۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۶۰۲۶۲۱
بیطرفان:

مسؤولان زمینه عرضه فیلم کوتاه را فراهم کنند

مسؤولان زمینه عرضه فیلم کوتاه را فراهم کنند
مسؤول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اهمیت و تأثیرگذاری فیلم های کوتاه، گفت: مسؤولان زمینه عرضه فیلم کوتاه را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی بیطرفان مسؤول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عصر امروز در آیین بزرگداشت 40 فیلم، 40 فیلمساز عرصه انقلاب و دفاع مقدس که در سالن همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه تولید فیلم کوتاه در عرصه انقلاب و دفاع مقدس کار بسیار سختی است، گفت: فیلم کوتاه علیرغم تأثیرگذاری و اهمیتی که دارد، همواره مظلوم بوده و کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

وی ادامه داد: این حرکت که تعدادی از فیلم های کوتاه را در یک پک جمع آوری کرده و به دست مصرف کنندگان برسانیم کار بسیار خوبی است و باید با توجه و اهتمام مسؤولان ادامه پیدا کند.

بیطرفان فیلمسازی در دوران قبل و بعد از انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: فیلم و سینما در دوران بعد از انقلاب به دلیل اسقاط عناصر غیر انقلابی مورد توجه و اتقبال مردم قرار نمی گرفت، اما سینمای انقلاب خود را از صفر شروع به ساختن کرد تا به جایگاه امروزی رسید.

مسؤول انجمن سینمای جوانان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تمرکز تولید فیلم های سینمایی در تهران را یک آسیب جدی برای سینما و فیلمسازان استانی قلمداد کرد و افزود: امروز باید این عرصه به بخش های استانی توسعه داده شود، البته ناگفته نماند که تأسیس مراکز آموزشی سینمایی در استان های مختلف گامی جدی در این راستا محسوب می شود.

وی با بیان اینکه اهمیت ساخت و تولید فیلم های کوتاه از اهمیت تولید فیلم های بلند کمتر نیست، عنوان کرد: فیلم های کوتاه از خلاقیت ویژه ای برخوردار است، بنابراین مسؤولان باید زمینه عرضه اینگونه فیلم ها را فراهم کرده و به فیلمسازان فیلم کوتاه توجه بیشتری داشته باشند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات