جایگاه علما، گفت: در قرآن، علما شهدا معرفی شده اند.

وی خاطرنشان کرد: محقق اردبیلی نشان داد که در طول تاریخ علما برای هیچ شاهی حتی تره هم خرد نکرده اند، امروز هم بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نقش علما در جامعه همین گونه است.

امام جمعه موقت تهران ملک را موجودی دانست که خدا از او تعریف کرده است و افزود: ملائکه اهل معصیت نیستند و جز اجرای دستور خدا کاری بلد نیستند، اما علما با این که می‌توانستند امور دیگر را انجام بدهند، ولی جز واجب خدا کار دیگر نمی کنند.

وی با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: غرب در آستانه افول است چرا که آن‌ها بشر را جانشین خدا نمی‌دانند بلکه جایگزین خدا می‌دانند، یکی از اندیشمندان غرب می‌گوید تا خدا را از بین نبریم آزادی نخواهیم داشت.

نائب رییس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران ادامه داد: همانطور که غرب خدا را در مدیریتش قبول ندارد، سکولار‌های ما هم ولایت را قبول ندارند در حالی که ولایت یعنی حاکمیت عقل و عدل و علم.

وی اضافه کرد: خداوند در قرآن می‌پرسد آیا عالم و غیر عالم یکی هستند؟ آیا کسی که ایمان دارد مثل کسی است که ایمان ندارد؟ به امین اطمینان دارید یا به خائن؟ عدالت بهتر است یا فسق؟ و آیا علم بهتر است یا نادانی؟

مقام معظم رهبری، ذخیره الله است

استاد درس خارج فقه با ابراز اینکه در مسائل سیاسی باید به عقل رجوع کرد، خاطرنشان کرد: شاه که در چیزی تخصص نداشت و زندگی اش هم پر از فساد بود، اما امام خمینی(ره) فردی عارف، عالم، عادل، شجاع، مدیر و زبده بود، پس طبیعتاً عقل بین شاه و امام، شخص امام را انتخاب خواهد کرد.

وی با اذعان به اینکه رهبر انقلاب اسلامی، ذخیره الله است، اظهار داشت: در اواخر عمر امام خمینی(ره) همه نگران بودند که اگر امام خمینی(ره) برود انقلاب هم می‌رود، اما رهبری آمد و جای امام خمینی(ره) را به خوبی پر کرد.

دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: رهبری امروز هیچ چیزی نسبت به امام خمینی(ره) کم ندارد، شخصیت‌های مهم دنیا وقتی امروز به دیدن ایشان می‌آیند خضوع می‌کنند و با بهترین احترامات با او رفتار می‌کنند، امروز لباس علما در دنیا به بهترین شکل احترام می‌شود.

ایمان و علم ۲ بال پرواز است

وی مقام امروز رهبری را حاصل دو عنصر علم و تقوا برشمرد و افزود: ایمان و علم ۲ بال است که خدا به هر که داده اهل پرواز شده است.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی علمای شیعه را مرزداران دین عنوان کرد و گفت: علمای شیعه در طول تاریخ همیشه خط مقدم جبهه بوده اند، تاکنون بیش از ۴۰۰ عالم بزرگ جان خود را فدای دین کرده اند.

وی ادامه داد: تعداد شهدای طلبه نسبت به جمعیتشان از همه شهدای اقشار دیگر بیشتر است و هیچ قشری مانند قشر روحانیت شهید نداده است.

مشاور عالی رییس قوه قضاییه با ابراز اینکه عمامه علما کفن آنهاست، بیان کرد: علما همیشه آماده اند، دیگران می‌ایستند و می‌گویند بروید، اما علما اول خودشان می‌روند و بعد می‌گویند بیایید.

موشک‌های ما در دنیا غوغا کرده است
مؤسس حوزه علمیه امام خمینی (ره) با یادآوری دیدار خود با دانشمندان هسته ای، گفت: وقتی با دانشمندان یک دانشگاه دیدار می‌کردم یک مقام مسؤول دانشگاهی در آنجا به من گفت این‌ها همه اهل نماز شب هستند، یک بار که در حل یک مسأله به مشکل برخورده بودیم و به هیچ طریق راه حل آن را نمی‌یافتیم و دانمشندان خارجی هم ما را همراهی نکردند، تربت امام حسین (ع) آوردیم و با توسل به تربت امام حسین (ع) خیلی از راه‌ها را پیدا کردیم و امروز به پیشرفت‌های بزرگ هسته‌ای رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: در طول ۸ سال جنگ تحمیلی هیچ موشکی نداشتیم و تنها یک عدد موشک از لیبی گرفتیم که آن هم به یک بانک در عراق اصابت کرد و نه به مراکز مهم و نظامی آنها، کارشناس لیبیایی هم برای استفاده درست از این موشک بازی در می‌آورد، اما این در حالی است که امروز موشک ما در دنیا غوغا کرده است.

آیت الله صدیقی ادامه داد: موشک ما باعث شد تا به مقاومت در منطقه برسیم و امروز این موشک از نظر رعبی که در دل دشمن ایجاد کرده ما را در رتبه اول قرار داده است.

عضو هیأت امنای هیأت الزهرا (س) دانشگاه صنعتی شریف در پایان گفت: امروز دانشگاه‌ها متحول شده اند، قبل از انقلاب روحانی حتی نمی‌توانست به دانشگاه برود، اما امروز در دانشگاه‌های ما هیئات مذهبی و سینه زنی برقرار است./۸۰۴/پ210/ب1

ارسال نظرات