۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۶۰۰۱۸۷
امام جمعه تبریز:

سبک و سیره شهدا الگوی مسؤولان باشد

سبک و سیره شهدا الگوی مسؤولان باشد
حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: سبک و سیره شهدای دفاع مقدس باید الگوی همگان به ویژه مسؤولان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید آذربایجان، شهدای عملیات خیبر و بدر به ویژه شهید مهدی باکری در تبریز اظهار داشت: ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان‌شرقی نماد غیرت، آزادگی و دین‌مداری مردم این دیار است.

وی با بیان این‌که شهید مهدی باکری از جمله فرماندهان خالص، ولایی و انقلابی دوران دفاع مقدس بود، خاطرنشان کرد: آن فرماده رشید اسلام سعی داشت زندگی خود را براساس رهنمودهای امام خمینی تنظیم کنند، چنانکه به دقت سخنان امام را یادداشت می‌کرد و ساده‌زیستی را الگوی کاری و زندگی خود قرار داده بود.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که سبک و سیره شهدای دفاع مقدس باید الگوی همگان به ویژه مسؤولان باشد، افزود: یاد و خاطره و چهره مؤمن و خاضع، خاشع و روح سرشار از ایمان شهید مهدی باکری هیچ‌گاه از یادها فراموش نمی شود، یکی از برکات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ شناسایی چنین ذخایر و گنج‌های ارزشمندی بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که دفاع مقدس بهانه‌ای شد تا جوانانی همچون شهید باکری استعدادهای درخشان خود را نشان دهند، افزود: شهید باکری یکی از رزمندگان تحصیل‌کرده و دانشگاهی بود که در عملیات‌های مختلف در حد و اندازه یک فرمانده بزرگ ظاهر شد.

وی با بیان این‌که استعداد باورنکردنی و دلسوزی شهید باکری برای بسیاری از رزمندگان موجب حیرت بود، تصریح کرد: اسفند یکی از ماه‌هایی است که عملیات‌های مختلفی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم، اما همین ماه فرصتی است که یاد جوانان خالص، باغیرت و ولایت مدار آذربایجان را گرامی بداریم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که طی روزهای گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، اظهار داشت: مردم آذربایجان در دیدار ۲۹ بهمن خود با رهبر انقلاب قول داده‌اند در تحقق این گام، پیشقدم باشند، چنانکه تاکید رهبری نیز بر پیشتازی آذربایجان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که مخاطب اصلی بیانیه رهبری نسل جوان جامعه هستند، افزود: البته قدم‌های خوبی با همکاری اتاق‌های فکر نیروی مسلح، حوزه های علمیه، دانشگاه‌ها و اقشار مختلف مردم برداشته شده است؛ که کافی نیست و باید در عمل خروجی مورد نظر مشاهده شود./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات