۱۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۶۰۱۷۹۱

واقعه‌ای شگرف در تاریخ با آری مردم به جمهوری اسلامی

واقعه‌ای شگرف در تاریخ با آری مردم به جمهوری اسلامی
روز 12 فروردین واقعه‌ای مهم در تاریخ به وقوع پیوست؛ واقعه‌ای شگرف که هرگز استکبار جهانی آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، روز 12 فروردین نظام جمهوری اسلامی ایران با بیش از 98 درصد آرای ملت مسلمان تثبیت شد و بار دیگر واقعه‌ای مهم در تاریخ به وقوع پیوست؛ واقعه‌ای شگرف که هرگز استکبار جهانی آن را پیش‌بینی نمی‌کرد.

سرکردگان کفر و الحاد جهانی که از دیدگاه آن‌ها هیچ ملتی نباید سرنوشت خود را به دست گیرد سعی و تلاش می‌کردند تا از ادامه نظام جمهوری اسلامی در ایران جلوگیری کنند اما بی خبر از آن که انقلاب اسلامی از قیام حسین(ع) الگو گرفته است.

رأی 98 درصدی مردم در 12 فروردین هم چون خاری در چشم ابرقدرت‌های جهان است از این رو بر آن شدند که با برپایی بلوا در گوشه و کنار کشور مسأله اصلی را فرعی نشان دهند تا پیش درآمدی بر تجربه و از هم پاشیدگی نظام اسلامی شود.

12 فروردین ماه روز آری ملت ایران به دین اسلام و روز بلوغ فکری و سیاسی امت در سایه اسلام است و رهبر معظم انقلاب فرمودند نظام جمهوری اسلامی محصول تلاش عظیم امام راحل و امت است.

امام خمینی(ره) در پیام خود به مناسبت 12 فروردین از حضور مردم در این همه پرسی تشکر کرده و چنین فرمودند:«من به دنیا اعلام می‌کنم که در تاریخ ایران چنین رفراندومی سابقه ندارد که سرتاسر مملکت با شوق و شعف و عشق و علاقه به صندوق‌ها هجوم آورده و رأی مثبت خود را در آن ریخته و رژیم طاغوتی را برای همیشه در زباله دان تاریخ دفن کند. من از این هم بستگی بی مانند که جز مشتی ماجراجو و بی خبر از خدا، همه و همه به ندای آسمانی «واعتصموا بحبل الله جمیعا» لبیک گفتند و با تقریباً اتفاق آرا، به جمهوری اسلامی رأی مثبت دادند و رشد سیاسی خود را به شرق و غرب ثابت کردند، تقدیر می‌کنم».

ملت ایران به هیچ چیزی غیر از جمهوری اسلامی قانع نیستند

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، امام جمعه فردوس در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار داشت: در روز 12 فروردین بیش از 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی رأی دادند و رفراندوم جمهوری اسلامی برگزار شد.

وی گفت: روز 12 فروردین به عنوان روز عید جمهوری اسلامی نامیده شد چرا که در این روز حکومت اسلامی به تثبیت رسیده است.

امام جمعه فردوس افزود: در ابتدای انقلاب اسلامی برخی‌ها افکار غربی داشتند و اسامی خاصی را برای جمهوری اسلامی مطرح کردند اما امام راحل فرمودند جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر.

حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: 98.2 درصد از مردم به جمهوری اسلامی آری گفتند و هیچ کشوری به اندازه ایران اسلامی انتخابات آزاد نداشته است.

وی با بیان اینکه مردم در این 40 سال وفاداری و پایداری خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند، بیان کرد: چهل ساله اول گام اول انقلاب و چهل ساله دوم گام دوم انقلاب است و باید اهداف رهبری پیاده و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

امام جمعه فردوس افزود: مردم در تمام صحنه‌های انقلاب اسلامی حضور داشتند و ملت ایران به هیچ چیزی غیر از جمهوری اسلامی قانع نیستند.

حجت الاسلام بابایی اذعان داشت: علی رغم تمام مشکلات اقتصادی مردم جمهوری اسلامی را دوست دارند و در 22 بهمن نشان دادند که انقلاب اسلامی را با هیچ چیزی معاوضه نمی‌کنند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم راه روشنی را برای چهل ساله دوم انقلاب ترسیم کردند و از قوای سه گانه خواستند تا قدر مردم را بیشتر بدانند.

امام جمعه فردوس گفت: رهبر معظم انقلاب امسال را به نام «رونق تولید» نامگذاری کردند تا مشکلات اقتصادی برطرف و اشتغال ایجاد شود و دولتمردان نیز باید منویات رهبری را پیاده کنند.

هیچ وقت نمی‌توان مردم را در حکومت اسلامی حذف کرد

حجت الاسلام مجتبی شیدایی، معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار رسا گفت: هیچکدام از انقلاب‌های بزرگ جهان مانند انقلاب فرانسه برای خود رفراندوم نگذاشتند و بعد از اینکه قدرت را به دست گرفتند برای استقرار و تداوم آن رفراندوم برگزار نکردند.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی بیان کرد: امام راحل برای انقلاب اسلامی در اولین فرصت رفراندوم برگزار کردند و این برای انقلاب اسلامی افتخار است.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه رفراندوم برای اصل نظام اسلامی و جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران جهان را از دو قطبی خارج کرد و ضربه سنگینی به دشمنان زد.

وی اذعان داشت: بسیاری از دشمنان نگاه آن‌ها این بود که انقلاب اسلامی زودگذر است اما گذر زمان نشان داد که این حرکت ریشه‌ای است و نهال انقلاب اسلامی سال‌های سال تنومندتر شد.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: کار به جایی رسیده که جبهه مقاومت تشکیل شده که این جبهه مقاومت محصول نظام اسلامی ایران است و امروز حتی یمن، سوریه و لبنان با ایران اسلامی همراه شدند.

حجت الاسلام شیدایی افزود: در آینده نه چندان دور نیز جبهه مقاومت کاخ آل سعود را ویران می‌کنند و حرکت رو به جلو جبهه مقاومت شدت بیشتری می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تمدن نوین اسلامی مبتنی بر مکتب اهل بیت(ع) شکل خواهد گرفت، ادامه داد: غربی‌ها اعتراف می‎کنند تنها مکتبی که در مقابل لیبرالیسم توان ایستادگی دارد، ایران اسلامی است.

معاون پژوهشی حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: ما امروز در پیچ حساس تاریخی قرار داریم و باید قدم‌های بزرگی در جهت تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی برداشت.

حجت الاسلام شیدایی با بیان اینکه هیچ وقت نمی‌توان مردم را در حکومت اسلامی حذف کرد، افزود: مردم یکی از ستون‌های اصلی برای تشکیل و دوام حکومت اسلامی هستند.

اساس جمهوری اسلامی پیاده کردن عدالت است

حجت الاسلام علی اکبر سنجری، امام جمعه سربیشه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار رسا اظهار کرد: حکومت اسلامی ایران مبتنی بر اسلام تشکیل شده و اساس جمهوری اسلامی نیز پیاده کردن عدالت است.

امام جمعه سربیشه با بیان اینکه برخی از کشورها دارای جمهوریت بدون اسلام هستند و برخی از کشورها نیز دارای اسلام بدون جمهوریت هستند، تصریح کرد: مردم در حکومت اسلامی همه کاره هستند و یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی نیز مردم سالاری دینی بوده است.

حجت الاسلام سنجری گفت: انقلاب برای مردم است و در این انقلاب مسؤولان از دل مردم برخاستند و مسؤولان در مسئولیتی که دارند باید هوای مردم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سال «رونق تولید» مردم برای تولید و اشتغال کمک کنند، گفت: در این سال باید مسؤولان هوای تولید ملی و دسترنج مردم را داشته باشند.

سخن پایانی...

اعلام حکومت جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین، جوانه‌های اندیشه و عمل را در جوامع جهان سوم و ملت‌های مستضعف جهان شکوفا کرد؛ آن‌ها را که از الگوهای غربی دلسرد و نومید شده بودند، به اندیشه و اراده‌ای نیرومند برای ساختن جامعه‌ای نو و اسلامی مجهز کرد. مسلمانان ستم دیده و محروم جهان دریافتند که با پشتوانه آموزه‌های دینی و اراده ملی همانند ملت ایران، می‌توانند بر مشکلات پیروز شوند و حکومتی مردمی و دل خواه، تشکیل دهند./9314/پ202/ب1

گزارش از منصور کلاته نایبی

هادی رحیمی
ارسال نظرات