۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۶۰۱۰۸۲
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نگاه پژوهشی حوزه علمیه به بیانیه گام دوم انقلاب

ضرورت نگاه پژوهشی حوزه علمیه به بیانیه گام دوم انقلاب
مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت کار پژوهشی و تحقیقاتی عمیق از سوی حوزویان نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در اختتامیه سومین جشنواره استانی علامه حلی استان که در دانشکده علوم قرآنی آمل برگزار شد، با اشاره به تلاش بخش‌های مختلف حوزه به منظور برگزاری این جشنواره علمی گفت: زمانی که وحدت و همدلی با نگاه الهی پیوند بخورد می‌تواند در عرصه‌های علمی تجلی پیدا کند.
 
وی با بیان این که امروز جشنواره علامه حلی مازندران نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد کمی و کیفی خوبی است، افزود: این پیشرفت‌های صورت گرفته نتیجه تلاش‌های جمعی همه بخش‌های مدارس علمیه استان است.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که این جشنواره نشان داد که طلاب ما می‌توانند در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی حضور پررنگی داشته باشند، بیان داشت: جشنواره علامه حلی فرصتی را برای بروز و ظهور استعداد‌های پژوهشی طلاب فراهم کرد.
 
مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز باید پژوهش در عرصه قرآنی از سوی طلاب و حوزویان مورد توجه بیشتری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز خیلی از ما از قرآن مهجوریم و باید پژوهش را درجه اول از خود قرآن آغاز کنیم.
 
وی با اشاره به این که تحصیل علم زمینه بصیرت نسبت به حق را بیشتر برای ما فراهم می‌کند، گفت: پژوهش حقایق و واقعیت‌ها را برای ما رقم می‌زند.
 
حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در یکی از فصول این بیانیه مهم به بحث تحقیق و پژوهش تأکید ویژه‌ای داشتند که باید بیش از پیش مورد توجه حوزویان قرار گیرد.
 
عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت کار پژوهشی و تحقیقاتی عمیق نسبت به بیانیه گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: باید بند‌ها و موضوعات مطرح شده در این بیانیه که قابلاً اقتباس شده از آیات و روایات است در غالب کار‌های پژوهشی در حد کتاب و مقاله مورد توجه حوزویان قرار گیرد.
 
وی با بیان این که در فراخوان چهارمین جشنواره استانی علامه حلی مازندران بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان یکی از موضوعات مهم مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: این انتظار از حوزویان می‌رسد که نسبت به این بیانیه مهم دقت نظر بیشتری داشته باشند./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات