۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۰۳۳۵۶
آیت الله رشاد:

تمرکز رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی جوانان است + فیلم

تمرکز رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب بر روی جوانان است + فیلم
آیت الله رشاد گفت: درباره بیانیه گام دوم انقلاب تمرکز رهبر معظم انقلاب بر جوانان است که این مرحله از انقلاب را مدیریت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران امروز به مناسبت جشن 20 سالگی کانون اندیشه جوان دراین مرکز به سخنرانی پرداخت و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب آغازی دیگر در جریان انقلاب قلمداد می‌شود، امروز کوله‌باری از تجارب ۴۰ ساله انقلاب در دسترس ما است که می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه آنچه گذشته مقدمه و در زمینه فردسازی صورت گرفت که انقلاب شد، عنوان کرد: امام و کسانی در راستای ایشان فردسازی کردند که جمعی بتوانند حاکمیت قبلی را طرد کرده و حاکمیت جدید را طلب کنند.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه با اشاره به این فرمایش رهبر معظم انقلاب که اکنون نوبت دولت سازی است، اظهار کرد: دولت‌سازی تنها به مفهوم اقلی آن یعنی قوه مجریه یا دولت جدید نیست بلکه منظور طراحی نظامات یک دولت تمام عیار اسلامی با همه ارکان آن است.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران با بیان اینکه ما هنوز نظام اقتصادی طراحی نکردیم اگر در زمینه اقتصاد سخنانی داشتیم اما به صورت نظام ارائه نشده است، ابراز کرد: امور و شئون اقتصادی ما فاقد نظام به مفهوم دقیق آنچه جامعه شناسان تعریف می‌کنند است، نظام چیزی است که دارای اجزاء مختلف با سازکار بوده و در فرایندی تعامل کرده و مجموعا این نظام را از نظام‌های دیگر متفاوت و غایت مخصوصی را محقق می‌کند است.

وی افزود: این سخت‌ترین مرحله انقلاب است، این مرحله حیث ایجابی آن غلبه دارد، درباره دولت سازی رهبر معظم انقلاب مکرر فرمودند ما هنوز دولت اسلامی نداریم.

آیت‌الله رشاد با بیان اینکه اگر‌جامعه ساخته شود زمینه پیشرفت و ساخت تمدن ایجاد می‌شود، عنوان کرد: درباره بیانیه دوم انقلاب تمرکز رهبر معظم انقلاب بر جوانان است که این مرحله از انقلاب را مدیریت کنند که امری ساده نیست، امروز باید همه سازمان‌ها و نهادها به خصوص سازمان تبلیغات اسلامی بر نسل جوان متمرکز شود زیرا سالمندان متولی خود را دارند، بیشتر بخش جوان ارزش دارد که چندین دستگاه و که ظرفیت دارند این جبهه را مدیریت کنند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران درباره جوان از نگاه ائمه معصومین(ع)، اظهار کرد: دلایل اصرار رهبر معظم انقلاب بر اینکه باید این مرحله از انقلاب را بر دوش جوانان نهاد در این روایات دیدم، پیامبر(ص) فرمودند من شما را توصیه می کنم که به جوانان توجه کنید چراکه دل آنها پاک‌تر و صاف‌تر است خدا مرا مامور کرده مژده دهم و برتسانم مخاطبان من همه بودند اما پیران مخالفت و‌جوانان با من همراهی کردند. سر آن این بود که چون پیرها بر اثر مرور زمان دل هایشان سخت شده و جوانان چنین نیستند.

وی افزود: پیامبر(ص) فرمودند کسی در جوانی چیزی آموخت گویا بر سنگ نقش بسته اما در سن بالا ممکن نیست یا بسیار سخت است، اگر نیاز به مشورت داشتید ابتدا با جوانان مشورت کنید زیرا پیرها شما را به ترس می کشانند؛ ذهن جوانان تیزتر است مسایل را خوب درک می‌کنند و درگمانه زنی شتاب بیشتری دارند پس از مشورت آنچه را به دست آوردید را به پیران عرضه کنید.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: هر گاه برای راهکار ‌با گزینه‌های گوناگون مواجه شوید با جوانان صحبت کنید اگرچه پیران با تجربه هستند و می توانند بهترین گزینه ها را انتخاب کنند. اما این برای مرحله پس از جوانان باشد.

رییس شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه تهران با بیان اینکه کشور در آینده برای شما جوانان است، گفت: امام سجاد(ع) جوانان مشغول به علم را دوست می‌داشت آنها را به خود نزدیک می کردند. وقتی پیامبر(ص) کسی را برای تبلیغ ارسال می‌کردند می‌فرمودند که فقط به جوانان بپردازید، زیرا آنها در خیر شتاب خوبی دارند.

وی درباره اهمیت تجریه تاریخی، بیان کرد: ما همچون بسیاری از حوزه‌ها به اخبار و قرآن توجه نداریم، علوم روانشناسان نوعا از مکاتب دیگر و آن سوی مرزها وارد کشورمان شده است است که نمی تواند مورد تایید باشد، اما نسبت به کلام قرآن امنیت خاطر داریم./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 2
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات