۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴
کد خبر: ۵۹۷۷۸۳
رییس سازمان بسیج اساتید کشور:

انقلاب اسلامی نظام مردم سالاری دینی را تاسیس کرد

انقلاب اسلامی نظام مردم سالاری دینی را تاسیس کرد
زارعی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نظام مردم سالاری دینی را تاسیس کرد، گفت: طاغوت به مشارکت مردم در میان حکومت اعتقادی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور، امروز در چهارمین همایش مردم‌سالاری دینی جهان اسلام و غرب که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: حکومت طاغوتی قدرت را تنها در فروش نفت می دید از این رو ساختار حکومت قبل از پیروزی انقلاب بدون اینکه به مشارکت مردم در اداره حکومت توجه شود براساس نفت شکل گرفته بود.

وی افزود: رژیم پهلوی اصلا اعتقادی به مشارکت مردم برای اداره کشور نداشت اما در مقابل انقلاب اسلامی جایگاه مردم را بسیار با ارزش دانست و انقلاب اسلامی را بر مبنای نظریه جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی بنا کرد.

زارعی با اشاره به اینکه نظریه جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی یک دوره گزار از یک نظریه اجمالی به یک نظریه تکمیلی است، گفت: امام راحل فرصت کمی برای رهبری انقلاب اسلامی داشتند به همین خاطر نظریه جمهوری اسلامی به صورت اجمالی بیان شد اما در دوره رهبری رهبر معظم انقلاب فرصت برای رهبری تفصیلی و تمدنی فراهم بود تا تمدن اسلامی شکل بگیرد.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی و مردم‌سالاری دینی هر دو یک ریشه دارند و ریشه در مبانی آموزه های دینی بلکه ریشه در تاریخ اسلام دارند و آن بحث امام و امت است./813/پ203/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات