۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۹۸۰۲۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای حوزه برای جامعه امروز

ضرورت تبیین صحیح دستاوردهای حوزه برای جامعه امروز
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تبیین و تبلیغ دستاوردهای علمی، پژوهشی و اخلاقی حوزه برای جامعه امروز تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با اشاره به آغاز ثبت نام از علاقه‌مندان به تحصیل در حوزه‌های علمیه گفت: امروز ظرفیت خوبی برای تحصیل علاقه‌مندان در حوزه وجود دارد که باید از آن بهره لازم برده شود.
 
وی با بیان این که خوشبختانه با پیگیری‌های به عمل آمده در حال حاضر بستر‌های لازم برای تحصیل طلاب علاقه‌مند در سطوح عالی نیز در مدارس استان فراهم شده است، افزود: با برنامه ریزی و حمایت‌های صورت گرفته هم اکنون حوزه علمیه استان از لحاظ شاخص‌های کمی و کیفی شرایط مناسبی دارد.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که کرسی رسمی درس خارج فقه نیز هم اکنون در دو شهر مازندران برپا است، خاطرنشان کرد: با مجوز‌های اخذ شده از حوزه علمیه مرکز، درس خارج فقه در شهر‌های بابل و قائمشهر دائر بوده و این فرصت خوبی برای طلاب علاقه‌مند برای ادامه تحصیل است.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر ۲۴ مدرسه علمیه در شهر‌های مختلف استان مشغول فعالیت علمی هستند، بیان داشت: حدود دو هزار ۵۰۰ طلبه از پایه اول تا دهم در این مدارس علمیه مشغول فراگیری علوم حوزوی هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که در طی سال‌های اخیر سطح علمی مدارس علمیه استان رشد قابل توجهی داشته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این در طول این سال‌ها بسیاری از مدارس از سطوح پایین به سطوح بالا ارتقاء یافته اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که یکی از وظایف مهم طلاب در کنار علم آموزی و تهذیب نفس، تبلیغ داشته‌های علمی خود در جامعه است، بیان داشت: وظیفه و رسالت اصلی روحانیت تبلیغ دین است تا تشنگان معارف دینی از این دریای بی کنار سیراب شوند.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز نیاز داریم تبلیغات در جهت تبیین جایگاه رفیع حوزه در جامعه بیشتر شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه بخش مهمی از جامعه هنوز با کارکرد‌های حوزه به خوبی آشنا نیستند که باید در این خصوص تلاش‌های تبلیغی بیشتری صورت گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دستاورد‌های علمی، پژوهشی و اخلاقی حوزه باید برای جامعه امروز به ویژه نسل جوان تبیین و تشریح شود، تصریح کرد: در میان هجم وسیعی از تبلیغات دروغین دشمنان علیه حوزه و روحانیت، ضرورت دارد این دستاورد‌های مهم برای مردم بازگو شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات