۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۶۰۰۵۸۰
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت تقویت برنامه های مشترک حوزه و آموزش و پرورش

ضرورت تقویت برنامه های مشترک حوزه و آموزش و پرورش
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت تقویت برنامه های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و مسؤولان آموزش و پرورش استان در آمل، به جایگاه مهم تعلیم و تربیت در نظام‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: توجه به اخلاق، معنویت و تربیت دینی همواره جزء اولویت‌های نخست مراکز حوزوی در طول تاریخ بوده است.
 
وی با بیان این که تربیت و توجه به اخلاق در نظام آموزشی حوزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در بسیاری مواقع مقدم بر تعلیم است، افزود: هدف اصلی در حوزه پرورش طلاب مهذب، با اخلاق و نخبه است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که اگر امروز حوزه در عرصه‌های مختلف به عنوان یک مرکز مهم علمی و دینی مورد توجه است به دلیل محور بودن اخلاق و معنویت در برنامه‌های علمی آن است، خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی انتظار از سایر مراکز آموزشی نیست این گونه است که توجه به اخلاق و معنویت را نیز جزء برنامه‌های محوری خود قرار دهند.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که رشد علمی بدون توجه به اخلاق و تربیت فایده و اثر وجودی نخواهد داشت، افزود: باید در همه بخش‌های علمی و تعلیمی، مباحث اخلاقی و معنوی نیز مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به همکاری مشترک میان آموزش و پرورش و حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: این همکاری در قالب شورای همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش چند سالی است که آغاز شده و تاکنون نیز اقدامات مناسبی در جهت تقویت این همکاری‌ها صورت گرفته است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که حوزه همواره همراه و پشتیبان خوبی برای تقویت برنامه‌های دینی، فرهنگی و معنوی دستگاه تعلیم و تربیت بوده است، بیان داشت: امروز نیز این آمادگی از سوی حوزه برای تقویت این همکاری‌ها در قالب طرح‌ها و تفاهم نامه‌های مشترک وجود دارد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که برنامه‌های مشترک حوزه و آموزش و پرورش باید بیشتر تقویت شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر حوزه علمیه ظرفیت علمی و تبلیغی بسیار خوبی در سطح شهرستان‌ها دارد که می‌تواند بازوی توانمندی برای دستگاه تعلیم و تربیت باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید از همه ظرفیت‌های موجود به منظور تقویت باور‌های دینی دانش آموزان بهره گیریم، افزود: در این راستا دستگاه تعلیم و تربیت باید بیش از پیش از توان بالای علمی و تبلیغی حوزه در جهت تقویت باور‌های دینی دانش آموزان بهره گیرد./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات