۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۹۸۸۳۵
نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب:

بیانیه گام دوم پیوندی بین نسل های جدید و قدیم انقلاب است

بیانیه گام دوم پیوندی بین نسل های جدید و قدیم انقلاب است
حجت الاسلام رضوی گفت: رهبری در ۴۰ سالگی انقلاب با این بیانیه بین نسل‌های اول، دوم و سوم انقلاب با نسل‌های آتی پیوندی ناگسستنی ایجاد کردند.

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیانیه گام دوم را تزریق همه اوصاف مجاهدان اسلام به قلب و ذهن ملت ایران و امت اسلام دانست و گفت: رهبری همانند همیشه با تراوش مرکب قلم خود منادی وحدت و امید دهنده به جهان اسلام بود.

وی ادامه داد: ایشان در این بیانیه به حقایقی اشاره کردند که هر کدام از آنها دارای مفاهیم کلی و واژگان کلیدی و راهبردی در نقشه پیش روی اسلام است.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تاکید بر لزوم تبیین بیانیه گام دوم در جامعه اظهار داشت: مجاهدان قلم به دست و محققان و پژهشگران دارای ایده باید فرایض این بیانیه را مورد تحلیل وسیع قرار دهند.

وی از بیانیه گام دوم به عنوان دانشنامه راهبردی نام برد و تصریح کرد: دانشگاهیان و حوزویان باید در کنار هم این بیانیه پر اهمیت را که در شرایط حساس کنونی صادر شده است مورد مطالعه قرار دهند چرا که نقشه راهی برای آینده است.

حجت الاسلام رضوی مهر یادآور شد: این نامه بیانگر دیروز، امروز و چشم انداز فردای دل های مومنان جهان است که به پشتوانه این رهبری گام در میدان مبارزه با استعمار و استکبار گذاشته اند.

وی با اشاره به اینکه در این بیانیه علل دشمنی آمریکا و صهیونیسم با انقلاب و جهان اسلام به خوبی بیان شده است اظهار داشت: کمبودها و خیانت های 2500 ساله شاهنشاهی و به ویژه حکومت پدر و پسر پهلوی در این بیانیه به طرز شیوایی برای نسل جوان بیان شده است.

این استاد حوزه علمیه توجه به نسل جدید را یکی از مهم ترین موضوعات بیانیه گام دوم برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این نامه که 41 مرتبه با واژه جوان، امت اسلام را خطاب قرار داده اند در واقع یک نگرش نوینی را برای پیشبرد اهدافی که حضرت امام ترسیم کرده بودند بیان کرده اند.

وی تاکید کرد: قطعا اگر ما در عصر امام خمینی (ره) بودیم و امام این روزگاران را درک می کردند، چنین نامه ای با همین مضامین از حضرت روح الله نیز صادرمی شد.

* چتر نجات رهبری، انقلاب را از هر سوء قصدی در امان قرار داده است

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی را بسیار چشمگیر خواند و تصریح کرد: این سایه چتر نجات رهبری است که تا به امروز اجازه نداده است دشمنان به نقشه های شوم خود برسند.

وی خاطرنشان کرد: این بیانیه در زمانی نگارش شده است که دشمن شدیدترین جنگ اقتصادی را علیه ما شروع کرده بنابراین این دید جامع رهبری را نشان می دهد که همه مردم و مدیران را برای حرکت به سوی پیشرفت کشور خطاب قرار داده است.

حجت الاسلام رضوی مهر خطاب به جوانان تاکید کرد: از جوانان عزیز که نگاه مقام معظم رهبری به آنها معطوف شده است می خواهیم در حلقه های معرفتی خود با تکیه بر اندیشه ها و افکار ناب با برگزاری تریبون های آزاد اندیشی موارد ناب این بیانیه را تشریح کنند.

این استاد حوزه در پایان بیانیه گام دوم را نقطه عطف انقلاب عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در 40 سالگی انقلاب با ارائه این بیانیه بین نسل های اول، دوم و سوم انقلاب با نسل های آتی پیوندی ناگسستنی ایجاد کردند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با درک بیانیه گام دوم انقلاب که چون جوشن کبیر ترس و وحشت در دل بدخواهان انقلاب ایجاد کرده و از طرفی می رود که تا تمدن اسلامی را به عنوان مرحله سعادت بخش بشر رقم بزند زمینه ساز دولت یار و ظهور حضرت حجت باشد./979/ت302/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
صابر طریقتی
Iran, Islamic Republic of
۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
«جدایی دین از سیاست» را باید داعیه اصلی جریان متحجر و مقدس نمای حوزه های علمیه دانست؛ جریانی که امام (ره) نسبت به نفوذ آن در حوزه های علمیه، هشدار داد
0
0