۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۵۹۶
در آمل برگزار شد؛

نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و معاونان پرورشی مازندران

نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و معاونان پرورشی مازندران
نشست مشترک مدیران مدارس علمیه و معاونان پرورشی ادارات آموزش و پرورش مازندران در مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، عسکری نیکزاد، مدیر کل آموزش و پرورش مازندران امروز در این نشست، تربیت و ارشاد جامعه را دو وظیفه مهم طلاب و معلمان دانست و گفت: باید ارتباط معلمان با حوزه‌های علمیه و علما بیشتر تقویت شود.
 
وی با بیان این که معلمان به منظور تربیت صحیح دینی دانش آموزان و همچنین پاسخگویی مناسب به سؤالات آن‌ها باید تعامل و ارتباط خود را مراکز حوزوی و همچنین روحانیان بیشتر تقویت کنند، افزود: تعامل و ارتباط حوزه و آموزش و پرورش به طور حتم در تربیت صحیح و دینی دانش آموزان بسیار اثرگذار خواهد بود.
 
نیکزاد با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع مطالبی غیر کارشناسی و مستدل از سوی برخی معلمان برای دانش آموزان مطرح می‌شود که آسیب زا است، خاطرنشان کرد: باید بیان مسائل دینی و احکام اسلامی را به متخصصان این امر یعنی روحانیان سپرد تا با استدلال علمی به سؤالات پاسخ دهند.
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران از حوزه و آموزش و پرورش به عنوان متولی تربیت دینی دانش آموزان در کشور یاد کرد و گفت: تعامل و ارتباط نزدیک این دو مجموعه دینی و علمی کشور می‌تواند به تربیت دینی دانش آموزان بسیار کمک کند.
 
نیکزاد با بیان این که متأسفانه امروز تقریباً هیچ مطالعه دینی در کلاس‌های درس وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در کلاس تنها تکلیف و درس وجود دارد و دانش آموز نیز به دنبال نمره و قبولی در امتحان است.
 
وی با بیان این که متأسفانه تعالیم دینی را برای به خوبی برای دانش آموزان بیان نکردیم، گفت: باید حداقل مطالعات مقدماتی را به دانش آموز بدهیم تا او یک تحلیل صحیحی از مسائل مختلف جامعه داشته باشد.
 
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز دانش آموزان ما هیچ شناختی از فضای حوزه و کارکرد‌های آن ندارند، گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا دانش آموزان در حوزه‌ها حضور یابند و از نزدیک فضای حوزه و معنویت حاصل از آن را مشاهده کنند.
 
وی با بیان این که تا ارتباطات و تعاملات برقرار نشود نمی‌توان به انتقال اطلاعات امیدوار بود، افزود: تا زمانی دانش آموزان حوزه را درک نکند این نگرانی‌ها رفع نخواهد شد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات