۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۶۰۰۷۷۲
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر:

منشور روحانیت چراغی برای جهش و تحول در حوزه است

منشور روحانیت چراغی برای جهش و تحول در حوزه است
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر به منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و آن را چراغی روشن برای حوزه و روحانیت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر امروز در نشست روحانیان این شهرستان که در دفتر امام جمعه برگزار شد، روحانیت را پیشگام در تبلیغ دین در جامعه دانست و گفت: روحانیت در عمل وظایف و رسالت‌های خود پایبند بوده است.
 
وی، مردمی بودن را یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های مهم روحانیت شیعه برشمرد و افزود: روحانیت همواره در کنار مردم و همانند مردم زندگی کرده و همین مسأله موجب همراهی و دلبستگی مردم به این قشر شده است.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که ساده زیستی روحانیت همواره در جامعه اسلامی الگو بوده است، خاطرنشان کرد: علما و فق‌های برجسته دینی با زهد و ساده زیستی خود مردم را به سمت دین و ارزش‌های معنوی جذب کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دنیا طلبی و اشرافی گری مهم‌ترین آسیب پیش روی روحانیت شیعه است، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده روحانیت به این سمت گرایش پیدا کند به طور حتم در سراشیبی انحراف قرار خواهد گرفت.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر در ادامه سخنان خود به منشور روحانیت امام خمینی (ره) اشاره کرد و آن را چراغی روشن برای حوزه و روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت برای تقویت جایگاه خود در جامعه اسلامی باید این منشور مهم را مطالعه کند.
 
حجت الاسلام خوبانی با بیان این که مطالعه دقیق و عمیق منشور روحانیت امام خمینی (ره) مسیر صحیح را به طلاب و روحانیان نشان می‌دهد، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در آن بیانیه مهم مسیر رشد و تحول حوزه‌های علمیه و روحانیت را کاملاً مشخص کردند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و با بیان این که روحانیت به عنوان هادیان جامعه اسلامی باید به خوبی این بیانیه را آحاد جامعه به ویژه جوانان تبیین و تشریح کنند، افزود: عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری به طور حتم موجب رشد و شکوفایی کشور در گام دوم انقلاب خواهد شد.
 
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان این که روحانیت به دلیل تریبون‌های تبلیغی که در اختیار دارند نقش بسیار مهم و محوری در تبیین رهنمود‌های رهبری در جامعه بر عهده دارد، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در آغاز دهه پنجم انقلاب پرچم دار جهش و تحولی عظیم در عرصه‌های مختلف کشور باشد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات