۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۶۰۲۴۶۳
حجت الاسلام مظفری:

سپاه پاسداران ایران مردمی ترین نیروی نظامی جهان است

سپاه پاسداران ایران مردمی ترین نیروی نظامی جهان است
حجت الاسلام مظفری میانجی سپاه پاسداران را مردمی ترین نیروی نظامی جهان دانست و گفت: در سیل اخیر در غیاب رییس جمهور این سپاه و ارتش بود که به داد مردم رسید.

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره پایگاه پاسدار و روز پاسدار، گفت: امام حسین(ع) سرور انسانیت و تجسم کامل اسلام و معنای واقعی جریان و تحرک هستند.

وی با بیان اینکه قدرت اگر در دست هواپرستان باشد دین محفوظ نمی ماند، عنوان کرد: دوران امامت امام حسین(ع) دوره اقتدار بنی امیه بود و معاویه نیز برای نابودی کامل دین بسیار تلاش می کرد بر همین اساس او از یک سو اجازه رجوع مردم به امام را نمی داد و کسی هم جرات نمی کرد به آن بزرگواران مراجعه کند و مساله ای خود را دینی بپرسد و از سوی دیگر تبلیغات سوء علیه امام به حدی گسترده و وسیع بود که مردم از در حضور امام از دیگران سوال خود را می پرسیدند.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: همچنین افزون بر تبلیغات سوء بنی امیه علمیه جایگاه امام می توان به انحراف خواص اشاره کرد که به اشرافی گری روی آورده بودند سبب شده بودند مردم از امام معصوم فاصله بگیرند.

امام حسین(ع) بقای اسلام را تضمین و دل‌های خفته را بیدار ساختند

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی با بیان حدیثی از پیامبراسلام(ص) درخصوص جایگاه و عظمت امام حسین(ع)، گفت: حضرت در شان امام حسین(ع) فرمودند: حسین از من است و من از حسینم؛ معنای شق اول آن روشن است ولی معنا و مفهوم من از حسینم یعنی من هم زنده شده حسین هستم، به این معنا که اگر قیام اباعبدالله(ع) نبود چیزی از اسلام و نام پیامبر باقی نمی ماند؛ بنابراین حقیقتا حیات و ممات امام حسین(ع) راز بیدارگر دل های خفته بوده و هست.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) مظهر اخلاص، ایثار و هدایت و اهداف حضرت کاملا مقدس و در راستای احیای توحید بود از این رو جریانی که ایشان ایجاد کردند تا به روز قیامت دوام و قوام خواهد داشت.

حجت الاسلام مظفری میانجی با اشاره به اقدامات بیدارگرانه امام حسین(ع) در دوران معاویه، ابراز کرد: حضرت دو سال قبل از مرگ معاویه در مِنی مجلس بزرگی برپا کردند و از همه‌ بزرگان اسلام، اعم از علما، مفسران، صحابه، تابعین و دیگر شخصیت های مطرح آن روز دعوت به عمل آوردند و سخنرانی بسیار پرشور و مهیجی ایراد فرمودند و بزرگان امت را شدیدا به باد سرزنش گرفته و فرمودند، شما نشسته اید و می بینید دستگاه حکومت غاصب و ظالم، برای خاموش کردن نور وحی و نبوت این چنین تلاش می کند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی افزود: سپس حضرت فرمودند ای مردم از ملامت هایی که خدا در قرآن از دانشمندان ملت های دیگر کرده است عبرت بگیرید. سبب اینکه خداوند آنها را ملامت کرده آن است که این قوم فساد و منکر را از سمتگران زمان خود می دیدند ولی آنها را نهی نمی کردند. شما آرزو دارید که خدا شما را به بهشت ببرد و در کنار پیامبران او باشید و از عذاب خدا در امان بمانید؟ ای کسانی که چنین آرزوی بیجایی دارید، من بر شما می ترسم که عقوبتی از عقوبت های الهی شما را فرا گیرد.

وی ادامه داد: با مختصر تاملی در این خطبه در می یابیم که کلام امام سراسر بیدارگری و تلنگر هم به علما و دانشمندان و هم هشدار به ایجاد جریان باطل است.

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه امام حسین(ع) بالاترین مصائب را در کربلا متحمل شد اما حتی یک لحظه هم از صفات حمیده و اخلاق حسنه که در حد کمال در وجود ایشان متبلور بود دست نکشیدند، گفت: ایشان در آن شرایط سخت توام با اخلاص و ایثار با انسانیت را معنا و اسلام واقعی را بر همگان معرفی کردند؛ از این رو نهضت مقدس عاشورا نهضت انسانیت در مقابل حیوانیت بود. نهضت حق در مقابل باطل و نهضت عدل در مقابل ظلم محسوب می شد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه نهضت عاشورا، نهضت یک فرد یا یک گروه نیست بلکه نهضت نوع انسان است، عنوان کرد: علت براینکه این قیام عاشورا نهضت انسان است به این خاطر اشت که انسان در هر زمان و مکانی خواهان حق و متنفر از باطل، خواهان عدل و متنفر از ظلم است؛ بنابراین تا زمانی که انسانیت و آدمیت بقا دارد این نهضت نیز زنده حیات خواهد داشت.

سپاه پاسداران ایران مردمی ترین نیروی نظامی جهان است

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی با اشاره به اقدام احمقانه آمریکاد در قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی گفت: آمریکا باید بداند با این حماقت به صورت علنی خود را در مقابل کل ملت ایران قرار داد چرا که سپاه پاسداران ایران مردمی ترین نیروی نظامی جهان به شمار می رود و از پایگاه مردمی فوق العاده بالایی برخوردار است و در بین همه‌ نهاد های نظام جایگاه ممتازی دارد فلذا رودرو شدن با سپاه یعنی مقابله کردن با هشتاد میلیون نفر ایرانی.

حجت الاسلام مظفری میانجی ادامه داد: و دیگر اینکه مگر آمریکا سازمان ملل متحد است که هرازگاهی در خصوص کشورهای مختلف جهان تصمیمات نسنجیده و مفتضحی می گیرد و درصدد اعمال بر می آید، این نوع تصمیات خود سبب بی اعتباری و منزوی شدن آمریکا می شود. همچنین آمریکا با این تصمیم باطن پلید خود را بهتر آشکار کرد و احیانا آن عده از جوانان عزیزمان که به خوی استکباری و سیاست دوگانگی آنها پی نبرده بودند، بهتر پی بردند.

وی اضافه کرد: دیگر اینکه این حرکت آمریکا در واقع دهن کجی به همه‌ مجامع بین المللی و بیانگر یکه تازی او در دنیا است، آمریکا در این یکه تازی چنین القا می کند که همه کشورها بودجه سازمان ملل متحد را پرداخت کنند ولی نسبت به هر کشوری، در هر موردی او تصمیم گیرنده باشد و سایر کشورها نیز نباید موضع قاطعی در مقابل او بگیرند که مبادا فردا چنان تصمیمات خصمانه علیه خودشان اتفاق بیفتد.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی افزود: همچنین تصمیم آمریکا، اقدام مشروعی نیست و اقدام بی سابقه ای است که کشوری نیروی نظامی رسمی یک کشور دیگر را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد‌. و اگر مشروع بود ارتش آمریکا استحقاق آن را داشت تا از سوی ملل متحد چنین اقدامی صورت گیرد.

حجت الاسلام مظفری میانجی در ادامه بیان داشت: سپاه عزیز چون در خنثی سازی توطئه های آمریکا در منطقه و کشور خودمان نقش بسیار بارزی دارد آمریکا نسبت به آن کینه دارد. نکته ای هم به سپاهیان عزیز یادآوری کنم که آمریکا کنوانسیون ۲۵ ساله با افغانستان امضا کرده است و از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۳۳ و قریب به ۱۴ سال آن باقی مانده است که بحث خراسان کبیر نیز در آن گنجانده شده است بنابراین می طلب این مهم را با حساسیت و دقت نظر بیشتر در برنامه های خود قرار دهند.

وی با اشاره به خدمات خوب سپاه پاسداران در طول 40 سال انقلاب، گفت: انصافا در طول این چهار دهه هر کجا خللی در کشور احساس شد سپاه ورود پیدا کرد و آن را برطرف ساخت، دولت یازدهم به عنوان دولت بی تدبیر و ناامید ساز که عملکرد ضعیف او در خیلی از جاها بالأخص در بازار ارز مشهود است، این حفاظت سپاه بود که ورود کرد اخلالگران بازار ارز را شناسایی و دستگیر کرد. متاسفانه بی تدبیری از ناحیه دولت و شنیدن ناسزاهای آن برای روحانیت معزّز شده است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی ادامه داد: پروژه های عظیمی که سپاه تا به امروز ورود و تکمیل کرده چون ستارگان درخشانی است که مایه مباهات و افتخار ملت ایران است برای مثال در جریان اخیر سیل کشور رییس جمهور که مشغول تفریح و سرگرمی خود بود با تدبیر و دستور رهبری معظم انقلاب بود که سپاه به همراه برادران ارتشی سریعا وارد عمل شد و اقدام به خدمات رسانی و کمک به مردم آسیب دیده کرد.

سیل اخیر نمایش بی تدبیری و ضعف مدیریت دولت یازدهم است

حجت الاسلام مظفری میانجی در خصوص سیل اخیر ابراز کرد: سیل اخیر نماد ضعف در مدیریت بود چرا که علاج واقعه را باید قبل از وقوع کرد، این سوال مطرح است چرا سیل بند ها را در حاشیه رودخانه ها ایجاد و یا ترمیم نکرده بودند وقیحانه تر اینکه به جای اینکه سپاه را مورد تفقد قرار دهد جمله کنایه آمیزی نیز بیان می شود و یا دو سال پیش هم به بهانه کمبود بودجه چند ماه حقوق سپاهیان عزیز پرداخت نشد.

وی ادامه داد: در نوسانات قیمت کالاها و گرانی های ادامه دار و بیکاری و عدم امنیت شغلی و تبعیض و امثال اینها نیز ناامیدی در اقشار مختلف مردم خاصه جوانان عزیزمان ایجاد کرده است و ماها که در بطن جامعه هستیم و همگان درد دل خودشان را به ما می گویند، حتی این عوامل سبب سست شدن ایمان و عقیده آنان شده است.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی خاطرنشان کرد: در خاتمه یک موعظه ای از امام حسین(ع) برای دولتمردان عرض کنم که آن حضرت فرمودند، باید در همین حال زندگی خود را بجای کسی بگذارید که دو مرتبه به دنیا برگشته که پشیمان از اعمال صالحی است که برای روز تنگدستی و احتیاجش بجای نیاورده است امید که تا پایان عمر این دولت، در این فرصت اندک تحرکاتی از خود نشان دهد و از مشکلات مردم گره گشایی داشته باشد./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات