۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۶۰۰۲۹۸
آیت الله طه محمدی:

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عالمی توانمند است + فیلم

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی عالمی توانمند است + فیلم
امام جمعه همدان گفت: جمعه آینده نماینده ولی فقیه که از جنس مردم برای همدان انتخاب شده است نماز جمعه را اقامه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه همدان با تاکید بر قدردانی از خانواده شهدا و ایثارگران خاطر نشان کرد: امروز همه  مردم و مسؤولان موظفند که هر چه دارند تقدیم خانواده شهدا و ایثارگران کنند و آنها را فراموش نکنیم.

وی افزود: کسی را با ایمان گفته می شود که هر وقت امر جامعی پیشامد آن را مقدم بر هر کار دیگری بداند و حق غیبت در انجام وظیفه ندارد.

آیت الله طه محمدی با بیان این که در زمان امامان معصوم هر امامی دارای نایبی بود اظهار داشت: بنیان گذار نظام مقدس اسلامی امام خمینی (ره) و امروز هم خلف صالح امام، رهبر معظم انقلاب به عنوان نایب حضور دارند اطاعات از ایشان واجب است.

وی برخورد رهبری را بسیار مدبرانه دانست و گفت: در زمان آسانی همه حضور دارند اما در زمان ایجاد مشکل و اضطرار دست به دامان ولی فقیه می شوند.

امام جمعه همدان نماز جمعه را یکی از نماد های سرنوشت ساز انقلاب عنوان کرد و بیان داشت: قبل از انقلاب اسلامی ما نماز جمعه ای نداشتیم اما امروز به برکت انقلاب اسلامی در حدود 900 نماز جمعه داخل کشور برگزار می شود.

وی با اشاره به سخن امام خمینی که فرمودند اگر انقلاب هیچ دستاوردی نداشت، همین نماز جمعه برای ما کافی بود اظهار کرد: این فرمایش حضرت امام نشان از اهمیت بالای نماز جمعه را دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز آخرین نمازی بود که بنده به عنوان امام جمعه حضور داشتم یادآور شد: جمعه آینده نماینده ولی فقیه جدید که از جنس مردم برای همدان انتخاب شده است نماز جمعه را اقامه می کند.

وی تصریح کرد: قبل از استان همدان سمت امامت جمعه خرم آباد نیز به بنده پیشنهاد شد که آن زمان در قم اموری را انجام می دادم که بازدهیش برای انقلاب بیشتر بود.

آیت الله طه محمدی یادآور شد: اما همدان وطن ما می باشد و در مقابل این مردم وظیفه سنگینی بر دوش داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما در طول 40 سال گذشته شبانه روز به صورت جهادی کار کرده ایم و تا آنجا که در توانم بوده کار نظام را مقدم بر امورات شخصی دانسته ام.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: بنده چند امانت را در نزد شما مردم همدان خواهم گذاشت و آنها عبارتند از مصلی بزرگ همدان، حوزه علمیه امیرالمومنین (ع) و حوزه خواهران که امیدواریم به سرانجام برسند.

وی با تشکر از آیت الله موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه همدان تصریح کرد: ایشان در راستای تربیت طلاب بسیار زحمت می کشند اما متاسفانه با کمبود فضا مواجه هستیم.

امام جمعه همدان حجت الاسلام والمسلمین شعبانی نماینده ولی فقیه همدان را عالمی توانمند دانست و گفت: همان طور که مردم همدان در تشییع سردار همدانی کاری انجام دادند که رهبر معظم انقلاب هم از آن به بزرگی یاد کرد باید در استقبال از این روحانی برجسته نیز با تمام وجود به استقبال بیایند.

وی افزود: مردم همدان باید قدردان ایشان باشند و از علم ایشان کمال استفاده را ببرند و با حضور پر شورتر خود در نماز جمعه همدان حجت الاسلام والمسلمین شعبانی را حمایت کنند.

وی گفت: بنده با شما خداحافظی نمی کنم چرا که هر جا باشم دلم با شماست و تا همیشه قدردان محبت های شما هستم و از این پس نیز هرچه در توان دارم برای مردم همدان انجام خواهم داد.

آیت الله طه محمدی در پایان با تشکر از مردم و مسؤولان همدانی تاکید کرد: هیچ روحانی تا به حال به اندازه بنده در همدان مورد لطف قرار نگرفت و من باورم نمی شود که مردم به این اندازه به بنده لطف دارند.

گفتنی است در پایان نماز جمعه این هفته مردم همدان از زحمات آیت الله محمدی در مراسم باشکوهی قدردانی کردند./979/پ202/ب1

تعداد بازدید : 7
هادی شاملو
ارسال نظرات