۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۶۰۳۵۱۵
به مدت دو روز؛

شرکت طلاب حوزه علمیه بابل در رزمایش نظامی فرهنگی

شرکت طلاب حوزه علمیه بابل در رزمایش نظامی فرهنگی
حجت الاسلام عباسی از شرکت طلاب مدارس علمیه این شهرستان در رزمایش دو روزه نظامی فرهنگی این شهرستان خبر داد.
حجت الاسلام حسین عبادی، مدیر حوزه علمیه بابل در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری از شرکت طلاب مدارس علمیه این شهرستان در رزمایش دو روزه نظامی فرهنگی این شهرستان خبر داد.
 
وی با بیان این که این رزمایش از روز گذشته در پادگان المهدی بابل آغاز و تا به امروز ادامه داشته است، افزود: در این رزمایش دو روزه طلاب پایه‌های مختلف مدارس علمیه شهرستان بابل آخرین فنون نظامی را فرا به صورت تئوری و عملی فرا گرفتند.
 
حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که یک بعد مهم این برنامه سبقه و جلوه نظامی آن است، خاطرنشان کرد: این دوره آموزشی موجب ایجاد یک آمادگی کوتاه مدت در طلاب حوزه‌های علمیه در بعد نظامی خواهد شد.
 
مدیر حوزه علمیه بابل، آشنایی طلاب با فنون نظامی را امری مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: این آمادگی کوتاه مدت می‌تواند یک آمادگی را در طلاب ایجاد کند که در موقعیت‌های جهادی خاص حضور مقتدرانه تری داشته باشد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که این دوره آموزشی دو روزه با حضور و سخنرانی نماینده، ولی فقیه در سپاه، امام جمعه بابل و فرماندهان سپاه استان برگزار شد، خاطرنشان کرد: طلاب شرکت کننده در این دوره آموزشی علاوه بر شرکت در کلاس‌های آشنایی با فنون نظامی به صورت عملی نیز این با این فنون مهم و کاربردی آشنا شدند.
 
وی با بیان این که طلاب و روحانیان در عرصه ها و صحنه های مختلف این انقلاب همواره حضوری پررنگ و اثر گذار داشتند، بیان داشت: در هشت سال دفاع مقدس طلاب بسیاری به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و جلوه های ارزشمندی از ایثار و شهادت را به نمایش گذاشتند.
 
حجت الاسلام عباسی در ادامه سخنان خود به سیل اخیر در استان اشاره کرد و با بیان این که آمادگی‌های کوتاه مدت برای حضور در چنین مواقع خاصی بسیار اثرگذار خواهد بود، تصریح کرد: در همین سیل اخیر طلاب بسیاری از مدارس علمیه استان برای خدمات رسانی به کمک مردم سیل زده استان رفتند و عکس العمل مناسب و به هنگامی داشتند.
 
وی با بیان این که تلاش ما برای شرکت در این برنامه آموزشی و نظامی اجرا و نمایش یک برنامه مقبول، مطلوب و ایده بوده است، تصریح کرد: این برنامه فرصتی برای مجموعه گردان‌های حوزه علمیه بابل جهت بسیج به منظور یک فعالیت میدانی در فرصت کوتاه بوده است.
افشین ایمانی
ارسال نظرات