۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۰۳۰۳۷
رییس مؤسسه آینده روشن مطرح کرد؛

بررسی چالش های پیش روی مهدویت در پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

بررسی چالش های پیش روی مهدویت در پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت
حجت الاسلام پورسیدآقایی عنوان همایش پانزدهم دکترین مهدویت را «مهدویت و چالش ها» عنوان کرد و گفت: این چالش ها گاهی به دست دشمن و گاهی از درون افراد جامعه را درگیر می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری پانزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز در سالن نشست های مرکز تخصصی موعود حوزه علمیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی رییس مؤسسه آینده روشن در این نشست اظهار داشت: اندیشه مهدویت باید آن چنانچه حق مطلب است به دیگران رسانده شود تا زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) بشود.

وی با بیان این که مهدویت، آرمان بلند شیعه و امت اسلامی است، گفت: رویکرد جدی این اندیشه، مدیریت آینده انسان و جهان و زمینه‌سازی و حرکت در جهت تحقق جامعه عبودیت‌محور به رهبری انسانی آگاه و محیط به انسان و هستی و به دور از هواهای نفسانی است.

حجت الاسلام پورسیدآقایی اضافه کرد: این آموزه به دلیل اهمیت بی‌بدیل و جایگاه رفیع آن، هم‌چنان‌که مورد اهتمام و توجه ویژه همه شیعیان است، محل چالش‌ها و آراء و تفسیرها و تحلیل‌های گوناگون و بعضاً متعارض هم هست؛ طولانی شدن دوران غیبت نیز همچون خود غیبت زمینه چالش‌های مختلفی شده است که اندیشه‌ها و نیروها و امکانات را درگیر می‌کند و راه رسیدن به آرمان‌ها را دشوار می‌سازد.

وی با بیان این که چالش‌های فراروی بحث مهدویت ممکن است از بیرون و به دست دشمن شکل بگیرند و ممکن است از درون سر برآورده و افراد و جامعه را درگیر کنند، گفت: شایسته است چالش‌ها مورد نقد و بررسی عالمانه قرار گیرد تا راه برای اندیشمندان و پژوهشگران و تشخیص درست از نادرست هموار شود؛ برای بررسی و تبیین و حل چالش‌ها؛ گام اول تبیین مشکل و چالش و چیستی آن است. گام دوم تبیین ریشه‌ها و خاستگاه و زمینه‌های چالش و پیامدهای آن است و گام سوم ارائه راهکارهای پیشگیری و درمان چالش‌هاست.

رییس مؤسسه آینده روشن موضوع همایش پانزدهم را «مهدویت و چالش ها» عنوان کرد و افزود: هرچند همایش امسال در تب و تاب جریان سیل است ولی امیدواریم هرچه زودتر این مشکلی که پیش آمده است به دست همه مردم و مسؤولان حل شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به این که این گونه حوادث نباید مانع از این شود که از فروع برنامه های مهمی همچون همایش های مربوط به امام زمان(عج) کاسته شود، گفت: سال ها مترصد بودیم که یکی دیگر از دوستان عهده این کار شوند چون این کار یک نشاط جوانی را می‌ طلبد و کارهای سنگینی است به همین جهت دبیر همایش امسال حجت الاسلام محمدصابر جعفری است و مسؤول دبیرخانه نیز حجت الاسلام حسین پور هستند.

وی تصریح کرد: به رغم همه بضاعت کمی که داریم بنا نداریم از یک سال بودن عدول کنیم چون یک همایش بین المللی برای حضرت ولی عصر(عج) می‌ طلبد که هر سال حداقل یک بار برگزار شود، اما به هرجهت به دلیل مشکلات اقتصادی همایش امسال به جای دو روز در یک روز برگزار می شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات