۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۹۸۱۵۵
حجت الاسلام دیانی خبر داد؛

تحصیل بیش از 80 طلبه در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

تحصیل بیش از 80 طلبه در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی
حجت الاسلام دیانی تعداد طلاب محصل در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی را بیش از هشتاد نفر عنوان کرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد دیانی، معاون آموزشی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی، در نشست خبری که در خبرگزاری حوزه برگزار شد، به تبیین ضرورت تاسیس مؤسسه های تخصصی و آموزشی در حوزه‌های علمیه پرداخت و  گفت: نظام اسلامی بر پایه فقه اسلامی تأسیس شده است، اما در گذشته اداره حکومت بر عهده علما نبوده است، بنابراین خلاهای زیادی در فقه نظام و حکومتی وجود دارد،  بنابراین فقهای به تشریح فقه فردی پرداخته‌اند.

معاون آموزشی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی بیان کرد: برای برطرف کردن این خلاها باید طلاب و فقهای متخصص در مؤسسه‌های تخصصی تربیت و پرورش یابند و در همین راستا رهبر معظم انقلاب به تاسیس مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی پرداخته و  در این زمینه اقدام علمی کرده است.

حجت الاسلام دیانی درباره مقطع خارج عمومی این مؤسسه گفت: افرادی که دروس سطح را به پایان رسانده‌اند و معدل بالای 17 در مقطع سطح کسب کرده‌اند، برای تحصیل سه و چهار ساله وارد این مقطع خارج عمومی خواهند شد.

معاون آموزشی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی بیان کرد: دانش پژوهان این مؤسسه  روزی 7 ساعت درس حاضر و 3 ساعت به فعالیت پژوهشی خواهند پرداخت و در هر مقعطی 7 تا 8 نفر پذیریش خواهند شد.

حجت الاسلام دیانی با اینکه بیان اینکه مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی در هر رشته از  استادان درس خارج و متخصص در این رشته بهره برده‌ است، گفت: حجج الاسلام والمسلمین عندلیب، علی مؤمن، جزایری، قائمی و مدرسی در  دروس فقه و اصول و همچنین حجج الاسلام موسویان و میر معزی در رشته فقه الاقتصاد، حجج الاسلام حاجی آبادی و دوکوهه در رشته فقه‌القضا و و حجج الاسلام علی قزوینی و دهقان در رشته فقه خانواده از استادن برجسته این  مؤسسه  محسوب می شوند.

حجت الاسلام دیانی با اشاره به تعداد طلاب موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ابراز کرد: در حال حاضر  27 طلبه در مقطع تمهیدی، 24  دانش پژوه در مقطع خارج عمومی و 32 طلبه در مقطع خارج تخصصی در این موسسه در حال تحصیل هستند. /998/پ202/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات