۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۹۹۳۱
همزمان با ایام البیض صورت می‌گیرد؛

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۱۴۰ مسجد استان چهارمحال و بختیاری

برگزاری مراسم اعتکاف در بیش از ۱۴۰ مسجد استان چهارمحال و بختیاری
حجت الاسلام مرتضوی با اشاره به اینکه برای مراسم اعتکاف امسال ۱۴۳ مسجد پذیرای مردم مؤمن این استان هستند، گفت: نام نویسی تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد.
حجت الاسلام سیدجعفر مرتضوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به در پیش بودن مراسم اعتکاف امسال خاطرنشان کرد: امسال در حالی به استقبال این مراسم نورانی می‌رویم که همه مقدمات لازم برای برگزاری یک مراسم باشکوه در نظر گرفته شده و هماهنگی‌های نهایی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه استقبال از مراسم اعتکاف در استان هر سال رو به افزایش است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مردم استان در این مراسم شرکت کردند که پیش بینی می‌شود امسال نیز با حضور باشکوه مردم این مراسم نورانی در مساجد استان برگزار شود.

حجت الاسلام مرتضوی با بیان اینکه برخی همزمانی مراسم اعتکاف امسال با روز‌های نخست سال جدید را سبب ریزش آمار می‌دانند، گفت: تجربه نشان داده نگاه مردم به این مراسم با سایر برنامه‌ها متفاوت است؛ مردم حضور در مراسم اعتکاف را آغاز سال جدید امور عبادی خود می‌دانند و به یقین امسال نیز از این فرصت نورانی برای جلای روح خود نهایت بهره را خواهند برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه برای مراسم اعتکاف امسال ۱۴۳ مسجد پذیرای مردم مؤمن استان هستند، خاطرنشان کرد: نام نویسی برای مراسم اعتکاف از ۱۰ اسفندماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه ادامه دارد که علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سامانه اعتکاف به نشانی اینترنتی WWW.ETECAFCHB.IR اقدام به ثبت نام کنند.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی هر شهرستان میزان هزینه ثبت نام در مراسم اعتکاف امسال برای افراد متفاوت است، خاطرنشان کرد: هزینه نام نویسی و شرکت در مراسم اعتکاف مرکز استان، مبلغ ۸۰ هزار تومان با غذا و ۲۰ هزار تومان بدون غذا است که به صورت اینترنتی، حضوری و واریز به صورت فیش بانکی قابل پرداخت است.

وی با بیان اینکه همه تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اعتکاف امسال دیده شده و همه برنامه ریزی‌ها در حال انجام است، ادامه داد: ان شاءالله در هر مسجد یک مبلغ حضور خواهد داشت تا همه امور فرهنگی، عبادی و معنوی آن مسجد زیر نظر این روحانی انجام شود.

حجت الاسلام مرتضوی، برگزاری نماز جماعت، پاسخ به سؤالات دینی، بیان احکام، مشاوره، سخنرانی مذهبی و برگزاری سایر مراسم‌های مربوط به اعتکاف در مساجد استان را مهمترین وظیفه روحانیون مستقر در آن مساجد بیان کرد و گفت: هدف ما این است که مراسم اعتکاف برای شرکت کنندگان خصوصا جوانان خسته کننده نباشد.

وی با تأکید بر اینکه باید مراسم اعتکاف کاملا مردمی برگزار شود، تصریح کرد: سازمان تبلغات تنها نقش مدیریت، هدایت و نظارت دارد./۹۴۵۷/ت310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات