۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۰۴۱۱۲
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

ساماندهی زکات از سوی مسؤولان سبب اعتماد بخشی در جامعه می‌شود

ساماندهی زکات از سوی مسؤولان سبب اعتماد بخشی در جامعه می‌شود
امام جمعه شهرکرد گفت: به یقین اگر ساماندهی و مدیریت زکات پرداختی از سوی مسؤولان به خوبی صورت نگیرد و شفافیت در کار نباشد، مردم بدبین می‌شوند و این یک آفت است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در نشست ستاد زکات استان، با تبریک اعیاد شعبانیه، بر ضرورت بهره مندی از ایام پیش رو تأکید کرد و گفت: ماه شعبان دروازه ورود به ماه ضیافت الهی است؛ بکوشیم با استفاده از این ایام، خود را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم.

وی پرداخت زکات را یکی مهمترین واجبات الهی بیان کرد و افزود: به یقین پرداخت زکات برکات بسیاری برای جامعه اسلامی به همراه دارد و عدم پرداخت آن نیز سبب عذاب الهی خواهد شد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حادثه سیل اخیر در کشور، وقوع بلایای طبیعی را عرصه‌ای برای آزمودن صبر مردم دانست و اظهار کرد: نباید همه این مسائل را به عوامل طبیعی نسبت دهیم و باید دست غیبی پروردگار را در همه این موارد مدنظر داشت.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با تأکید بر اینکه زکات در قرآن معنای عام دارد و شامل زکات واجب، مستحب و خمس می‌شود، ابراز کرد: مردم این استان نشان داده اند که در پرداخت زکات پیش قدم هستند و این از ایمان قوی آن‌ها نشأت می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، ساماندهی زکات از سوی مسؤولان را یکی از مهمترین ضرورت‌ها در راستای اعتمادبخشی به مردم بیان کرد و ادامه داد: به یقین اگر ساماندهی و مدیریت زکات پرداختی از سوی مسؤولان به خوبی صورت نگیرد و شفافیت در کار نباشد، مردم بدبین می‌شوند و این یک آفت است.

وی با تأکید بر اینکه باید مسؤولان به گونه‌ای عمل کنند تا زکات واقعا به دست نیازمندان برسد، گفت: به یقین بخشی از هزینه زکات صرف عاملان و دست اندرکاران جمع آوری آن می‌شود، اما باید مراقب بود تا ضربه‌ای به اعتقاد مردم وارد نشود و این یک نکته حیاتی است که معمولا کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه باید زکات فطره در استان به خوبی ساماندهی شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره در استان جمع آوری شد که در نوع خود بی سابقه است، اما می‌تواند از این مقدار هم بیشتر شود.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه باید همه زکات‌های استان در ستاد زکات تجمیع شود، افزود: متولی اصلی زکات در جامعه اسلامی، ولی امر مسلمین است؛ ستاد‌های زکات نیز بر همین اساس در استان و شهرستان‌ها شکل گرفته و زکات در چارچوبی که اسلام مشخص کرده هزینه می‌شود.

در ادامه این نشست نیز علی ملکپور، مدیرکل کمیته امداد چهارمحال و بختیاری، از جمع‌آوری بیش از پنج میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: ۳۵۰ میلیون تومان از این مبلغ زکات واجب، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطره و حدود سه میلیارد تومان هم زکات مستحبی بوده است./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات