۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۶۰۲۲۱۰
امام جمعه تنکابن:

اخلاق و تربیت معنوی مهم ترین رسالت حوزه است

اخلاق و تربیت معنوی مهم ترین رسالت حوزه است
امام جمعه تنکابن گفت: مهم‌ترین رسالت حوزه علمیه در کنار علم آموزی، اخلاق و تربیت معنوی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، امام جمعه تنکابن امروز در جمع طلاب مدرسه المهدی رامسر با تبریک ماه شعبان بر ضرورت بهره گیری از معنوی از این ماه پر فیض تأکید کرد.
 
وی با بیان این که ماه‌های رجب و شعبان فرصت‌های معنوی هستند که طلاب حوزه می‌توانند به اوج معنویت برسند، افزود: باید ضعف‌ها و خلأ‌های معنوی درونی خود را با بهره مندی از معنویت این ماه جبران کنند.
 
حجت الاسلام پوراکبر با اشاره به این که باید از این فرصت‌های معنوی به وجود آمده برای آماده سازی به منظور ورود به ماه میهمانی خدا بهره گیریم، تصریح کرد: طلاب به عنوان طالبان فراگیری علم دین و معارف الهی باید بیش از سایر افراد از این لحظات و ظرفیت‌های معنوی بهره‌مند شوند.
 
امام جمعه تنکابن با بیان این که مهم‌ترین رسالت حوزه در کنار علم آموزی، اخلاق و تربیت معنوی است، خاطرنشان کرد: اگر ما به عنوان حوزویان تنها به مسائل علمی بپردازیم و در مسائل معنوی و اخلاقی ارتقاء پیدا نکنیم در این عرصه ناموفق خواهیم بود.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اخلاق و تربیت در طول تاریخ همواره جزء اولویت‌های حوزه‌های علمیه بوده است، تصریح کرد: امروز نیز توجه به تربیت معنوی و اخلاق باید جزء محوری‌ترین برنامه‌های مدارس علمیه قرار گیرد.
 
حجت الاسلام پوراکبر بر ضرورت انس طلاب با معارف قرآنی تأکید کرد و با بیان این که طلبه نباید لحظه‌ای از قرآن جدا باشد، خاطرنشان کرد: قرائت قرآن و درک عمیق مفاهیم کلام الهی با تدبر در قرآن باید جزء برنامه‌های روزانه طلاب حوزه باشد.
 
امام جمعه تنکابن با بیان این که مفاهیم قرآنی چراغ روشنی برای رشد و تعالی طلاب خواهد بود، تصریح کرد: مدارس علمیه باید برنامه‌های قرآنی را به منظور انس بیشتر طلاب با مفاهیم الهی مورد توجه جدی قرار دهند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که جامعه امروز به مسائل اخلاقی و تربیتی نگاه ویژه‌ای دارد، افزود: طلاب با اخلاق در مسیر علم آموزی و تبلیغ دین از موفقیت بیشتری نسبت به دیگران برخوردار خواهند بود./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات