۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۵۹۶۸۴۳
مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی:

قدرت امام برگرفته از اخلاص بود

قدرت امام برگرفته از اخلاص بود
حجت الاسلام ناصری پور با بیان اینکه اخلاص، قدرت می‌ آورد، گفت: اینکه امام فرمود آمریکا غلطی نمی‌تواند بکند از این رو بود که قدرتش برگرفته از خدا بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسن ناصری پور مدیر مرکز تخصصی مدیریت اسلامی شامگاه شنبه در جمع عزاداران زینبیه پاکدشت با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا، گفت: اگر کسی قصد کند عبادتش برای خدا و با اخلاص باشد، یقیناً خدا این عمل مخلصانه او را بالا برده و بهترین مصلحت‌ها را برای او مقدر می‌کند.

وی با ابراز اینکه اخلاص یعنی نهایت درک حقیقت ایمان، افزود: اخلاص به زبان عام یعنی عشق و به معنای بازگشت به خود و آزاد کردن انرژی درون خود است.

رییس انجمن مطالعات خانواده در ایران تسلیم و اخلاص را دو بخش ابتدایی و پایانی اسلام برشمرد و ابراز داشت: رسول خدا (ص) در پاسخ به این سؤال که اخلاص را از چه موقع یاد بگیریم، فرمودند از سه الی چهار سالگی اخلاص را فرا گیرید.

مشاور عالی مدیر حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با ابراز اینکه اخلاص سه اتفاق به همراه دارد، بیان کرد: اخلاص باعث قدرت می‌شود، لذت می‌دهد و راحتی به دنبال دارد، اینکه امام خمینی(ره) فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند از این رو بود که قدرتش را با قدرت خدا می‌دید، اگر کسی اخلاص داشته باشد خدا به او قدرت می‌دهد.

خطیب زینبیه شهرستان پاکدشت اذعان کرد: هیچ کدام از ما در به دنیا آمدنمان نقشی نداشتیم، اما عده‌ای می‌پرسند حالا که خودمان نقشی نداریم پس چرا خدا ما را خلق کرد، پاسخ این سؤال در برگشت به اخلاص است، اگر کسی اخلاص داشته باشد متوجه لذت زندگی شده و اعتراض و سؤالاتش از بین می‌رود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی امروز جامعه، مطرح کرد: برای کسی که اخلاص داشته باشد اگر مرغ و گوشت گران شود برایش مهم نیست چرا که در قابوس ذهنیش این‌ها چیز کوچکی به شمار می‌آید.

حجت الاسلام ناصری پور در پایان با بیان حدیثی درباره بارور کردن قدرت خدا، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) می‌فرمایند اگر با اخلاص باشی اراده ات در اراده خدا قرار می‌گیرد./۸۰۴/پ203/ب1

ارسال نظرات