۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۵۹۷۸۷۷
تببین و تحلیل گام دوم انقلاب توسط آیت الله شب زنده دار؛

هیچ عذری برای خدمت نکردن و بی اعتنایی به احکام اسلامی وجود ندارد

هیچ عذری برای خدمت نکردن و بی اعتنایی به احکام اسلامی وجود ندارد
عضو فقهای شورای نگهبان وجود نیات خالص را از عوامل ماندگاری انقلاب اسلامی دانست و گفت: هیچ عذری برای خدمت نکردن و بی اعتنایی به احکام الهی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدمهدی شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان در دومین جلسه تبیین و تحلیل بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در درس خارج وی در مسجد اعظم قم برگزار شد، به تشریح فراز دیگری از این بیانه پرداخت.

وی افزود: رهبر انقلاب در بخشی دیگری از این بیانیه می فرمایند: آن روز که جهان میان شرق و غرب مادی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی برد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود. طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، اما این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونه‌گون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجل محتوم خود نزدیک‌تر شدند؛ یعنی کسانی که سکوت کردند یا ضد انقلاب تلاش کردند به اجل خود نزدیک شدند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: در ادامه بیانیه آمده است: اکنون با گذشت چهل جشن سالانه‌ انقلاب و چهل دهه‌ فجر، یکی از آن دو کانون دشمنی نابود شده و دیگری با مشکلاتی که خبر از نزدیکی احتضار می دهند، دست و پنجه نرم می کند و انقلاب اسلامی با حفظ و پایبندی به شعارهای خود همچنان به پیش می رود.

وی ادامه داد: این چند سطر از بیانیه ترجمان آیه مبارکه است که می فرماید اگر خدا را یاری کنید خداوند متعال شما را یاری خواهد کرد، همچنین ترجمان این حدیث شریف است که هرچه برای خدا انجام شود رشد می کند و باقی می ماند.

آیت الله شب زنده دار تأکید کرد: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) برای انجام وظیفه الهی حقیقتا اخلاص داشتند و در این راستا اقدام فرمودند، بزرگان و مراجع معظمی که همراه امام و انقلاب بودند نیز برای خدا کار کردند.

وی عنوان کرد: همچنین اخلاص هایی که در آحاد مردم در سراسر کشور می بینیم عامل ماندگاری انقلاب اسلامی بوده است، گاهی برخی از مردم عادی حالات معنوی عجیبی دارند که انسان نمی داند آیا تا آخر عمر می تواند به آن حالت دست پیدا کند یا خیر.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: انسان وقتی مجاهدت های شهدا را می بیند تجسم نیت خالص، پاکی و دلدادگی نسبت به معنویات و دین است، این اخلاص ها سبب شد که خداوند متعال در ناباوری همگان انقلاب اسلامی را پیروز فرمود و هرچه دسیسه های دشمن بیشتر شد بر استحکام انقلاب افزوده شد.

وی اضافه کرد: مادامی که نیت های خالص و ارتباط با اهل بیت(ع) وجود دارد این نظام واکسینه شده و در امنیت خواهد بود، قطعا امروز حجت بر همگان تمام است و هیچ عذری وجود ندارد که خدمت نشود و احکام اسلامی و الهی قابل پیاده کردن را پیاده نکنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مبرزیان
Iran, Islamic Republic of
۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
نظام سیاسی که در ایران شکل گرفته یک نظام متفاوت و یک نظام به واقع مردمی است.
0
0