۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۰۳۵۷۴
حجت الاسلام صنیعی خبر داد؛

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در داخل و خارج از کشور

برگزاری مراسم احیای شب نیمه شعبان در داخل و خارج از کشور
دبیر ستاد احیای شب نیمه شعبان از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در داخل و خارج خبر داد و گفت: تأکید بزرگان این است که اصل ارتباط با خدا و امام زمان(عج) مغفول نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام صنیعی دبیر ستاد احیای شب نیمه شعبان در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک سالروز میلاد با برکت امام زمان(عج)، یکی از سنت های مهم اسلامی را احیای شب نیمه شعبان دانست و بر لزوم اجرای این سنت مهم تأکید کرد.

وی افزود: درباره احیای شب نیمه شعبان و فضیلت این شب بزرگ روایات و احادیث بسیاری از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) داریم که پیروان را به اعمال و احیای شب نیمه شعبان تشویق کرده اند.

حجت الاسلام صنیعی اظهار داشت: بر اساس روایتی از رسول گرامی اسلام(ص) درهای رحمت، مغفرت و رضوان الهی در شب نیمه شعبان بر بندگان باز می شود و انتظار می رود که در شب نیمه شعبان بخشش گناهان صورت گیرد و رفع گرفتاری ها و برآورده شدن حاجات انجام شود.

وی ادامه داد: احیای شب نیمه شعبان امتثال امر الهی و اهل بیت(ع) است، بر اساس روایات بعد از شب قدر مهم ترین شب، شب نیمه شعبان است که انسان نباید این فرصت عالی را از دست بدهد، حتی مسائل تقدیر و روزی انسان که در شب قدر است برای شب نیمه شعبان هم وجود دارد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که گروهی از دغدغه مندان 16 سال است که برای احیای سنت شب نیمه شعبان تلاش می کنند، ابراز داشت: این سنت مهم بسیار مغفول بود اما با تلاش عده ای از فضلا امروز وضعیت بهتری پیدا کرده است.

وی عنوان کرد: آغاز برنامه احیای شب نیمه شعبان از مسجد امام حسن عسکری(ع) و به صورت محدود بود اما خوشبختانه سال به سال گسترش پیدا کرده و امروز جای خود را در جامعه باز کرده است، در این راستا دفتر رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید حمایت های خوبی داشتند و امروز شاهد برگزاری پرشور مراسم احیای نیمه شعبان هستیم.

حجت الاسلام صنیعی خاطرنشان کرد: حدود 6 سال است که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران این مراسم احیا برگزار می شود، در سال اخیر 300 امامزاده در کشور این مراسم را برگزار می کنند، امسال با همکاری شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور قرار شده که امامان جمعه همت کرده و این سنت را احیا کنند.

وی اضافه کرد: جشن های ولادت باید تقویت شود اما نباید از این سنت های مهم غفلت کنیم، برنامه های نیمه شعبان هرساله باید تقویت شود و تأکید بزرگان این است که اصل اولیه که ارتباط با خدا و امام زمان(عج) مغفول نماند.

دبیر ستاد احیای شب نیمه شعبان با بیان این که با همکاری جامعة المصطفی برنامه احیای شب نیمه شعبان در خارج از کشور هم برگزار می شود، گفت: در دانشگاه ها هم این برنامه چند سالی است که به خوبی برگزار می شود، مردم هم باید به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی افزود: امسال هم این برنامه برای برادران و خواهران در مسجد امام حسن عسکری(ع) از ساعت 12 شب تا اذان صبح برگزار می شود، مراسم با تلاوت قرآن آغاز شده و با زیارت امام حسین(ع)، بیان احکام، دعای کمیل، سخنرانی آیت الله میرباقری، زیارت آل یاسین، مداحی و مناجات شعبانیه ادامه پیدا می کند، اتوبوس هم برای رفت و آمد شرکت کنندگان در نظر گرفته شده است.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
محمد قمین
ارسال نظرات