۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۵۹۸۱۵۳
حجت الاسلام همتیان خبر داد؛

پذیرش طلاب در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای سال تحصیلی جدید

پذیرش طلاب در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای سال تحصیلی جدید
حجت الاسلام همتیان از پذیرش طلاب در مؤسسه فقه و علوم اسلامی برای سال تحصیلی جدید در سه مقطع تمهیدی خارج عمومی و خارج تخصصی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان، معاون فرهنگی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، پیش از ظهر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، به اهداف و تشریح برنامه‌های آموزشی و پژوهشی این مؤسسه پرداخت و گفت: مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با امر رهبر معظم انقلاب با هدف تربیت فقیهان متخصص در حوزه‌های مورد ابتلای جامعه و پاسخگویی به نیازهای فقهی و فکری نظام اسلامی و کمک به تولید علم و دانش دینی تأسیس شده و تحت اشراف ایشان مدیریت می‌شود.

حجت الاسلام همتیان با اینکه امسال سومین سال تحصیلی طلاب در این مؤسسه است، گفت: اهتمام این مؤسسه بر برنامه‌ریزی و راه اندازی رشته‌های فقهی تخصصی در عرصه‌های مورد نظام اسلامی بوده و اقدام به تهیه و اجرای برنامه آموزشی و پژوهشی مناسبی در رشته‌های تخصصی کرده است.

معاون فرهنگی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی بیان کرد: دانش‌پژوهان حوزوی بعد از تحصیل در این مؤسسه در عرصه‌های گوناگون فقه اجتماعی و حکومتی توانمندی پاسخگویی به مسائل و معضلات فقهی نظام اسلامی را کسب خواهند کرد و می‌توانند در شورای فقهی مراجع تقلید حضور یابند.

وی با بیان اینکه هدف این مؤسسه تمرکز بر دروس فقه و اصول در طول آموزش است, گفت: دانش‌پژوهان در کنار آموزش حوزوی، دانش‌های آکادمیک در رشته های تخصصی را کسب خواهند کرد.

حجت الاسلام همتیان ارتباط با مجامع علمی بین‌المللی را از سیاست‌های اصلی این مؤسسه بیان کرد و گفت: رساندن تعطیلات به حداقل و بهره‌گیری از امکانات آموزش و پژوهشی مناسب برای پژوهشگران و برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای خانواده برخی از برنامه‌های این مؤسسه است.

معاون فرهنگی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در بخش دیگری از سخنانش، به تشریح پذیرش طلاب برای سال تحصیلی جدید پرداخت و ابراز کرد: طلابی که استعداد لازم و انگیزه قوی برای تحصیل در رشته‌های تخصصی دارند، مورد پذیرش این مؤسسه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در سه مقطع تمهیدی خارج عمومی و خارج تخصصی برای سال تحصیلی جدید دانش پژوه می‌پذیرد، گفت: در مقطع تمهیدی افرادی که پایه 8 حوزه را تمام کردند و در سطح یک معدل 17 را کسب کرده و حداکثر 28 سال را دارند، بعد از پذیرش برای تحصیل در پایه 90 و 10 حوزه در این مقطع آموزش خواهند یافت.

 معاون فرهنگی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی ابراز کرد: طلاب در مقطع خارج عمومی بدون اینکه رشته تخصصی را انتخاب کنند در طول سه یا چهار سال تحصیل خواهند کرد و همچنین در مقطع خارج تخصصی طلابی که سه سال سابقه تحصیل درس خارج دارند و توانمندی علمی لازم را داشته باشند در رشته‌های تخصصی پذیرش خواهند شد.

 وی درباره نحوه پذیرش و مهلت ثبت نام این مؤسسه ابراز کرد: ثبت نام مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی از اول اسفند سال جاری تا بیست فروردین 1398 ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان برای ثبت نام می‌توانند به سایت مؤسسه به آدرس www .mfos.ir مراجعه کنند و زمان آزمون 23 فروردین 98 خواهد بود.

حجت الاسلام همتیان بیان کرد: فقه اقتصاد، فقه خانواده، فقه قضاء، فقه جزاء و فقه سیاسی و فقه تربیت از رشته‌های تخصصی است./998/پ202/ب1

میثم صدیقیان
ارسال نظرات