۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۶۰۲۶۳۶
سرمقاله؛

لبخند دلنشین

لبخند دلنشین
تصویری از لبخندی دلنشین در دیدار محمدجواد ظریف با فرمانده سپاه پاسداران خودنمایی می‌کرد. لبخندی به‌جا و شایسته، لبخندی از جنس رحماء بینهم.
به گزارش خبرگزاری رسا، عدو سبب خیر شد؛ ائتلافی با کم‌ترین پیگیری و هماهنگی بین آحاد مختلف مردم، مسئولین، سیاسیون و حتی آن‌ها که در نگاه اول، دارای زاویه با سپاه و نهاد‌های انقلابی هستند پدید آمد.
تازه‌ترین تصویری که از این اتحاد و ائتلاف بیرون آمد، دیدار محمدجواد ظریف با فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. تصویری که لبخندی دلنشین در آن خودنمایی می‌کرد. لبخندی به‌جا و شایسته، لبخندی از جنس رحماء بینهم.

قصد واکاوی دیپلماسی موسوم به لبخند را ندارم که به وقتش باید بررسی کرد و درس گرفت از اعتمادسازی‌های بی نتیجه و لبخند‌های بی موقع که موجب تجری دشمن شد، ولی در همین حد باید دانست که نه آمریکای ترامپ و بوش، که آمریکای اوبامای مثلا مؤدب هم جز دشمنی با اسلام و ایرانچیزی در سر نمی‌پروراند.

نبرد حق و باطل، اسلام و استکبار همواره ادامه دارد و آن‌ها مطابق نص صریح آیه قرآن از ما راضی نخواهند شد تا از آن‌ها تبعیت کامل داشته باشیم و به مرام و مسلک آن‌ها درآییم “و لن ترضی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم” به علاوه مطابق آیه دیگری خواسته قلبی آنان غفلت از سلاح ماست که البته با درایت رهبر معظم انقلاب و مسئولین امر این خواسته هیچگاه محقق نشده و نخواهد شد.

قطعا رژیم تروریست پرور یا به قول سید حسن نصرالله، اصالتا تروریست ایالات متحده آمریکا، از تحریم سپاه، همزمان چند هدف را دنبال کرده است. یکی از این اهداف که کمتر هم در تحلیل‌ها به آن پرداخته شد، جدا کردن سپاه از دولت ارتش و سایر بخش‌های حاکمیت جمهوری اسلامی و القای این گزاره غلط است که «مردم ایران، اگر در تحریم و سختی هستند، سپاه مقصر است»؛ حال آن که پیش از این چنین گزاره هایی، بار‌ها در حوزه‌های دیگر و به ویژه انرژی هسته ایتکرار شده و مردم دیده اند که حتی اگر انرژی هسته‌ای هم تعلیق یا محدود شود، باز هم هیچ گرهی از اقتصاد کشور گشوده نخواهد شد.
 
در واقع، دولت ترامپ، با تروریست خواندن سپاه یک روز پیش از روز پاسدار، به دنبال فاصله گذاری میان سپاه و سایر ارکان جمهوری اسلامی بود که دیدار محمدجواد ظریف با فرمانده سپاه و تصاویر منتشر شده از این دیدار، این طرح را نقش بر آب کرد.
 
از همین روست که باید گفت لبخند ظریف در دیدار با سران سپاه، به تنهایی معادل ساعت‌ها و هفته‌ها دیپلماسی و بسیار هوشمندانه بود. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: رسالت
ارسال نظرات