۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۰
کد خبر: ۶۰۲۶۱۰
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

منبرهای تبلیغی باید خلاصه، مفید و اثرگذار باشد

منبرهای تبلیغی باید خلاصه، مفید و اثرگذار باشد
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران گفت: روحانیان باید جاذبه‌های تبلیغی را در خود بیشتر تقویت کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست معاونان تبلیغ غرب استان در نوشهر با تبریک ماه شعبان و اعیاد شعبانیه بر ضرورت تبیین و تشریح فضیلت‌های ماه شعبان برای مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و گفت: ماه شعبان فرصت مغتنمی برای پالایش روح و تزکیه نفس است.
 
وی در ادامه سخنان خود با محکوم کردم اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست گروه‌های تروریستی افزود: این اقدام آمریکایی‌ها نتیجه سال‌ها شکست آن‌ها در منطقه است.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که سپاه بخش مهمی از جامعه ایرانی است و مردم کشورمان به این نیروی انقلابی عشق می‌روند بیان داشت: آمریکایی‌ها نمی‌توانند با این گونه نمایش‌های دروغین خدشه‌ای به جایگاه ارزشمند سپاه در منطقه و جهان وارد کنند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود همچنین به سیل اخیر در استان اشاره کرد و با تقدیر از حضور پررنگ و اثرگذار مبلغان دینی در خدمات رسانی به مردم گفت: روحانیت در این امتحان نیز بار دیگر سربلند بیرون آمد و ثابت کرد در سختی‌ها و مشکلات در کنار مردم خواهد ماند.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که این حضور پررنگ روحانیت بسیاری از توطئه‌های دشمنان علیه این قشر اثرگذار جامعه را خنثی کرد، بیان داشت: معاندان و دشمنان انقلاب اسلامی تلاش داشتند سیل را بهانه‌ای برای تضعیف انقلاب، نظام و روحانیت قرار دهند که خوشبختانه با هوشیاری و بصیرت مردم و روحانیت این توطئه خنثی شد.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که روحانیت در هیچ شرایطی از مردم فاصله نخواهد گرفت و همواره در کنار مردم خواهند ماند، خاطرنشان کرد: در طول چهار دهه اخیر علیرغم همه توطئه‌های دشمنان علیه روحانیت، باز هم شاهد همراهی مردم و روحانیت در عرصه‌ها و صحنه‌های مختلف بودیم.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از وظایف مهم مبلغان دینی در مناطق استقرارشان دفاع از انقلاب و دستاورد‌های آن در میان حجم وسیعی از توطئه‌ها و هجمه‌های علیه نظام اسلامی است، تصریح کرد: روحانیت به دلیل نفوذ کلام و تریبون‌های تبلیغی که در اختیار دارد می‌تواند نقش بسیار مؤثری در تبیین دستاورد‌های انقلاب برای مردم ایفا کند.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مبلغان دینی سعی کنند از منبر‌ها و خطابه‌های طولانی در محافل عمومی پرهیز کنند، افزود: منابر مبلغان دینی باید خلاصه، مفید و اثرگذار باشد و در قلب مخاطب بنشیند.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که روحانیان باید جاذبه‌های تبلیغی را در خود بیشتر تقویت کنند، تصریح کرد: باید هر عملی که موجب فاصله گرفتن مخاطب از فضای تبلیغی می‌شود به شدت پرهیز کرد./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات