۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۰۳۸۵۹
در نطق وکلای ملت مطرح شد؛

۳۴ میلیارد دلار از صادرات ایران در سال ۹۷ به خزانه برنگشته است

۳۴ میلیارد دلار از صادرات ایران در سال ۹۷ به خزانه برنگشته است
یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عدم بازگشت بخش زیادی از درآمد دولت از صادرات غیرنفتی و نفتی به خزانه خبر داد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه دوم اردیبهشت ماه سال ۹۸ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور پارلمان به شرح ذیل است:

مسؤولان موضوع جلوگیری از صید ترال را با جدیت بیشتری پیگیری کنند

سکینه الماسی نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) و روز مستضعفین و سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: در سالی که گذشت رفتار غیرانسانی دولتمردان آمریکا شرایط سختی برای مردم ایران رقم زد که دغدغه‌های معیشتی و شرایط نامناسب اقتصادی مردم بخشی از تبعات این رفتار غیرانسانی و غیرقانونی آمریکا بود.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن اقدام مذبوحانه رئیس جمهور آمریکا در تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و آرزوی توفیق روزافزون برای پاسداران اسلام، افزود: امیدوارم با نظر و اهتمام به شعار سال اعلامی از سوی مقام معظم رهبری و درایت و تدبیر بیش از پیش مسئولان شاهد رونق تولید و بهبود وضعیت اقتصادی کشور طی سال ۹۸ باشیم.

وی ضمن عرض تسلیت به سیل زدگان کشور که شرایط بغرنجی را پشت سر گذاشته اند، ادامه داد: باید تلاش شود که با همکاری تمامی قوا و بخش‌های کشور شرایط مناسب برای بهبود وضعیت مردم سیل زده فراهم و اوضاع آن‌ها سامان داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی درگذشت نماینده ادوار پنجم و ششم حوزه انتخابیه اش را تسلیت گفته و تاکید کرد: سال ۹۷ با تمام فراز و نشیب‌ها به پایان رسیده و مراتب قدردانی خود را از همراهی بی نظیر مردم، مسئولان اعم از استاندار بوشهر، نماینده، ولی فقیه در استان، فرمانداران، ائمه جمعه و بخشداران اعلام می‌کنم چرا که توانستند با همدلی و همراهی مثال زدنی گام‌های مهمی برای خدمت رسانی به مردم بوشهر بردارند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با اهتمام ویژه مسئولان و تلاش ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برخورد با یکی از مصادیق ظلم به مردم در دریا یعنی صید ترال آغاز شد، افزود: امیدوارم با تاثیری که صید‌های غیرقانونی در معیشت مردم به ویژه ساحل نشینان دارد این رویه با جدیت بیشتر ادامه یابد.

الماسی با تاکید بر اینکه با وجود برخورداری جنوب استان بوشهر از مجموعه تاسیسات عظیم نفت، گاز، ده‌ها پتروشیمی و پالایشگاه جوانان این منطقه با معضل اشتغال روبه رو هستند، ادامه داد: در برنامه ششم توسعه بند‌های خوبی برای ایجاد اشتغال جوانان مصوب شده، مسئولان باید برای رفع معضل اشتغال و بیکاری به ویژه جوانان تحصیل کرده و خوش فکر بوشهری تلاش کنند.

وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور استان بوشهر در اواخر سال گذشته دستاورد‌های خوبی برای این استان داشت، تصریح کرد: شاه بیت این دستاورد‌ها مصوبه‌ای برای رفع معضل آلودگی عسلویه برای مناطق پیرامون بود که این مصوبات باید برای اجرایی شدن ابلاغ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه تامین آب شرب بهداشتی و سالم برای مردم یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی در جنوب استان بوشهر است، افزود: با وجودی که گام‌هایی برای رفع این معضل و بهبود شرایط طی سالیان گذشته برداشته شده، اما همچنان مشکلات اصلی مردم حوزه جنوب بوشهر آب شرب است و اجرای پروژه آب شیرین کن برای تامین آب شرب به مردم در ۴ شهرستان جنوبی استان به کندی در حال انجام است که وزارت نیرو باید با تامین نقدینگی پروژه‌های آبی همچون آب شیرین کن سیراف و عسلویه توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات مثبت و اثرگذار وزارت نفت در جنوب استان بوشهر اختصاص بسته ویژه حمایتی ۶۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی، راهداری، ورزشی و عمرانی بود، ادامه داد: طی دو سال گذشته بخشی از این بسته ابلاغ شده، اما بخش‌های دیگر همچنان نیازمند همراهی بیشتر در تامین نقدینگی از سوی وزارت نفت و تلاش بیشتر مدیران استانی هستند.

الماسی با بیان اینکه تسهیل شرایط معیشت مردم از دریا یکی دیگر از مطالبات مردم جنوب استان بوشهر است، اظهار داشت: با دستور ویژه رئیس جمهور امیدوارم هر چه زودتر پروژه عملیات اجرایی ساخت اسکله چنگان آغاز شود و توسعه اسکله عسلویه و لای روبی اسلکه نخل تقی در دستورکار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزی یکی از شاخص‌های مهم توسعه در جوامع است، افزود: شغل کشاورزی از دیرباز یکی از راه‌های معیشت مردم در خطه جنوب استان بوشهر بوده که امروز با ورود صنعت و معضلات زیست محیطی و کم آبی دچار بحران شده است که وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های تصمیم ساز در این بخش باید توجه ویژه تری به بخش کشاورزی داشته باشند و در تامین امنیت شغلی کشاورزان از طریق تامین آب، امهال تسهیلات، جبران خسارات، خرید تضمینی محصولات و برقی کردن چاه‌های کشاورزی فرصت صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرب المثلی مبنی بر اینکه آواز دهل از دور خوش است، تاکید کرد: کارکنان و کارمندان قطب انرژی کشور در جنوب بوشهر از لحاظ درآمدی و سلامت وضعیت بغرنجی دارند و قطب انرژی کشور به جولانگاه مدیران بازنشسته و پروازی تبدیل شده که باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

وی نبود خط ریلی و جاده‌های مناسب و همچنین ترافیک بیش از حد در جاده عسلویه به شیراز را که سبب تعداد بالای تصادفات شده را از دیگر مشکلات حوزه انتخابیه اش عنوان کرد و افزود: پایین بودن حقوق و دستمزد کارکنان، آلودگی محیط و اسکان در کمپ‌های نامطلوب، زندگی برزخی برای مردم خطه جنوب استان بوشهر رقم زده است.

الماسی با تاکید بر گران بودن قیمت پرواز‌های جنوب کشور علیرغم خالی بودن صندلی، ادامه داد: کارکنان مناطق نفت و گاز جنوب استان بوشهر نمی‌توانند از این پرواز‌ها استفاده کنند و مدیران پروازی که عموما یکشنبه به استان سفر کرده و چهارشنبه به محل زندگی خود بازمی گردند دغدغه کارکنان زحمتکش این منطقه را درک نمی‌کنند.

وی با انتقاد از عدم اجرای بخشنامه‌های وزیر نفت در جنوب استان بوشهر خواستار اجرای کامل بخشنامه‌های این وزارتخانه و توجه و اهتمام ویژه به این بخشنامه‌ها شد.

نماینده مردم کنگان، دیر و جم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تیم پارس جنوبی جم به عنوان دل مشغولی مردمان جنوب کشور با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، تصریح کرد: حضور این تیم لیگ برتری در دل صنایع نفت و گاز یکی از دلخوشی‌های جنوب کشور است که امیدوارم وزارتخانه‌های نفت و ورزش و تمامی مسئولان برای رفع مشکل مالی این تیم دست به دست هم دهند تا این تیم در لیگ برتر باقی بماند.

سپاه و داشته‌های انقلاب متعلق به همه ملت ایران است و به جناح و جریان خاصی تعلق ندارد

محمد فیضی زنگیر نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان در نطق میان دستور با انتقاد از پدیده کودک همسری و ازدواج کودکان، گفت: در کنار وضعیت وخیم اقتصادی با انواع معضلات اجتماعی روبرو هستیم؛ در کشور به کودکان اجازه ازدواج داده می‌شود و ۱۷ درصد ازدواج کشور را دختران زیر ۱۸ سال به خود اختصاص می‌دهند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه ۴۳ هزار ازدواج ثبت شده ۱۰ الی ۱۵ ساله داریم، افزود: اگر این ازدواج‌ها در طول زمان کاهش پیدا نکند با افت شاخص‌های توسعه انسانی مواجه می‌شویم و این نشانه فقر در آموزش همگانی و تنزل در رفاه عمومی خواهد بود.

وی ادامه داد: طرح افزایش سن ازدواج در کمیسیون قضایی رد شد این در حالی است که جامعه نسبت به این موضوع حساس بوده و رسیدگی به آن مطالبه جامعه است و خواستار پاسخگویی است در این رابطه ما نمایندگان مجلس علاوه بر وظیفه پاسداری از حقوق انسانی کودکان مسئولان سنخیت قوانین با روح زمانه نیز هستیم.

به کودکی که اجازه اخذ گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، معامله و رای دادن داده نمی‌شود چگونه اجازه ازدواج می‌دهیم

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: به کودکی که اجازه اخذ گواهینامه رانندگی، افتتاح حساب بانکی، معامله و رای دادن داده نمی‌شودچگونه اجازه ازدواج می‌دهیم! می‌طلبد کمیسیون قضایی با عنایت به آسیب‌ها و هزینه‌های گزاف پدیده کودک همسری بر آینده کودکان این سرزمین به بازگشت مجدد طرح به صحن مجلس توجه ویژه داشته باشند.

فیضی با یادآوری اصل ۱۵ قانون اساسی، گفت: نباید در کشور جوی به وجود آید که به مطالبه گران حقوق اساسی القاب، پسوند و پیشوند‌های ضد انقلابی داد؛ مردم آذربایجان ایرانی بودن و میهن پرستی خودشان را با دادن خون خود در طول تاریخ انقلاب و دفاع مقدس در کشور به اثبات رساندند، به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند و با هر گونه هوا و هوس اختلاف، تجزیه طلبی و شکاف در کشور مبارزه می‌کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، انقلابی بودن را اجرای تمام اصول قانون اساسی دانست نه اجرای گلچینی از آن و تصریح کرد: مردم شهیدپرور آذربایجان حق اساسی خود یعنی تدریس زبان ترکی در مدارس را می‌خواهند و خائن کسی است که آزاد بودن مردمی در قانون اساسی را با آگاهی کامل و عمدا با محدودیت مواجه سازد؛ مرگ بر تفرقه افکنان، مرگ بر تجزیه طلبان و مرگ بر کسی که چشم خائنانه بر وحدت کشور دارد البته تامین حقوق اساسی مردم بر عهده رئیس جمهور است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، خطاب به رئیس جمهور گفت: حق مسلم و اصل ۱۵ قانون اساسی را در کشور عملیاتی کنید.

وی اقدام غیرعقلایی و شرارت آمیز کاخ سفید مبنی بر تروریست خواندن سپاه را محکوم کرد و یادآور شد: سپاه جزئی از قانون اساسی است و این حرکت آمریکا تعرض به حقوق حقه ملت ایران است؛ سپاه و داشته‌های انقلاب متعلق به همه ملت ایران است و به جناح و جریان خاصی تعلق ندارد اینکه نیروی رسمی کشوری بدون توجه به عواقب آن ترویست اعلام می‌شود نشان از سبکسری، کینه توزی و مخالفت با ماهیت آن نظام دارد و با این حرکت مبتدی وحدت تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت بیش از پیش رقم زده شده، ولی عده‌ای در کشور این کار آمریکا را مقدمه‌ای بر رد لایحه CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌دانند و با تاکتیک‌های مختلف و اهداف مشخص در جامعه سخن پراکنی می‌کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه مبارزه با تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان یافته بین المللی یعنی بازی شفاف در عرصه بین المللی، گفت: از مجمع تشخیص مصلحت نظام انتظار می‌رود این دو لایحه را تعیین تکلیف نماید و با تصویب لایحه نشان خواهیم داد که دنیا فقط آمریکا نیست و بدون هیچ هراسی قاعده بازی در عرصه بین المللی را بلد هستیم؛ امروز زمان پهن کردن سنگر‌ها در مرز‌های کشور جای خود را به سنگرسازی در صحنه‌های بین المللی داده است.

فیضی ادامه داد: امیدواریم با حضور در مجامع بین المللی دولت آمریکا را مجبور به ترک حضور نماییم نه اینکه فرصت دست یابی به حق ملت ایران را به مناقصه سلطه جهانی بسپاریم؛ مجلس دین و وظیفه خود را در تامین منافع ملی ادا نموده و اینک نوبت مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: در قانون بودجه سال ۹۸ به شورا‌های حل اختلاف اجازه داده شده نسبت به پرداخت حق بیمه معوق سهم کارفرمایی سال ۸۷ تا ۹۷ کارکنان شورا‌های حل اختلاف به تامین اجتماعی اقدام کند و اعتبار مورد نظر باید توسط سازمان برنامه و بودجه پیش بینی شده و تامین اجتماعی مکلف است پس از وصول حق بیمه نسبت به احتساب سنوات خدمتی قانونی کارکنان اقدام کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: آیا غیر از این است که یک سوم پرونده‌های قضایی آن هم به شیوه مصالحه در این شورا‌ها رسیدگی و فیصله می‌یابد در این رابطه متاسفانه در پرداخت‌های حقوق ناچیز آنان نیز به درستی عمل نمی‌شود.

وی افزود: در بند ک تبصره ۱۲ قانون بودجه آمده که تمامی پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد همانند حق التدریس معلمان و اساتید و پرداختی‌های کارکنان شورا‌های حل اختلاف باید به صورت ماهانه پرداخت شود از رئیس قوه قضائیه، وزیر دادگستری و سازمان برنامه و بودجه انتظار می‌رود یک بار برای همیشه این مشکل را حل کنند.

دولت قداست معلمان را رعایت نمی‌کند

نادر قاضی پور در نطق میان دستور خود ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و انتخاب سردار سلامی به عنوان فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی مقام معظم رهبری گفت: آمریکا بداند که تمام مردم ایران سپاهی هستند و پشتیبان سپاهیان خود خواهند بود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از آحاد ملت، دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های نظامی و انتظامی، نیرو‌های امدادی و ارگان‌های مختلف نظام در خصوص امداد رسانی به مناطق سیل زده افزود: روز ۱۱ اردیبهشت که به عنوان روز کارگر نامگذاری شده را به کارگران زحمتکش تبریک عرض می‌کنم؛ لذا از دولت تقاضا می‌شود از قرارداد‌های موقت کارگری جلوگیری کرده و همچنین از اخذ ضمانت‌هایی از قبیل چک، سفته و موارد دیگر از کارگران جلوگیری شود و با کارفرمایان متخلف برخورد جدی صورت گیرد.

این نماینده مجلس در دوره دهم ضمن تبریک روز معلم به آموزگاران ادامه داد: متاسفانه در کشور ۱۳ نوع مدرسه و چندین نوع معلم وجود دارد؛ بنابراین آیا سزاوار است که آموزش و پرورش مطالبات فرهنگیان را پرداخت نکند؟ مگر پیامبر (ص) نفرموده است که قبل از خشک شدن عرق کارگر، باید حق و حقوق آن پرداخت شود و همچنین امام خمینی (ره) فرموده است که معلمی شغل انبیا است، چرا دولت قداست معلمان عزیز را رعایت نمی‌کند؟

وی اظهار کرد: با توجه به بارش نزولات آسمانی، دریاچه ارومیه نزدیک به ۱۴ میلیارد متر مکعب آب نیاز دارد و در حال حاضر نزدیک به ۴ میلیارد متر مکعب آب دارد که دولت باید رسیدگی به وضعیت این دریاچه را در اولویت‌های کاری خود قرار دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بیان کرد: چرا دولت صادرات سیب درختی آذربایجان را برای چند ماه ممنوع کرده است؟ بیش از ۱۰۰ هزار تن سیب کشاورزان ارومیه در سردخانه‌ها باقی مانده است، چرا به داد کشاورزان ارومیه نمی‌رسید؟ چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با روزنامه سرتاسر ترکی مخالفت کرد؟ چرا تلویزیون سراسری ترک زبان برای ۴۰ میلیون ترک زبان کشور ایجاد نشد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم افزود: آقای اسلامی! چرا معاونان ترک زبان خود را برکنار کرده اید؟ باید از ظریفت ترک زبانان در عرصه‌های مختلف مدیریتی کشور استفاده شود. چرا آموزش زبان ترکی در مدارس و دانشگاه‌ها عملیاتی نمی‌شود؟ از وزیر ورزش تقاضا می‌شود که همچون توجهی که به استقلال و پرسپولیس می‌شود، به تیم تراکتورسازی تبریز نیز چنین توجهی صورت بگیرد.

وی افزود: کشور چین ۸۰ هزار سد دارد و ۲۰ هزار سد نیز در دست احداث دارد، اگر سد‌ها نبود، از خوزستان هم خبری نبود؟ چرا سد‌های آذربایجان عملیاتی نشده و مورد بی توجهی قرار می‌گیرد؟ سیل اخیر نشان داد که سد می‌تواند از بروز حوادث طبیعی همچون سیل جلوگیری کند، بنابراین تقاضا می‌شود که سد‌های آذربایجان، هرچه سریعتر عملیاتی شوند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی با چهار کشور همسایه بوده و به عنوان دروازه خوشبختی و سعادت ایران اسلامی به شمار می‌رود؛ بنابراین انتظار می‌رود که تمامی مدیران این استان با انجام اقدامات درست و سازنده، تولید را در این استان رونق بخشیده و امر صادرات را تسهیل بخشند.

سپاه پاسداران نور چشم ملت ایران و قوت قلب مستضعفین جهان است

ابوالفضل حسن بیکی در نطق میان دستور خود، گفت: انتصاب سرلشکر پاسدار سردار سلامی را به فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم، خدا را شاکر و سپاسگذاریم که همواره مقام معظم رهبری بهترین‌ها را برای ادای خدمت انتخاب می‌کند. از زحمات و تلاش‌های سرلشکر محمدعلی جعفری که ۴۰ سال در راه انقلاب اسلامی و در سنگر‌های گوناگون خدمت کرده‌اند تشکر می‌کنم و همچنین به این مرد بزرگ تبریک عرض می‌کنم که با انتصاب مقام معظم رهبری در سنگر دیگر، مشغول خدمت هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با محکوم کردن اقدام مضحک، موزیانه و خائنانه آمریکا در توهین و تهمت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه می‌دانند که سپاه پاسداران نور چشم ملت ایران، قوت قلب مستضعفین جهان و الگوی مقاوت برای همه آزادی خواهان جهان است. سپاه نیروی توانمندی است که همواره خار در چشمان آمریکا و خنجر در حلقوم استکبار جهانی و به ویژه اسرائیل قاصب است. سپاه حامی مستضعفین بوده و همواره سرباز اسلام ناب محمدی است.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم شورای اسلامی، تصریح کرد: در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به شرایطی که وجود داشت، دو ارگان بزرگ در جمهوری اسلامی تاسیس شد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جهاد سازندگی، امام خمینی (ره) با ژرفنگری در جهت پرکردن همه خلاء‌ها، این دو ارگان بزرگ را تاسیس کرد و فرمود: «سپاه و جهاد سازندگی دو بال انقلاب هستند» و همچنین شهید بهشتی نیز فرمود «سپاه و جهاد دو بازوی انقلاب هستند»، اما شاهد آن بودیم که نفوذی‌ها و عناصری که از خارج کشور، می‌خواستند ایران را اداره کنند با همه ترفند‌ها و ایده‌های گوناگون تلاش کردند نهاد‌های انقلابی را ادغام کنند.

وی ادامه داد: بنده در مجلس سوم حضور داشتم، موضوع ادغام نهاد‌های انقلاب در ارگان‌های دیگرمطرح بود، شخص مقام معظم رهبری که در کسوت ریاست جمهوری کشور بود، قاطعانه اعلام کرد که سپاه باید بماند، زیرا سپاه امید مستضعفین جهان است. اما امروز شاهدیم که در سیل‌های اخیر، سپاه پاسداران هم نقش حفاظت از حریم جمهوری اسلامی و هم نقش سازندگی را به نحو احسنت انجام داد و امروز شاهد خوش‌بینی، تشکر و سپاس مردم سیل زده هستیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: امروز نیز مجدداً نفوذی‌ها و عناصر ملحد با کمال تاسف سعی می‌کنند در سطح کشور حرف‌هایی بزنند، گاهی از در دلسوزی هر چند آن‌ها گرگ‌هایی هستند که در لباس میش درآمدند و در این زمینه تلاش می‌کنند تا مسیر را منحرف کنند، ما در این جا خالاء‌هایی داریم، جهاد سازندگی برای ساختن، این کشور بالغ بر ۶۵۰۰ دستگاه سنگین داشت، آب و خاک و وزارت کشاورزی بالغ بر ۳۰۰۰ دستگاه، توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی بالغ بر ۳۵۰۰ دستگاه در اختیار داشت، اما با یک ترفند موزیانه و خبیثانه تحت عنوان اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری مسئولیت‌ها به مردم، به یک مشت دزد و عناصری واگذار کردند که امروز این دستگاه‌ها و امکانات، در اختیار ملت عزیز ایران نیست. هفت روستا در شهرستان بنده در اثر زلزله آسیب دیدریال مشاهده کردم تنها یک دستگاه در اختیار دولت بود که تنها به یک روستا می‌رسید، امروز شاهد آوایی در این کشور هستیم و باز کسانی که دایه دلسوز‌تر از مادر هستند برای این کشور سخنانی و مطالبی را بیان می‌کنند تا بتوانند در این شرایط مجدداً ایران را خلع سلاح کنند.

این نماینده مجلس بیان داشت: ما همه می‌دانیم امروز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی با معضلات و مشکلاتی مواجه است، اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی باعث شده که ثروت ۸۲ میلیون جمعیت ایران در اختیار عده‌ای محدودی قرار بگیرد، همه آمار‌ها را دیدیم که سال ۹۶ بالغ بر ۳۲ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی و نفتی تحت عنوان بخش خصوصی از این کشور خارج شد و به خزانه برنگشت همچنین در سال ۱۳۹۷ نیز شاهد بودیم بالغ بر ۳۴ میلیارد دلار به خزانه برنگشته است، اگراین اعتبارات به خزانه برمی‌گشت، چه‌کسی می‌توانست بگوید که دلار بیش از هزار تومان می‌شود، امروز باز موزیانه حرکت کردن و در هر زمینه‌‍ای هر اقدامی که می‌خواهند انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه قسمت اعظم فضای مجازی، در اختیار بیگانه و خارجی‌ها است، افزود: سال‌های گذشته با تبلیغ مجموعه سه قوه را خام کردند و نگذاشتند سدسازی‌ها انجام شود و همین عامل باعث شد که خرابی‌های بزرگی روی دهد، همانطور که خوزستان امروز با مشکلات و معضلاتی مواجه است. امروز در فضای مجازی تبلیغ می‌کنند که اکوسیستم به هم می‌ریزد تا بخشی از کار‌های نظام متوقف بماند، آن‌ها کسانی هستند که با خوش رقصی می‌خواهند در کشور‌های غربی پناهنده بشوند و یا امکاناتی را در اختیار بگیرند.

وی در تذکری خطاب به رئیس جمهور گفت: فرهنگیان مستضعف‌ترین مردم این جامعه هستند و فرهنگیان انسان ساز هستند، اما معوقات و مشکلاتی دارند. همه باید کمک کنیم مشکل فرهنگیان و استخدام فرهنگیان رفع کنیم، با کمال تاسف علی‌رغم مصوبه مجلس نیرو‌های مسلح از افزایش حقوق سال ۱۳۹۸ برخوردار نشدند، چرا بعضی‌ها لجبازی می‌کنند و درمقابل مصوبات مجلس و قانون می‌ایستند و اقدامی انجام نمی‌دهند. اگر بگوییم امروز وضع مالی ما درست نیست قطعا اشتباه می‌کنیم، امروز بهترین شرایط را در فروش نفت داریم، امروز بهترین درآمد‌ها را از پتروشیمی، بنزین و گاز داریم، دست دولت خالی نیست، اما می‌خواهند لج بازی کنند.

نماینده مردم دامغان در مجلس دهم، با بیان اینکه اگر هر نماینده‌ای به دولت انتقاد کند، در پروژه‌های اجرایی او سنگ اندازی می‌شود، تصریح کرد: به وزیر راه و شهرسازی تذکر می‌دهم، جاده دامغان به گلوگاه که ۱۴۲ کیلومتر است، ۶ کیلومتر آسفالت مانده که اجرایی نمی‌شود. این پروژه در اختیار پیمانکاری است که همواره می‌گوید انجام نمی‌شود باید هر چه سریع‌تر اقداماتی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: آمریکا ضعیف و متزلزل است، آمریکا در شرایطی قرار دارد که نمی‌تواند ما را تحریم کند اگر دو ماه نفت ایران در اختیار دنیا قرا نگیرد اقتصاد بین الملل با مشکل مواجه می‌شود، بی تردید آمریکا نمی‌تواند این خسارات را جبران کند.

به زودی سهمیه سوخت ۲۰۰ لیتری به رانندگان تریلی حامل بار به خارج از کشور پرداخت خواهد شد

ولی داداشی نماینده مردم آستارا در پارلمان در نطق میان از دستور خود با بیان اینکه تروریست خوانده شدن سپاه پاسداران از طرف آمریکا نشان از عصبانیت آن کشور و نشان از تاثیرگذاری مثبت سپاه پاسداران در حوادث منطقه خاورمیانه است، گفت: ملت شریف ایران این اقدام نابخردانه آمریکا را محکوم کرده است لذا جا دارد از مردم به دلیل حمایت همه جانبه سپاه پاسداران و نیرو‌های مسلح تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از مردم آستارا، ادامه داد: پس از پیگیری‌های متعدد شهر آستارا در ردیف شهر‌های پرتنش فاضلابی قرار گرفت و تاکنون از ردیف‌های مختلف اعتباراتی بالغ بر ۷۳ میلیارد تومان به پروژه فاضلاب این شهر اختصاص داده شده است با این وجود درخواست تسریع در روند اجرای پروژه فاضلاب را دارم.

داداشی کمبود آب شرب را یکی دیگر از مشکلات اساسی مردم آستارا عنوان کرد و افزود: به دنبال پیگیری‌های صورت گرفته موفق به کلنگزنی و احداث سد لاستیکی بر روی رودخانه ملاهادی شده‌ایم این سد فقط پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است لذا از وزارت نیرو و ریاست منابع آب کشور تسریع در روند تکمیل این سد را خواستار هستیم.

وی همچنین از مدیران بنیاد علوی به دلیل احداث بیمارستان در شهر لوندویل قدرانی کرد و گفت: به‌زودی نیز مرکز تصویربرداری پزشکی در این بیمارستان مستقر خواهد شد لذا جا دارد از ریاست دانشگاه علوم پزشکی تهران برای پیگیری‌های مستمر قدرانی کنم.

داداشی اضافه کرد: تعویض بخشی از جاده آستارا از دیگر پروژه‌های ملی است که اعتباری بالای هزارمیلیارد تومان نیاز داشت، اما همین پروژه با ارائه طرحی از اینجانب در بخش اول با کمتر از ۲۰ میلیارد تومان انجام خواهد شد، همچنین تعویض جاده کمربندی آستارا با بودجه بالغ بر ۴ میلیارد تومان در حال انجام است و به‌زودی به اتمام خواهد رسید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه برای سال ۹۸ نیز ۱۸ روستا آستارا در برنامه اصلاح جاده قرار گرفته‌اند لذا امید است با همت مسئولان مربوطه به زودی این مهم نحقق پیدا کند، اضافه کرد: احداث زمین چمن مصنوعی با اعتبار نزدیک به ۲ میلیارد تومان در حال انجام است لذا از وزارت ورزش می‌خواهم برای تسریع در پروژه اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین پروژه استخر سرپوشیده در حال اتمام است و به زودی برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

این نماینده مجلس همچنین با یادآوری اینکه گاز مناطق صعب‌العبور همچون حیران وصل شده است و این مناطق از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و انتقال خط لوله گاز به ۳ روستای دیگر به‌زودی انجام خواهد شد، بیان کرد: شرکت ملی گاز ایران تعویض خط انتقال گاز در منطقه شیلات محله لوندویل را در اولویت قرار دهد، لایروبی رودخانه مرزی آستاراچای با پیگیری در سه فاز در حال انجام است و جا دارد از مرزبانی شهرستان و فرماندهی آن قدردانی لازم را انجام دهم.

وی اظهارکرد: در حوزه پروژه‌های گردشگری نیز همچون ساخت راه برای آبشار لاتون به‌عنوان مرتفع‌ترین آبشار کشور که از جاذبه‌های توریستی است در حال اتمام است، ساماندهی راه‌های زیبای روستای دیگر نیز انجام شده که به جذب گردشگر کمک شایان خواهد کرد، ضمن آنکه ساماندهی صید و صیادی ماهی در دریای خزر از مطالبات جدی صیادان از خواسته‌های به حق برای حفظ ماهی خاویار است که سازمان شیلات باید به این مهم توجه ویژه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه به زودی سهمیه سوخت ۲۰۰ لیتری به رانندگان وسیله نقلیه تریلی حامل بار به خارج از کشور پرداخت خواهد شد، خطاب به وزیر امور خارجه گفت: شما در صحن علنی مجلس به مردم آستارا قول دادید پیگیر گذر مرزی باشید، اما هیچگاه این موضوع را در ملاقات‌های خود با مقامات آذربایجان مطرح نکردید.

وی با تشکر از سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور آذربایجان به جهت پیگیری گذر مرزی و مشکلات راه‌آهن، افزود: پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا با ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حال اتمام است که به‌یقین پس از اتمام نزدیک به هزار نفر در آن مکان به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس همچنین در حالی که از وزیر راه و شهرسازی خواست هرچه سریع‌تر مشکل اعتباری راه آهن آستارا- آستارا را حل کند، به رئیس‌جمهور و مسئولان دولتی توصیه کرد با توجه به بیشتر شدن مشکل اقتصادی مردم، تلاش خود را مضاعف کنند. /۸۵۶/پ202/ق
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
خاویار چیست ؟
” خاویار ” غذایی پرانرژی و مغذی است که مصرف آن به دلیل قیمت بسیار گرانش در کشورما بسیار ناچیز است.
این محصول صادراتی است و هم‌اکنون 85 درصد مصرف در جهان به اروپا، آمریکا و کانادا مربوط می‌شود.
امروزه این ماده غذایی گرانبها کمتر مورد استقبال است.
ولی آگاهی از خواص ارزشمند آن برای افراد یک کشور تولیدکننده لازم و ضروری به شمار می‌رود.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
معنی کلمه خاویار چیست ؟
خاویار ، فارسی و از کلمه خاگ آور به معنی تخم‌ریز بوده است.و به مروارید سیاه معروف است.
در کرانه‌های شرقی دریای خزر به‌ویژه سواحل بندر ترکمن (از خلیج حسنقلی تا میانکاله) مهم‌ترین محل صید ماهیان خاویاری می‌باشد که به تنهایی نیمی از خاویار ایران در آنجا استحصال می‌شود.
خاویار به تخمک‌های بارور نشده حاصل از تخمدان جنس ماده ماهیان خاو یاری گفته می‌شود. اصولا ماهیان خاویاری استروژن نامیده می‌شوند.
ارزش این ماهیان علاوه بر گوشت، به سبب تخم آنهاست که به مروارید سیاه مشهور است.
برای به دست آوردن خاویار از یک ماهی بین 12 تا 16 سال وقت نیاز است.
در گذشته ماهیان خاویاری را با یک چکش پلاستیکی بیهوش می‌کردند و بعد خاویار آن را خارج و گوشت آن را می‌فروختند.
ولی امروزه با عمل سزارین قسمتی از تخم‌ها را از شکم ماهی خارج می کنند.
و تعدادی را برای بازآوری مجدد درون شکم ماهی باقی می‌گذارند و ماهی را به دریا بازمی‌گردانند.
این روش را برای هر ماهی می‌توان تا 6 بار انجام داد.
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
چند نوع ماهی خاویاری در دریای خزر داریم ؟
1- فیل ماهی
این ماهی بزرگترین ماهی دریای خزر می باشد که خاویاری بسیار با کیفیت و خوش طعم دارد.
فیل ماهی از راسته تاس ماهیان می باشد که یکی از انواع بزرگترین ماهیان خاویاری دریای خزر می باشد.
طول عمر آن به بیش از ۸۰ سال می رسد و وزن آن به بیش از یک و نیم تن نیز می رسد.
خاویار این ماهی به بلوگا معروف است . خاویار بلوگا در بین انواع دیگر دارای قطر بزرگتری می باشد و رنگ آن قهوه ای روشن می باشد و در تمام دنیا طرفداران زیادی دارد. قطر دانه های خاویار بلوگا بالاتر از ۳ میلی متر می باشد که به آن امپریال گفته می شود و اگر قطر آن بین ۲/۵ تا ۳ میلیمتر باشد به آن بلوگا گفته می شود . که جزو یکی از گرانبهاترین و اشرافی ترین غذای جهان محسوب می شود و در بین کسانی که از خاویار مصرف می کنند این نوع از طرفداران بسیار زیادی برخوردار است.
خاویار امپریال در جهان اسمهای سه صفر و رویال معروف می باشد.
بلوگا خاویار چیست ؟
خاویار فیل ماهی با ظاهر زیبا ،‌طعم دلچسب ، دانه های بزرگ ، عطر بی نظیر ، طعم جادویی ،و شفافیت دانه های آن این نوع از خاویار را از دیگر انواع آن متفاوت می کند.
خاویاری که از فیل ماهی بدست می آید جزء کمیابترین خاویار جهان محسوب می شود و به لحاظ خصوصیاتی که در بالا ذکر شد از طرفداران زیادی در جهان برخوردار است.
2- قره برون یا ماهی خاویاری ایران
ماهی خاویار قره برون که از راسته تاس ماهیان می باشد قدی حداکثر بطول ۲ متر و وزن آن حداکثر به ۲۰۰ کیلوگرم می رسد وزن آن معمولا بین ۲۰ تا ۸۰ کیلوگرم می باشد.
این ماهی به خاطر ویژگی ظاهرش به دماغ سیاه معروف می باشد.
خاویار این ماهی شبه ماهی آسترا و شیپ می باشد. خاویار این ماهی بین ۲ تا ۳ میلیمتر است و شباهت زیاده به خاویار ماهی شیپ و آسترا دارد و بخاطر اینکه بومی ایران می باشد به ماهی خاویاری ایران معروف می باشد.
3- ماهی خاویاری گلد (چالباش) یا روس
این نوع ماهی که از اسمش پیداس بومی ایران نبوده است و در مناطق شمال دریای خزر در نزدیکی رودخانه های شیرین زندگی می کنند این نوع ماهی در رودخانه اوب و لینا سیبری زندگی می کنند.
وزن این نوع ماهی به بیش از ۲۰۰ کیلوگرم نمی رسد و در کشورهای اروپایی جهت استحصال خاویار پرورش داده می شوند.
این ماهی خاویار بری | سیبری شبیه چالباش است با این تفاوت که دارای تیغه های آبششی بادبزنی، پوزه کوتاه و اندکی مسطح و بریدگی لب پایین عمیقتر است.
در حالت عادی طول این ماهی به بیش از ۲ متر نمی رسد وزن آن بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم می رسد. و طول عمر آن در حالت عادی به شصت سال می رسد.
این ماهی نیمه مهاجر است و در همه رودخانه های سیبری مانند اب، ینی سیی، لنا تاکولیما و حوضه دریاچه بایکال زندگی می کند.
این ماهی در شمال روسیه زندگی می کند و شباهیت زیادی به خاویار آسترا دارد و رنگ خاویار آن از طوسی تیره تا مشکی می باشد.
این نوع خاویار به جهت اینکه در شمال دریای خزر زندگی می کنند و مهاجر هستند در ایران زیاد تولید نمی شود و از کیفیت پایینتری نسبت به انواع مشابه خود دارد.
در ایران اکثر خاویار بری که موجود می باشد بصورت قاچاق از کشورهای حاشیه دریای خزر به ایران آورده می شود و فروخته می شود.
4- ماهی شیپ
این ماهی از راسته تاس ماهیان می باشد که طول آن حداکثر به ۲۲۰ سانتی متر می رسد و وزن آن به ۸۰ کیلوگرم که در حالت عادی در ایران طول آن به ۱۵۰ سانتی متر و وزن حدود ۶۰ کیلوگرم می باشد . این ماهی به طور طبیعی بیش از ۳۰ سال عمر می کند که در ایران به حدود ۱۴ سال می باشد.
کمترین صید ماهی در دریای خزر را دارد و در حال انقراض می باشد.
5- ماهی ازون برون
ماهی سوروگا | ازون برون ماهی بومی دریای خزر میباشد. ازون برون کوچکترین ماهی خاویاری است و به جهت پوزه بلندی که دارد ظاهری منحصر به فرد داشته و به همین خاطر به آن ماهی ازون برون گفته می شود
سایز خاویار ماهی ازون برون بین ۱/۷ تا ۲/۵ میلیمتر می باشد و رنگ آن خاکستری روشن تا تیره می باشد.
خاویار ماهی ازون برون از لحاظ ظاهر نسبت به سایر انواع آن ریزتر می باشد و طعمی دلچسب دارد. این خاویار بخاطر طعم خوب آن شهرت دارد.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
متن طولانیه.
خبر بدون عکس میانی است
0
0
الا بذکر الله تطمئن القلوب
Iran, Islamic Republic of
۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ
0
0