۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۰۲۱۱۹
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

ماه شعبان فرصتی برای مناجات و نجوای با خداوند است

ماه شعبان فرصتی برای مناجات و نجوای با خداوند است
صادقی با بیان اینکه ماه شعبان فرصتی برای مناجات و نجوای با خداوند است، گفت: شعبان، ماه رسول خدا(ص) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا، امروز به مناسبت حلول ماه شعبان در همین مدرسه علمیه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: پیرامون ماه رجب و فضایل آن توصیه های فراوانی شده است که انسان باید این فرصت را غنیمت شمرده و بهترین بهره را از آن برای ورود به ماه رمضان ببرد.

وی با اشاره به سه ماه پرفضیلت عبادت و دعا بیان کرد: ماه رجب، شهر الله است شعبان، شهر رسول الله و رمضان، ماه بندگان خدا و عبادالله است که به قول بعضی از بزرگان و علما جمع بین رجب و شعبان است.

صادقی در ادامه افزود: درماه رجب ارزشمندترین اعمال، استغفار و دعا کردن است که با این دعاها راهی برای رسیدن به جلوه جمال و جلال الهی می گشاییم، در ماه شعبان بیشترین اعمال، مناجات کردن است که این مناجات؛ نجوا کردن است.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا در خصوص معنای مناجات و نجوا کردن گفت: مناجات و نجوا کردن، به این معناست که  در ماه رجب انسان به قدری خود را آماده کرده باشد و نزدیک شده باشد که در ماه شعبان و با مناجات هایی که در این ماه وارد شده است بتواند به اصطلاح با خداوند درگوشی نجوا کند.

وی ضمن اشاره به توصیه های رهبرمعظم انقلاب درباره فضایل ماه شعبان ابراز کرد: یکی از توصیه های حضرت آقا در این ماه آن است که ما بتوانیم رابطه خودمان را به وسیله دعا با خداوند تقویت کنیم.

 صادقی افزود: در ماه شعبان یکی از اموری که می تواند تقویت کننده این ارتباط باشد بحث دعا و ذکر است، نگویید کار داریم و مشغله کاری داریم، کار خود را مدیریت بکنید، از دعا کردن و ذکر داشتن غافل نشوید، این دعاها و ذکرها به برنامه شما کمک می کند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به توصیه دوم رهبر معظم انقلاب درباره فضایل ماه شعبان اظهار داشت: دومین توصیه حضرت آقا  این است که با دعای کمیل و مناجات شعبانیه مانوس شوید. حضرت آقا می فرمایند: از امام راحل سوال کردم که بین دعاهای ماثوره شما بیشتر مشتاق کدام دعا هستید؟ حضرت امام فرمودند: مناجات شعبانیه و دعای کمیل.

وی با اشاره بر لزوم تمسک به سیره اهل بیت(ع) گفت: در این ماه با عظمت طلاب نیز نباید بگویند ما درس داریم و لزومی به مناجات کردن با خداوند نیست از این رو می طلبد در این ماه با برکت فرصتی برای دعا و ذکر آن هم به صورت ویژه اختصاص دهند و سعی کنند حتما صلوات شعبانیه را بعد از نماز ظهر قرائت کنند و در مفاهیم آن تدبر داشته باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه با تاکید بر فرازی از صلوات شعبانیه امام سجاد(ع) و لزوم تاسی مومنان به رسول خدا (ص) اظهار داشت: آداب رسول خدا(ص) در این ماه بر این بوده است که روزها را به روزه و عبادت و شب ها را به مناجات و شب زنده داری سپری می کردند، بنابراین شیعیان و مومنان نیز باید این روش را ادامه دهند همچنان که در این صلوات می خوانیم بارالها! ما را در اين ماه به پيروى از روش ایشان و رسيدن به شفاعت حضرت يارى فرما.

 صادقی در پایان خاطرنشان کرد: تاسی بر پیامبر اکرم(ص) کار آسانی نیست، لذا ما برای رسیدن به این سنت نبوی باید از خداوند استعانت بجوییم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات