۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۴۷۱

جزئیاتی از ماجرای خبرساز شدن فرهاد مجیدی

جزئیاتی از ماجرای خبرساز شدن فرهاد مجیدی
رفتار مربی استقلال در برابر پلیس راهور خبرساز شد که به جزئیات این ماجرا اشاره می کنیم.
به گزارش خبرگزاری رسا، برخورد نامناسب بازیکن سال‌های دور تیم فوتبال استقلال و مربی این روزهای تیم آبی‌پوش پایتخت با مأمور اجرای قانون خبرساز شد. آقای فرهاد مجیدی که گویا بامداد دیروز با خودروی خود در یکی از بزرگراه‌های تهران سرعت بسیار بالایی داشته است از سوی پلیس راهور متوقف می‌شود؛ اما وی در برابر خواسته پلیس مبنی‌بر ارائه مدارک خودرو و نیز انجام تست الکل سرباز می‌زند. اتفاقی که نمونه‌های مشابه جهانی آن هم شاید اتفاق افتاده باشد؛ اما هر شخصی در هر جایگاه و مقامی باید در برابر پلیس رفتار مناسب داشته باشد.

آقای فرهاد مجیدی، روز گذشته در صفحه اینستاگرام خود فیلمی از بحث با یک مأمور پلیس منتشر کرد. البته مشخص نیست که مجیدی با چه هدفی از این مکالمه تصویر گرفته است؛ اما آنچه که مشخص است، این‌که این اقدام باعث انتشار برخورد نامناسب وی با پلیس راهور شده است. وی در پست اینستاگرامی خود نوشت: «متأسفانه بعضی از افراد به جای انجام وظیفه، مردم‌آزاری یاد گرفته‌اند... دیشب بعد از سفر اهواز و خروج از فرودگاه مهرآباد، در یکی از اتوبان‌های تهران به سمت منزلم در حرکت بودم که با ایست ناجا توقف کردم. مأمور بلافاصله بعد از توقف من در کمال بی‌ادبی و توهین، از من درخواست تست الکل کرد! وقتی که گفتم من از اهواز و فرودگاه آمدم نه مهمانی و فهمید که من در حال فیلم گرفتن از ادبیات نامناسبش هستم با بی‌ادبی و به دروغ گفت سرعت شما زیاد بوده!»

اما پلیس نیز نسبت‌به این رفتار بازیکن سابق و مربی محبوب تیم استقلال واکنش نشان داد. سردار محمدرضا مهماندار، رییس پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص برخورد مأمور پلیس راهور با فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم استقلال تهران اظهار کرد: بنده فیلم استوری فرهاد مجیدی را در اینستاگرام دیدم و برخورد مأمور ما کاملاً درست بوده است.

وی تأکید کرد: برای پلیس تفاوتی نمی‌کند فرد متخلف چه کسی باشد، تمام افراد در برابر قانون یکسان هستند؛ اینکه کسی تصور کند، چون چهره یا بازیکن فوتبال یا هنرپیشه است یا مقامی دارد با بقیه افراد جامعه تفاوت دارد و نباید مقررات را اجرا کند، ایراد بسیار بزرگی است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: همه افراد در هر جایگاهی در برابر قانون یکسان هستند و باید به قانون احترام بگذارند. سردار مهماندار بیان کرد: اگر پلیس از فردی تست می‌گیرد؛ آن فرد اگر مشکلی ندارد چرا باید در برابر تست دادن مقاومت کند!
 
سرعت 130کیلومتری مربی آبی‌ها

سرهنگ عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا هم درباره فیلم منتشر‌شده از سوی فرهاد مجیدی اظهار داشت: قانون برای همه افراد یکسان اجرا می‌شود. وی همچنین تأکید کرد: به‌دنبال اطلاع از انتشار این پست اینستاگرامی با افسر مربوطه تماس گرفته و پیگیر موضوع شدم که مشخص شد حوالی ساعت‌دو بامداد امروز، مأموران گشت پلیس راهور در بزرگراه شهید مدرس متوجه سرعت غیرمجاز یک دستگاه سواری هیوندا توسان شده و دستور توقف آن را صادر کردند. وی با بیان اینکه این خودرو با سرعت ۱۳۰‌کیلومتر در ساعت در بزرگراه مدرس درحال حرکت بود، گفت: این درحالی است که سرعت مجاز در بزرگراه مدرس ۸۰کیلومتر در ساعت است که در همین راستا نیز مأمور راهور از راننده هیوندا درخواست مدارک شناسایی کرد، اما راننده این خودرو که مشخص شد فرهاد مجیدی از بازیکنان فوتبال کشورمان است، ادعا کرد که هیچ‌یک از مدارک شناسایی خود اعم از بیمه‌نامه، گواهینامه، کارت ماشین و… را همراه ندارد.

معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه برابر قانون مأمور پلیس راهور از راننده درخواست کرده تا در دستگاه تست سلامت فوت کند، اظهارکرد: متأسفانه آقای مجیدی از پذیرش درخواست مأمور پلیس راهور خودداری کرده و به این دلیل که فوتبالیست مطرحی است این کار را انجام نمی‌دهد و شروع به فیلم گرفتن از مأمور پلیس راهنمایی و رانندگی کرده است.

جهانی با تأکید بر اینکه همه در برابر قانون برابرند، گفت: برابر قانون اگر فردی با سرعت غیرمجاز رانندگی کرده و مدارکی هم همراه نداشته باشد، پلیس می‌تواند نسبت به انجام تست الکل از وی اقدام کند. وی با بیان اینکه 
در نهایت خودروی توسان به‌دلیل سرعت غیرمجاز توقیف و به پارکینگ منتقل شد، گفت: در بررسی‌هایی که انجام دادیم، مأمور راهنمایی و رانندگی هیچ تخلفی نداشت و برابر قانون رفتار کرده است.

خون تو رنگین‌تر نیست

رفتار و اقدام فرهاد مجیدی، بازیکن سابق تیم استقلال در فضای مجازی نیز بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کاربران نسبت به حرکت وی در برابر قانون واکنش نشان دادند. حتی برخی از کاربران رفتار بازیکنان خارجی در مقابل پلیس را نیز به وی گوشزد کردند. یکی از کاربران فوتبالی نوشت: «چند وقت پیش جرارد پیکه به خاطر تخلف در رانندگی توسط پلیس 48هزار یورو جریمه شد ولی نیومد مثل شما پست و استوری بذاره آقای فرهاد مجیدی، مگه خون تو از بقیه رنگین‌تره؟»

یکی دیگر از کاربران به نام حسین حقی نوشت: «پلیس باید با فرهاد مجیدی برخورد کنه! این جماعت فکر کردن مصونیت دارن و می‌تونن هر کاری که بخوان انجام بدن، رفتار این‌ها عامل تخریب و توهین‌های دیگران به پلیس هست.» اشاره این کاربر فضای مجازی به رفتارهای خشونت‌آمیز برخی شهروندان با پلیس باز می‌گردد. چند هفته قبل نیز تعدادی از جوانان اغتشاشگر اقدام قانونی پلیس برای برخورد با بدحجابی را با رفتاری خشونت‌آمیز همراه کرده بودند.
 برخی دیگر از کاربران این اقدام فرهاد مجیدی را مشابه رفتار دیگر سلبریتی‌ها دانسته‌اند که در چند سال اخیر خود را دانای کل دانسته و جایگاه خود را فراتر از قانون و ارزش‌های اجتماعی می‌دانند. برخی کاربران این اقدام فرهاد مجیدی و برخی از سلبریتی‌ها را نتیجه بزرگ کردن آن‌ها از سوی جامعه دانسته‌اند، افرادی که سواد کافی در حوزه‌های مختلف نداشته و به‌دلیل شناخته شدن خود دوست دارند هر کاری که به ذهن‌شان رسید انجام دهند. یکی از کاربران درباره چنین رفتارهایی نوشته است: «فرهاد مجیدی فیلم درگیری با پلیس راهور رو منتشر کرده و افتخار هم می‌کنه!

اگر بنا باشه هر کی معروف باشه هر غلطی کنه و کسی جلوش رو نگیره سنگ رو سنگ بند نمی‌شه. این رفتار توهین‌آمیز از لحاظ قضایی می‌تونه حتی شلاق و حبس داشته باشه.»

بسیاری از دیگر کاربران در فضای مجازی و حتی افراد جامعه که در فضای مجازی فعالیت ندارند؛ اما فیلم مربی فعلی تیم استقلال را دیده‌اند این رفتار را تقبیح کرده‌اند. حتی بسیاری اعتقاد دارند با توجه به افزایش رفتارهای این‌چنینی باید اقدامات جدی انتظامی و قضایی با برخی سلبریتی‌ها یا افرادی که در برابر قانون ایستادگی می‌کنند، صورت بگیرد. 

علی اصغر خواجه الدین
ارسال نظرات