۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۴۰۵۵
مدیر حوزه علمیه لرستان:

کرسی درس خارج در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برپا می شود

کرسی درس خارج در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برپا می شود
مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: درس خارج با تدریس نماینده ولی فقیه در لرستان و حجت الاسلام والمسلمین نیازی در مدرسه علمیه کمالیه برگزار می شود.

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: درس خارج در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار می شود.

وی افزود: درس خارج با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، نماینده ولی فقیه در لرستان و حجت الاسلام والمسلمین نیازی برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان کرد: در سال آینده نیز با برنامه ریزی انجام شده، درس خارج در مدرسه علمیه کمالیه خرم آباد و مدرسه علمیه بروجرد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه طلابی می توانند در درس خارج شرکت کنند که پایه دهم که آخرین پایه حوزه است را بگذرانند و در آزمون کتبی قبول شده باشند، خاطرنشان کرد: بقیه مدارس علمیه لرستان چون سطح یک و دو را دارند نمی توانند درس خارج را برگزار کنند.

حجت الاسلام میناپور با اشاره به اینکه مدرسه علمیه کمالیه و امام صادق(ع) بروجرد پایه دهم را دارند، عنوان کرد: برای جلوگیری از مهاجرت طلبه ها به قم برای ادامه تحصیل مباحث اجتهادی را در این مدارس می گذرانند.

وی در ادامه به برگزاری درس اخلاق در حوزه اشاره کرد و گفت: چهارشنبه هر هفته درس اخلاق در همه مدارس علمیه لرستان برگزار می شود.

مدیر حوزه علمیه لرستان یادآور شد: در طول سال نیز جلسات درس اخلاق و یا به صورت کارگاهی برگزار می شود و در این جلسات از حضور اساتید برجسته قم بهره مند می شویم./9451/ت310/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ینابیعی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴
عنوان درس خارج این دو بزرگوار چیست؟
درس فقه است یا اصول؟
0
0