۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۰۴۲۴۶
حجت الاسلام قاسمیان:

هدف در گام دوم انقلاب، بازگشت به اسلام ناب است

هدف در گام دوم انقلاب، بازگشت به اسلام ناب است
تولیت مدرسه علمیه مشکلات با تاکید بر اینکه هدف گام دوم انقلاب بازگشت به اسلام ناب است، گفت: تبیین اسلام ناب از نان شب واجب تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام قاسمیان تولیت مدرسه علمیه مشکات، شب گذشته در نشست معرفت آموختگان دوره های اسلام ناب پردیس علوم دانشگاه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: قرآن در برابر تنش زایی دشمنان حالتی تهاجمانه دارد درحالیکه دین آموزش داده شده به ما، ظاهرا چنین حالتی ندارد.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: مثلا در قرآن کریم ما شاهد هستیم که در زمینه تقیه بسیار شدت وجود دارد در حالی که این شدت در دین وجود ندارد جالب است محصول این دو نگاه نیز دو انسان متفاوت تربیت می کند مثلا کسانی که خیلی قرآنی هستند افرادی انقلابی و جنگنده می شوند و کسانی که خیلی روایی هستند ملتزم به خانه نشستن می شوند تا امام بیایند.

وی افزود: انجمن های حجتیه افرادی به شدت متدین هستند در مقابل امام راحل نیز انسانی مذهبی و متدین بودند، ما باید بدانیم چرا با وجود تدین این دو اندیشه متفاوت ایجاد می شود؛ این دو تفاوت نتیجه دو موضعی است که در قرآن و روایات گفته می شود؛ مهمترین کاری که امام راحل انجام دادند این است که قرآن را به سطح ظاهر اولیه خود برگرداندند.

حجت الاسلام قاسمیان ادامه داد: هر یک از امامان معصوم در دوران امامتشان باید از ظرفیت های قرآن استفاده می کردند که بتوانند موضع انفعالی خودشان را مدیریت کنند لذا به جای زکات خمس را علم می کردند چون زکات به حکومت هایی می رسید که غاصبان خلافت بودند بنابراین امامان معصوم خمس را از ظرفیت قرآن بیرون کشیدند و احیا کردند تا از این طریق بتوانند جامعه آن زمان را مدیریت کنند.

تولیت مدرسه علمیه مشکات در ادامه با بیان اینکه فضای دوران پیامبراسلام و دوران امامت امامان معصوم با یکدیگر فرق داشت، عنوان کرد: به دلیل همین تغییرات فضا است که در بسیاری از معارف اسلامی اشتباهاتی رخ داده است. در دوران امامان معصوم فضا به گونه ای فتنه گونه پیش می رود که تحلیل رفتار امام از دین بسیار سخت و پیچیده می شود.

وی در ادامه بیان داشت: امام راحل قرآن را به ظاهر اولیه خود باز گرداند و امروز اگر ما قرآن بخوانیم می‌فهمیم که منافقان چگونه عمل می کنند چرا که موضع کنونی ما در موضع پیامبر اسلام است نه در موضع امامان معصوم که خلافتشان غصب شد.

حجت الاسلام قاسمیان با استناد به آیات الهی حکومت را از آن رهبران الهی دانست، عنوان کرد: در روایتی آمده امام صادق(ع) می فرمایند: من امام معصوم رهبر حکومت دینی هستم؛ این کلام براساس نیاز آن دوران بیان شده چون فضا می طلبید که معصوم چنین بیان کنند؛ بنابراین امروز روز بازگشت به قرآن کریم است، امروز اگر کسی می خواهد اسلام ناب خود را بیابد باید به قرآن کریم رجوع کند خطوط سیاسی، قانون اساسی، مرام نامه و غیره همه باید براساس قرآن تنظیم شود.

تولیت مدرسه علمیه مشکات ادامه داد: آیات الهی سراسر پیام انقلابی دارد بنابرین بعد از اینکه چارچوب‌ها براساس آیات قرآن تنظیم شد باید به روایات رجوع شود؛ مهمترین ماموریت پیامبر اسلام معرفی قوم برگزیده الهی بود. بنی اسرائیل قوم برگزیده خداوند بود اما به سبب آنکه حرکتش را درست انجام نداد شیطان برگزیده قوم بعدی شد.

وی تبعیت از قرآن کریم را ضامن عدم اطاعت انسان از هوای نفس دانست و گفت: ما اهل کتاب هستیم کسی که اهل کتاب و وحی نباشد در جاهلیت قرار دارد.

حجت الاسلام قاسمیان تاکید کرد: اسلام تنش زا و دشمن تراش است چون ظلم ستیز است.

تولیت مدرسه علمیه مشکات با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب ما باید به اسلام ناب برگردیم عنوان کرد: امروز تبیین اسلام ناب از نان شب واجب تر است چرا که با همین اسلام ناب می توان ماجرای ظهور را رقم زد و امت امام را تشکیل داد تا امام ناس بیایند؛ بنابراین ما باید اسلام ناب را زنده نگاه داریم./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات